Nou, ik ben niet de eerste die deze vraag ongeveer stelt, zoals ik al zag in de zoekfunctie..
(op google is hier niet echt veel van te vinden)
Maar het gaat als volgt:
Mijn moeder die heeft een paar videobanden (10 stuks), en deze moeten omgezet worden naar DVD.
Nou weet ik al ongeveer een paar dingen, maar ik wou navragen of die wil goed is, want anders ben ik een hoop geld kwijt.
Wat ik dus van plan was, is mijn videorecorder gewoon naast de PC te zetten, en dan via een scartblokje de RCA kabel gebruiken..
Naar een digitale videobewerkings converter, maar deze moet eerst erbij worden gekocht, namelijk deze: Plextor PX-M402U ConvertX. : http://www.plextor.be/pro...hoice=ConvertX%20PX-M402U
Deze kost €63,-
Dan wordt het naar de pc verzonden via USB 2.0
En klaar, gedigitaliseerd.
Maar wat nou mijn vragen zijn of wat ik al heb gevraagd..
1. Is dit de beste manier om vhs banden te digitaliseren?
2. Ik las dat dit ook kan via een videobewerkingskaart (of tv kaart), maar ten eerste ik hoef er helemaal geen afstandbediening erbij, en ik hoef ook geen tv shows op te nemen. Maar is dan wel de kwaliteit beter?
Trouwens, over de specs van de pc hoef je je niet druk te maken..
(AMD X2 3800+, ASUS A8N-E, 7600GT, 320 GB HD, 1024MB RAM)
Misschien ook dat jullie nog een andere manier weten die beter is, of mensen hier die uit ervaring spreken, want ik snap niet hoe zon converter de signalen doorstuurt via usb. Daarom vraag ik me af of dat wel het beste plan is.
Alvast bedankt,
Laurens
(op google is hier niet echt veel van te vinden)
Maar het gaat als volgt:
Mijn moeder die heeft een paar videobanden (10 stuks), en deze moeten omgezet worden naar DVD.
Nou weet ik al ongeveer een paar dingen, maar ik wou navragen of die wil goed is, want anders ben ik een hoop geld kwijt.
Wat ik dus van plan was, is mijn videorecorder gewoon naast de PC te zetten, en dan via een scartblokje de RCA kabel gebruiken..
Naar een digitale videobewerkings converter, maar deze moet eerst erbij worden gekocht, namelijk deze: Plextor PX-M402U ConvertX. : http://www.plextor.be/pro...hoice=ConvertX%20PX-M402U
Deze kost €63,-
Dan wordt het naar de pc verzonden via USB 2.0
En klaar, gedigitaliseerd.
Maar wat nou mijn vragen zijn of wat ik al heb gevraagd..
1. Is dit de beste manier om vhs banden te digitaliseren?
2. Ik las dat dit ook kan via een videobewerkingskaart (of tv kaart), maar ten eerste ik hoef er helemaal geen afstandbediening erbij, en ik hoef ook geen tv shows op te nemen. Maar is dan wel de kwaliteit beter?
Trouwens, over de specs van de pc hoef je je niet druk te maken..
(AMD X2 3800+, ASUS A8N-E, 7600GT, 320 GB HD, 1024MB RAM)
Misschien ook dat jullie nog een andere manier weten die beter is, of mensen hier die uit ervaring spreken, want ik snap niet hoe zon converter de signalen doorstuurt via usb. Daarom vraag ik me af of dat wel het beste plan is.
Alvast bedankt,
Laurens
edit:
Andere converters:
Pinnacle Dazzle DVD Recorder €46,-
Pinnacle Dazzle Video Creator €62,-
Pinnacle Dazzle Video Creator Platinum €78,-
Andere converters:
Pinnacle Dazzle DVD Recorder €46,-
Pinnacle Dazzle Video Creator €62,-
Pinnacle Dazzle Video Creator Platinum €78,-
[ Voor 7% gewijzigd door lvrijn op 16-05-2006 17:47 ]