Toon posts:

Router valt uit, als mac aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Ik heb een probleem wat ik nog niet eerder ben tegengekomen.
Wij kunnen hier thuis met zijn 5e (5 laptops met Windows XP) heel de dag internetten.
Als ik dan mijn mac mini aanzet, dan valt binnen 5 minuten de internetverbdinging weg, en is een reset van de router noodzakelijk.
Hij geeft dan op elke laptop aan, dat er een probleem met de gateway (router) is.
De router waar ik over spreek is een linksys wrt54g versie 5, met de laatste firmware.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

jup... dhcp uit en hard ip + gateway + dns in kloppen, dan zal waarschijnlijk de router gewoon blijven draaien.

Ik was ooit eens bij r3boot en mij ibook liet zijn dhcp server hard op zijn bek gaan :D

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Blaasvis schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:28:
jup... dhcp uit en hard ip + gateway + dns in kloppen, dan zal waarschijnlijk de router gewoon blijven draaien.

Ik was ooit eens bij r3boot en mij ibook liet zijn dhcp server hard op zijn bek gaan :D
Exact hetzelfde wou ik hier neerkloppen.
Zelfde een keer gezien en hiermee opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2006 18:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Think different noemen ze dat... :+

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
dank u, dank u B)
Ik ga het proberen, appart dat hij op zijn bek ga als ik dhcp gebruik bij een mac

Verwijderd

Topicstarter
Dhcp staat nu helemaal gedisabled, maar de router begeeft het weer na 2 minuten dat de mac mini aan staat.
Hij draait als een tierelier de router, totdat de mac aan gaat.
Iemand nog een idee?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:51:
Dhcp staat nu helemaal gedisabled, maar de router begeeft het weer na 2 minuten dat de mac mini aan staat.
Hij draait als een tierelier de router, totdat de mac aan gaat.
Iemand nog een idee?
Ik weet niet of je via WiFi of via een kabel op dat ding zit (uit je startpost neem ik aan wifi), misschien kun je eens proberen om je airport uit te schakelen op je mac mini en hem met een kabel eraan te hangen, dan kun je iig uitsluiten waar het aan ligt. (Airport icm je router of iets anders?)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je misschien bij Systeemvoorkeuren -> Delen -> Internet iets aanstaan, waardoor de Apple zelf ook voor DHCP server / netwerkrouter gaat spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door benoni op 24-05-2006 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:46:
Heb je misschien bij Systeemvoorkeuren -> Delen -> Internet iets aanstaan, waardoor de Apple zelf ook voor DHCP server / netwerkrouter gaat spelen?
Nope, dat heb ik niet.

@domi235

ik heb geen mogelijkheid (afstand) om er een kabel aan te hangen. ik kan dit wel in het weekend proberen voor een tijdje.

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om WIFI
Pagina: 1