[Toetsenbord ellende] Multimedia keys niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een nieuwe Compaq PC, met bijbehorend toetsenbord. Dit toetsenbord heeft een paar multimediaknoppen, welke via het Configuratiescherm onder Toetsenbord in te stellen zouden moeten zijn.

Momenteel is het zo dat als er een knop wordt ingedrukt, er een redirect volgt naar een HP/Compaq site met uitleg hoe de knoppen in te stellen zijn.

Probleem is, onder Configuratiescherm -> Toetsenbord is de optie om ze in te stellen niet te vinden.

Ik heb al geprobeerd via de Recovery software de toetsenbordsoftware opnieuw te installeren, maar dat hielp niet.

Heeft iemand enig idee?

(het betreft hierbij dus een Windows XP Home Editon met SP2)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Staat er nergens een typenr. op de onderkant.
Dan kun je googlen naar de drivers.
Succes

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Wildfire schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:54:
Een kennis van mij heeft een nieuwe Compaq PC, met bijbehorend toetsenbord.
Was je al op het voordehandliggende idee gekomen om het bij compaq zelf te vragen?
Als het een nieuwe compaq is (compaq bestaat toch niet meer dacht ik... Tis toch HP nu?) dan heb je toch recht op support voor dingen die niet werken zoals ze moeten.

Verwijderd

Op de Compaq/HP site even het juiste type opzoeken en de software downloaden is ook nog een optie.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Er staat geen 'Compaq Easy Access Keyboard' in (de klassieke weergave van) het Configuratiescherm?
Daar kun je dat iig instellen voor de EAKs die geleverd worden bij Evo's..

• xzenor

xzenor

Bij mijn oude compaqje zat het gewoon bij het standaard toetsenbord gedeelte. Zat gewoon een extra tabblad bij

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
possamai schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:54:
Bij mijn oude compaqje zat het gewoon bij het standaard toetsenbord gedeelte. Zat gewoon een extra tabblad bij
Inderdaad, dat bedoel ik. Mijn kennis heeft dat hele tabblad niet, ook niet nadat ik de meegeleverde drivers/software van het toetsenbord opnieuw heb geïnstalleerd.

Ik heb op de Compaq-site (nou ja, HP-site dus tegenwoordig) de software opgezocht, maar dat was dezelfde als die reeds meegeleverd was. Installatie hielp dan ook niet.

Wat betreft de hulp inroepen van HP/Compaq zelf: mijn kennis had daar niet zo'n zin in, het was volgens mij ook een 0900-nummer.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2006 11:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• xzenor

xzenor

probeer je niet toevallig de win98 EAK software te installeren onder XP?
Dan gaat het niet werken ben ik bang.. en volgens mij is er geen nieuwere software voor..
Wat dat betreft is driver support voor dat soort shit van compaq echt slecht.

je kan driverguide ook nog proberen trouwens.. Misschien is er ergens een third party driver die ook werkt..
Pagina: 1