updates vanuit iframe

Pagina: 1
Acties:

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:06
Ik laat een form posten naar een iframe, in dat iframe wordt vervolgens een php script geladen die met behulp van flush() in een loop output geeft.

Op dit moment geef ik de volgende output:

<script>parent.updateLayer(89)</script>
<script>parent.updateLayer(90)</script>
<script>parent.updateLayer(91)</script>

Zodat elke keer de functie wordt aangeroepen om de inhoud van een layer te updaten. Is er een handigere manier voor? De output loopt nogal op in KB (kan tot max 5000 keer worden weergegeven).

Alvast bedankt :)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ja, je kan gewoon loopjes maken in javascript waarin je de functie aanroept. Als dit geen passende oplossing is kan je misschien een betere beschrijving van je probleem geven met een online testcase.

Verwijderd

ook als je steeds opnieuw zou pollen heb je dezelfde hoeveelheid data (meer nog, want je stuurt nog headers heen en weer), dus daar blijf je gewoon mee zitten.

wat je eventueel kan doen is zorgen dat je regels korter worden en wellicht nog script tags weglaten, dus iets doen als:
code:
1
2
3
4
<script>function u(i) {parent.updateLayer(i)}
u(89);
u(90);
</script>

zou je even moeten testen, maar het lijkt mij dat dat hetzelfde resultaat geeft en in een stuk minder bytes (snelle schatting: factor 10)

andere optie is gewoon minder outputten (geen 5000x maar minder), misschien kan je op de client slim interpoleren ofzo? als die data een percentage van het een of ander is, zou max 100x genoeg zijn, of max de lengte in pixels van je progressbar.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 17:38 ]

• orf
wat je eventueel kan doen is zorgen dat je regels korter worden en wellicht nog script tags weglaten, dus iets doen als:
Dat is al heel wat minder KB, je andere oplossing is ook goed, met een tellertje kan ik om de 10 loops output geven.

Het gaat om de absolute gevallen, er wordt nogal wat werk verricht en de user krijgt de absolute getallen te zien, wellicht bouw ik er nog een progressbar bij.

Bedankt! :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Of je ge(/mis)bruikt het XMLHttpRequest object om alleen die getallen op te halen, zeker als de gekozen functie altijd hetzelfde is :)

• orf
Of je ge(/mis)bruikt het XMLHttpRequest object om alleen die getallen op te halen, zeker als de gekozen functie altijd hetzelfde is
Dat werkt minder lekker, de updates vanuit het frame werken nu goed in IE, krijg het alleen nog niet werkend in Firefox.

Alles werkt, zelfs in safari :)

[ Voor 8% gewijzigd door orf op 16-05-2006 19:34 ]

Pagina: 1