Waarom krijg ik op een form mijn button en tekst pas te zien nadat het hele proces is uitgevoerd wat ik erin heb staan?
Korte uitleg:
- In Form1 roep ik Form 2 aan,
- op Form2 staan:
- een "Annuleren" button en een ProgressBar
- een Label1
- een functie TForm2::FormActivate
Onder die laatst genoemde functie zit een dik script die 5 tekstbestanden samenvoegt tot 2 xml's. Dit duurt ongeveer 20 seconden. Pas na die 20 sec. laat hij mijn "Annuleren" button goed zien. Tijdens die 20 sec. zie ik door de button heen mijn bureaublad.
Zo wil ik ook de 5 bestandsnamen laten zien in de Label1 tijdens het proces. Maar hij laat alleen de laatste bestandsnaam zien, maar ook pas na die 20 sec. procestijd.
Het rare is, de ProgressBar doet het wel perfect. Die zie je vanaf het begin en loopt ook netjes tijdens het proces mee.
Hoe kan ik dit oplossen?? Ik zoek me kapot en kom er niet uit.
Korte uitleg:
- In Form1 roep ik Form 2 aan,
- op Form2 staan:
- een "Annuleren" button en een ProgressBar
- een Label1
- een functie TForm2::FormActivate
Onder die laatst genoemde functie zit een dik script die 5 tekstbestanden samenvoegt tot 2 xml's. Dit duurt ongeveer 20 seconden. Pas na die 20 sec. laat hij mijn "Annuleren" button goed zien. Tijdens die 20 sec. zie ik door de button heen mijn bureaublad.
Zo wil ik ook de 5 bestandsnamen laten zien in de Label1 tijdens het proces. Maar hij laat alleen de laatste bestandsnaam zien, maar ook pas na die 20 sec. procestijd.
Het rare is, de ProgressBar doet het wel perfect. Die zie je vanaf het begin en loopt ook netjes tijdens het proces mee.
Hoe kan ik dit oplossen?? Ik zoek me kapot en kom er niet uit.