Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lease-auto: hoe krijg je meer voor minder

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Dit topic heb ik gestart omdat ik wil weten hoe je de beste lease-auto voor een X-lease-bedrag kan krijgen. Dus het gaat er niet om dat je bij je baas een zo goed mogelijke deal kan regelen (lees: hoger leasebedrag), het gaat mij er slechts om: " Hoe krijg je voor een bepaald lease-bedrag een zo goed mogelijke auto "

Bijvoorbeeld, je wilt een Volvo V50 maar niet de kale versie maar met wat opties. Officieel kan je de V50 net rijden ZONDER opties. Hoe regel je het zo dat je dealer of leasecompany alsnog overstag gaat en jou die gave navigatie erbij geeft.

Ik zoek dus naar tips :-)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ga er vanuit dat je redelijk serieuze reacties wilt, dan is een move naar VV wel zo handig :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe regel je het zo dat je dealer of leasecompany alsnog overstag gaat en jou die gave navigatie erbij geeft.
Door het te vragen? Tis maar een idee hoor. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Hangt natuurlijk ook helemaal af van de overeenkomst die jouw werkgever en je leasemaatschappij heeft. Vaak (of altijd?) betaal je voor opties ook nog een extra bijdrage.

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dat is echt compleet afhankelijk van je werkgever en van je lease maatschappij. Bij de lease maatschapij van mijn vorige werkgever werden alle auto's centraal ingekocht bij vaste dealers tegen een kortingstarief. Daar viel dus niets mee/bij te onderhandelen, die onderhandelingsruimte was namelijk al "verkocht".

Bij mijn andere werkgever kon je wel gewoon zelf bij de dealer onderhandelen, om zo bijvoorbeeld gratis een audio-set bij de auto te krijgen, of een slag grotere velgen ofzo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Maar moet je wel zeggen dat je een offerte wil voor een leasecompany of niet ?
Mijn werkgever least bij 3 bedrijven en staan open voor offertes van andere. Dat klinkt flexibel maar er werd me al verteld dat bijv. een Leaseplan wel mooie prijzen heeft maar weer minder banden per leasetermijn wisselt en daar bijv op bespaart.
Gaat om een contract voor 4 jaar trouwens.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Je kan het meeste gedaan krijgen met de dingen die een dealer zelf kan regelen. Pak-em-beet de inbouwradio enz. Dingen die van de fabriek komen mogen ze niks aan doen, aangezien de leasemaatschappij dan merkt dat het goedkoper kan :). Tenminste, zo ging dat 5 jaar geleden bij mijn vaders vorige auto.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

tazzman schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:40:
Dat is echt compleet afhankelijk van je werkgever en van je lease maatschappij. Bij de lease maatschapij van mijn vorige werkgever werden alle auto's centraal ingekocht bij vaste dealers tegen een kortingstarief. Daar viel dus niets mee/bij te onderhandelen, die onderhandelingsruimte was namelijk al "verkocht".
Alles is te koop

Dat doet mijn leasemij. ook, maar ik heb het gewoon aangegeven aan zowel mijn dealer als de leasemij. en de dealer heeft gewoon nog wat extra ingeleverd.
Hij de levering en het onderhoud, ik mijn wagen en de leasemij. het contract.

allemaal blij :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:17

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb bij het uitzoeken voor een auto van mijn pa ongeveer het zelfde gehad. Dit was bij leaseplan. Waar ik toen achter gekomen ben is dat dezelfde auto ook in gas uitvoering leverbaar is. En dit scheelde een flink bedrag in de leasprijs. (het verschil is tijdens het rijden, met g3 uiteraard, niet merkbaar, de prestaties zijn het zelfde) Met als gevolg dat we nog wat ruimte in het budget overhadden om in plaats van het kale basis model 2 klassen hoger te gaan zitten. Helaas werkt dit niet bij alle merken en motoren. Zo had mijn vader graag de turbo uitvoering gehad, maar deze was niet met gasinstallatie leverbaar.

ps. het gaat in dit geval om een all-in lease, dus alles van auto en onderhoud tot verzekering en brandstof zaten in de leaseprijs

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Kunnen we het iets tastbaarder maken?

4 jaar en hoeveel km's? Wat is je budget? Is dit inclusief brandstof of exclusief?
Heb je een longlist en/of een shortlist voor je wensen?
Mag je zelf de dealer uitkiezen? Wil je vervangend vervoer of niet, wil je winterbanden? Zijn er bepaalde dingen die je per se wel of niet wilt hebben aan de auto? Moet het een grote auto zijn of niet? Mag je een coupe/cabrio rijden etc. etc. :Y)

Nouja dat is misschien een beetje overdreven, maar kan je iets verduidelijken in wat voor pakket je zit?

Bericht hierboven

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ik denk dat de TS meer doelt op de zaken die je 'voor hetzelfde geld erbij kan krijgen' ipv een cabrio te gaan rijden ipcv een sedan ;)

bij leasemaatschappijen zijn dat zaken als lederen bekleding, metallic lak, courante kleuren, navigatie systemen, airoc's... dat zijn dingen die meestal een positieve eerking hebben op de restwaarde.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1