Toon posts:

[ASP.NET 2.0] Hoe toon je gerelateerde data in itemtemplate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dataset gemaakt met 2 tabellen, gebruikers en rollen. Wordt allemaal netjes uit een database gehaald en er zit een relatie tussen die 2. Nu heb ik die nieuwe formview gebruikt zodat ik nieuwe gebruikers kan aanmaken met verschillende rollen. Dit werkt goed, alleen in mijn gebruikerstabel is natuurlijk een IDrol opgenomen, en ik wil de naam van die rol tonen. Deze is te vinden in de tabel met rollen. Hoe doe ik dat? Wat moet ik aanpassen in mijn itemtemplate van die formview?

Groeten,

Stefan

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17
Dat hangt er vanaf hoe je de data eruit haalt... je zou een query kunnen maken waarin beide gegevens al opgenomen zijn. Werk je met een O/R mapper kan je gewoon het gewenste object opvragen.

Kortom, iets meer duidelijkheid ;).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn data zit in een dataset. Ik heb een leuke oplossing gevonden. Ik gebruik een detailview in mijn itemtemplate die ik als parameter "IDrol" meegeef. Op het edit-template kan ik mooi een dropdownlijst gebruiken met daarin al mijn rollen uit een andere objectdatasource. Werkt goed! Als iemand ook wil weten hoe dit werkt en het is nog niet helemaal duidelijk dan leg ik het graag uit...