WAP54G Snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb sinds vandaag dit accespoint erbij die binnenkort de router met ingebouwd accespoint moet gaan vervangen.

Het is alsvolgt aangesloten:
--> Adsl Modem --> Router met ingebouwd accespoint --> Switch --> WAP54G

Het adsl modem en de router worden vervangen door een LiveBox na oplevering van de Wanadoo internet lijn.

Het Router/Accespoint en het loss Linksys accespoint staan beide aan, met een verschillende SSID, ander kanaal (9 en 3) en er zijn hier geen storende andere netwerken in de buurt). Via de oude router/accespoint haal ik met het downloaden van een 100Mb Bin bestand een nette snelheid van 310 kb/s. Dat is een snelheid die ik met een kabeltje ook heb. Prima dus.
Log ik met mijn laptop dan aan op de Linksys WAP54G dan kom ik niet verder dan +- 25 kb/s en zakt het zo af en toe in tot 3 kb/s.
De Accespoints staan in dezelfde ruimte op ongeveer 2 meter van elkaar. De afstand tussen de laptop en de accespoints is ongeveer 3 meter. Het signaal is met beide accespoint's goed (tussen de 90 en 95%).

- Gezocht naar een nieuwe firmware: Is er niet (WAP54G, versie 3,1)
- Op GoT gezocht: Geen vergelijkbare problemen.
- In de laptop een ander PCMCIA kaartje kaartje gestopt. Geen effect (er zit normaal een 54g kaartje in van linksys, verwisselen met een 11b kaartje van een onbekend merk maakte geen verschil).

Wie heeft enig idee om dit snelheidsprobleem op te lossen?

edit:

De switch is een no-name 5 poort's geval van een jaar of 6 oud. Aangezien de pc's die er bedraad op zitten aangesloten wel goed werken heb ik niet het idee dat die er iets mee te maken heeft

[ Voor 8% gewijzigd door scenic20 op 16-05-2006 17:14 ]

Somewhere in Europe...

Verwijderd

ZItten zowel de Router als de AP op hetzelfde kanaal?

Probeer deze dan eens een apart kanaal te geven...

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Nope,

De router met ingebouwd accespoint zit op kanaal 9 (Asus WL-500G)
Het nieuwe Accespoint zit op kanaal 3 (Linksys WAP54G ver. 3.1)

Verder zijn er geen andere draadloze netwerken binnen bereik

Somewhere in Europe...

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

scenic20 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:12:
Het Router/Accespoint en het loss Linksys accespoint staan beide aan, met een verschillende SSID, ander kanaal (9 en 3) en er zijn hier geen storende andere netwerken in de buurt).

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H