[rsync] backup doet geen veranderde bestanden meenemen

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
de volgende code gebruik ik om bestanden te backuppen van een remote computer:
code:
1
rsync -avruLb  --progress --delete --ignore-existing /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2006 /var/backup_destination

daar waar het bestand vanaf komt is een mount die in het script aangemaakt word. In /var/backup_destination is (hoekan het ook anders) de plek waar de copy 1op1 opgeslagen wordt.

nu zit ik met het volgende probleem;
wat doet hij wel:
** nieuwe bestanden aangemaakt insource ---> kopieren
** bestand verwijderd op source ---> worden ook verwijderd op de backup (ga ik nog uitzetten!)
wat doet hij niet:
** Bestanden gewijzigd.... deze neemt hij niet over!

hoe kan ik dat laatste veranderen?

komt het doordat er geen timestamp in de source zit omdat de remote machine een windows bak is en de mount iedere keer opnieuw gemaakt wordt?

of mis ik gewoon een optie?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

hobbeldebobbel schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:21:

rsync -avruLb --progress --delete --ignore-existing /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2006 /var/backup_destination

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
maar dan doet hij met de opties die ik gebruik alles alsnog overbrengen...
en das een betje verspilling van de bandbreedte

ik heb nu dit:
code:
1
rsync -ru --delete --progress /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2006 /var/backup_destination

en hij doet nu wel aangepaste dingen mee over nemen; maar als ze dan geupdate zijn, dan doet hij ze nog steeds overbrengen... of zal er een timeout inzitten van 5 minuten ofso?

[ Voor 56% gewijzigd door hobbeldebobbel op 16-05-2006 16:54 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 11:10

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ik gebruik dit, dit doet alles wat jij wil volgens mij en ook nog eens over ssh.
code:
1
/usr/bin/rsync -e ssh -avurpW --delete --stats --exclude --password-file /path/naar/bestand

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem