[xml//cs] automatisch code genereren

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:28
Dag,

wij hebben een aantal xml files, waarvan code wordt afgeleid (3 files per xml file). Vraag me niet waarom, want dat verhaal is niet interessant atm ;)

omdat dit een rotwerk is om om te schrijven, heb ik al wat snippets gemaakt, maar dat is nog steeds niet fijn om mee te werken...

Is het mogelijk om via een bepaalde tool ofzo, deze xml in code om te zetten?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb je stuk 3x gelezen, maar ik heb nog steeds geen idee wat je bedoeld :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In code? Je bedoeld waarschijnlijk XSLT ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik kan ook niets anders dan XSLT bedenken. Kun je iets meer hints geven over je XML files en wat voor code je wilt bewerkstelligen.
Als het iets heel custom is, ontkom je er denk ik niet aan om bijv. een SAX parser te gebruiken en per type element code te genereren.
Maar goed, ik weet niet wat je van plan bent.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

ik kan me voorstellen dat als je code genereerd dat je je veel xtra zaken wil doen die misschien niet altijd met xslt kunnen (hoewel er natuurlijk heel veel kan met xml) dan zou je zelf een tool kunnen schrijven die de xml parsed en een bepaalde output geeft...

Tip: als je kan beschrijven wat er meot gebeuren om van de input naar de output te komen en het zijn duidelijke regels dan is het te automatiseren....

Of niet natuurlijk...