Toon posts:

Nogmaal Sony p72 vraag over 1gb

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony P72.. maar nu ik dadelijk op vakantie ga heb ik geen zin om mn laptop me te sleuren om foto's steeds te uploaden. want heb nu een 128mb kaartje.

Dus zit ik eraan te denken om 1gb kaartje te kopen.
maar werkt deze wel met de Sony p72 ? niet dattie dadelijk het kaartje niet ziet |:(

alvast bedankt.

PS: heb op Sony.nl gekeken maar daar staat niks

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
ja, want volgens deze specificaties op dpreview.com kan er een sony pro kaartje in. dus zo het in theorie moeten werken..
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp72.asp

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

Verwijderd

Topicstarter
ja ok.. dat hoort er normaal ook in..

maar heb welles gehoord over geheuge kaartjes die te groot zijn voor telefoons.
dat ze hem niet zien.

wil dit namelijk niet het zelfde hebben met mn camera. dattie mn 1gb kaart niet ziet
omdattie max maar 512mb kan lezen oid

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het 'probleem' bij bepaalde kaartjes is de wel of niet geintegreerde geheugencontroller

Heeft een kaartje geintegreerde geheugencontroller, (zoals bij Memory Stick Pro) dan kan je een kaartje zo groot kopen als je wilt, je camera/psp/gsm zal er geen problemen mee hebben.

Maar zit de geheugencontroller IN je gsm/fototoestel, dan moet je wel oppassen. Mijn oud HP fototoestel kon maar SD kaartjes tot 128 megs aan.

Je fototoestel is Sony, dus het zal waarschijnlijk MMSD bevatten. Dus je kan normaal gezien zo hoog gaan als je wilt :)

Veel succes :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Nee, nee op sony.nl staat helemaal niks...

Moeilijk hè, lezen waarom je topic gesloten is.

Verwijderd

Topicstarter
@snake kijk ! dat is duidelijk taal. Hartelijk bedankt ! Super !! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:40:
Nee, nee op sony.nl staat helemaal niks...

Moeilijk hè, lezen waarom je topic gesloten is.
waar staat dat dan waar hij 1gb aankan ?

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Zelf ook nog een P72 gehad, die werkte prima met 1 GB Pro kaartjes :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

snake903 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:39:
Het 'probleem' bij bepaalde kaartjes is de wel of niet geintegreerde geheugencontroller

Heeft een kaartje geintegreerde geheugencontroller, (zoals bij Memory Stick Pro) dan kan je een kaartje zo groot kopen als je wilt, je camera/psp/gsm zal er geen problemen mee hebben.

Maar zit de geheugencontroller IN je gsm/fototoestel, dan moet je wel oppassen. Mijn oud HP fototoestel kon maar SD kaartjes tot 128 megs aan.

Je fototoestel is Sony, dus het zal waarschijnlijk MMSD bevatten. Dus je kan normaal gezien zo hoog gaan als je wilt :)

Veel succes :)
Bullshit. Oude Sony Clie's op PalmOS 4 konden niet hoger dan 128 MB - en dus geen MS Pro sticks aan, dus dat kun je niet zo stellen.

Alors.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stereotomy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:06:
[...]

Bullshit. Oude Sony Clie's op PalmOS 4 konden niet hoger dan 128 MB - en dus geen MS Pro sticks aan, dus dat kun je niet zo stellen.
Dan mag je je toch eens fatsoenlijk gaan informeren op google

makkelijk zat om iemand zijn uitleg af te breken in 1 woord.

Bron?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

snake903 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Dan mag je je toch eens fatsoenlijk gaan informeren op google

makkelijk zat om iemand zijn uitleg af te breken in 1 woord.

Bron?
Hilarisch dit. :O Het is slechts eenvoudig iemand te breken die zelf de feiten niet kent. En dat mag jij jezelf aanrekenen.

Al een kijkje genomen in de Sony Cybershot Memory Stick compatibiliteitslijst?

Ik zie daar een dozijn camera's van voor het MS Pro tijdperk staan die MS Pro NIET ondersteunen.

En wellicht wil je ook wel op wikipedia.org kijken:
In terms of compatibility, older Memory Sticks can be used in newer MS drives (Memory Stick Duo with an adapter can be used in newer drives as well). However, Memory Stick Pro and Memory Stick Pro Duo are often not supported in older drives.

[ Voor 85% gewijzigd door Stereotomy op 16-05-2006 21:06 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En aan topicstarter, dat je het op de website van Sony niet kon vinden is omdat je het waarschijnlijk niet eens geprobeerd hebt, zelfs niet nadat Remy dat vriendelijk had gesuggereerd.

Doe je dat wel, dan kom je hier:

http://esupport.sony.com/...pl?mdl=DSCP73&region_id=1

Waarin je heel eenvoudig een link ziet waar je voor je eigen model de memorystick compatibiliteit kunt uitvogelen, als je dat nog niet in de handleiding gezien had.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 16-05-2006 21:09 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:56:
En aan topicstarter, dat je het op de website van Sony niet kon vinden is omdat je het waarschijnlijk niet eens geprobeerd hebt, zelfs niet nadat Remy dat vriendelijk had gesuggereerd.

Doe je dat wel, dan kom je hier:

http://esupport.sony.com/...pl?mdl=DSCP73&region_id=1

Waarin je heel eenvoudig een link ziet waar je voor je eigen model de memorystick compatibiliteit kunt uitvogelen, als je dat nog niet in de handleiding gezien had.
Jawel hoor.. had op sony naar P72 gezocht.. kreeg ik ook die specificatie lijst waar niet stond wat hij aan kon.

maar de laatste site was ik niet tegen gekomen.. en daar staat dat mijn mooie P72 en niet p73 :P de 1gb versies aan kan !! heeeeuj ! moi is happy !!

dank u allen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

:P

Alors.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Zoefff

❤ 

Remy's sluitmessage was toch duidelijk genoeg? Zoals je merkt aan de reacties hierboven is dit allemaal prima via Google / Sony of een andere site met een beetje zoekwerk te vinden. Iets waarvan we verwachten dat jíj het doet, en dat niet aan ons overlaat.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.