[Word XP] Wijzigen foutief documentsjabloon in VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Als je een Word document opent kan je via menu 'Extra' en 'Sjablonen en invoegtoepassingen' het documentsjabloon voor dat document bekijken.
Het equivalent hiervoor binnen VBA zou Activedocument.AttachedTemplate zijn.

Nu zit ik met het volgende: sinds wij hier zijn overgestapt van de ene opslagserver (X) naar een andere opslagserver (Y) zitten in een ontzettende hoeveelheid documenten nog verkeerde verwijzingen, omdat server X niet meer bestaat en deze nog wel in het documentsjabloonpad wordt genoemd.

Nu heb ik een stukje VBA gemaakt dat alle documenten afloopt en zoekt naar een ongeldige AttachedTemplate, maar ik vind er geeneen!! Volgens mij koppelt Word tijdens het openen van een document dat een foutief documentsjabloon heeft automatisch intern het document aan de standaard normal.dot.

In de projectverkenner staat dan ook een verwijzing naar normal.dot, maar in Word zelf staat nog steeds de verwijzing naar het verkeerde documentsjabloon. Die staat ook niet in de templates-collectie overigens.

Ik loop al een hele poos (en dan heb ik het over weken) via google te zoeken en via de VBA-help in Word zelf, maar krijg daar alleen maar resultaten die hier niets mee te maken hebben.

Is er iemand dus die een idee heeft hoe je een documentsjabloon zoals die is opgeslagen in het wordbestand kunt benaderen (en dan wijzigen natuurlijk)?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je analyse wat er gebeurt klopt :)

De tekst die je ziet is een documentproperty.
code:
1
ThisDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyTemplate)

en wijzigen bvk via het attachtedtemplate attribute. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 16-05-2006 19:52 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• PaulZ
Waarom is daar nou helemaal niets over te vinden? Zal wel verkeerd gezocht hebben dan.
@Niesje: bedankt en ik ga het morgen op m'n werk uitproberen... Wordt vervolgd.

• PaulZ
Bijna goed! Ik krijg helaas alleen maar de documentnaam zonder pad, en nou juist het pad naar dat document heb ik nodig...
Ik ga verder zoeken, maar als iemand in de tussentijd een andere idee heeft (of de juiste oplossing) houd ik me aanbevolen!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo kan het ook:
code:
1
fullTemplateName=Dialogs(wdDialogToolsTemplates).Template

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• PaulZ
Dat is 'm :) Mega veel bedankt voor de moeite!

* Wist jij dat trouwens uit je hoofd of had ik dit toch ergens kunnen vinden? *

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik weet alles uit mijn hoofd O-)

Nee, meer een kwestie van het pakket een beetje kennen en gericht zoeken. Word slaat nogal wat op in de document properties, dus dat was vrij logisch om daar even naar te kijken. Toen bleek dat het pad niet ontsloten werd via de property moest het dus nog ergens anders staan: in ieder geval in de informatie die de dialoog biedt. En die moet je kunnen uitlezen.

google op: attachedtemplate+link+broken
en http://support.microsoft.com/?kbid=830561#4
bevestigden dat. :)

Pagina: 1