Kopieerbeveiliging toepassen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uwmoeder
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik zou graag foto's op een cd branden met kopieerbeveiliging. Het is de bedoeling dat de mensen de foto's nog kunnen lezen en er mee naar een fotograaf kunnen gaan, maar de cd's niet zelf kunnen verder kopiëren. Als ze nog cd's willen kunnen ze die altijd bij mij bestellen. Weet iemand hoe ik een kopieerbeveiliging op mijn cd zet?
Bij het googlen vind ik alleen maar topics hoe de kopieerbeveiliging te omzeilen en niet om ze zelf te gebruiken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk niet dat het kan.
Als het namelijk mogelijk moet zijn om de foto's te bekijken dan kunnen ze die er ook af halen en opnieuw branden.
Volgens mij kan je het alleen beveiligen als je een exacte kopie van de cd nodig hebt, zoals bij software. :)

En als je zorgt dat hij het niet in een computer doet maar alleen in een DVD-speler dan heeft de fotograaf er niets aan. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 16-05-2006 15:37 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
Als mensen die cd erin doen is het gewoon Ctrl + A en worden alle bestandjes gekopieerd naar de vaste schijf ;).

En anders maakt men een printscreen oid. Het beste is denk ik gewoon een watermerk toepassen.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 08:18
Ik denk niet dat je voorkomt dat mensen de afbeeldingen kopieeren. Je zou een andere oplossing kunnen maken, bijvoorbeeld de afbeeldingen omzetten in een formaat dat alleen jij kent. Vervolgens een applicatie erbij ontwikkelen om dat bestandsformaat te kunnen openen. (voor de duidelijkheid, ik bedoel echt het converteren van de data, niet simpelweg de extensie wijzigen). Ook dit is te omzeilen door de gebruiker die screenshots neemt ;-)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• coyote1980
  • Laatst online: 28-07 08:18
coyote1980 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:38:de afbeeldingen omzetten in een formaat dat alleen jij kent.
Bij nader inzien: wanneer men de applicatie meekopieert kan iedereen de foto's nog steeds bekijken, beetje suffe opmerking van mij :o

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• uwmoeder
Ricardo87 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:38:
Als mensen die cd erin doen is het gewoon Ctrl + A en worden alle bestandjes gekopieerd naar de vaste schijf ;).

En anders maakt men een printscreen oid. Het beste is denk ik gewoon een watermerk toepassen.
Een watermerk is niet echt vriendelijk voor de mensen die de cd kopen (het gaat om foto's van een plechtige communie)

• Spixo
uwmoeder schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Een watermerk is niet echt vriendelijk voor de mensen die de cd kopen (het gaat om foto's van een plechtige communie)
Tsja, een andere optie dan een watermerk is er niet.

Waarom laat je de mensen gewoon niet het auteursrecht oid overkopen of vraag je ze meer geld omdat je toch weet dat hij gekopieerd wordt?

• uwmoeder
Dat is mss een optie, want ik doe hetzelfde voor de foto's van het kamp van de scouts. Ik verkoop de cd's tegen lage prijzen (3€). Ik koop deftig materiaal (Nikon D50), ik steek daar tijd en moeite in. De mensen kopen dan zo een cd per vriendenkring en kopieren dan lustig voor elkaar en ik zie dan toch wat inkomsten langs mijn neus voorbij gaan :(

• Spixo
uwmoeder schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:48:
Dat is mss een optie, want ik doe hetzelfde voor de foto's van het kamp van de scouts. Ik verkoop de cd's tegen lage prijzen (3€). Ik koop deftig materiaal (Nikon D50), ik steek daar tijd en moeite in. De mensen kopen dan zo een cd per vriendenkring en kopieren dan lustig voor elkaar en ik zie dan toch wat inkomsten langs mijn neus voorbij gaan :(
Jij wordt uitgenodigd om foto's te maken?
Waarom reken je niet gewoon een uurtarief?

Daarnaast op een scout kamp kan je leuke groepsfoto's maken welke je professioneel laat drukken op een groot formaat. Lijstje eromheen. Fantastisch voor het clubhuis e.d. en leuk voor jouw portomonnee.

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:05
Je zet het gewoon op "scherm" kwaliteit op een cd'tje. Wanneer ze daarmee naar de fotograaf gaan krijgen ze gewoon prut kwaliteit.

Wanneer ze een afdruk in hoge kwaliteit willen kunnen ze die via jou bestellen.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

uwmoeder schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:48:
Dan moet je ze óf zo goedkoop maken dat kopieren geen zin heeft óf juist heel duur dat je met een paar verkopen al je inkomsten hebt.

Echt een goede beveiliging is er bij de pro's ook nog niet uitgevonden, er is altijd wel weer een omzeiling gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 16-05-2006 15:53 ]

[This is what you get when you mess with us]

• uwmoeder
/offtopic/Ik ben zelf leider bij de scouts, dus ik doe het gewoon tijdens de activiteiten. Dat geeft inderdaad heel mooie spontane foto's op. Vroeger ging dat gemakkelijker om er munt uit te slaan. Ik had de filmrolletjes en ze moesten sowieso langs mij om er nieuwe te bestellen,(een hele romslomp met wie wat moest hebben) ik moest dan wel nog rondlopen en doen voor ze te laten bijmaken.
Nu is het gemakkelijk, zij kopen een cd, gaan zelf naar de fotograaf en ik heb er geen last meer van. Maar zie wel dat mijn werk minder opbrengt/offtopic/
Aan wie zou ik dan een uurtarief moeten aanrekenen, als er geen overkoepelende organisatie is die er voor wil betalen moet ik dat doorrekenen in de cd's (en vroeger de foto's)

• uwmoeder
sunflame schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:52:
Je zet het gewoon op "scherm" kwaliteit op een cd'tje. Wanneer ze daarmee naar de fotograaf gaan krijgen ze gewoon prut kwaliteit.

Wanneer ze een afdruk in hoge kwaliteit willen kunnen ze die via jou bestellen.
Maar dan zit ik weer met de rompslomp uitgelegd in de post hierboven.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Maak een website met alleen low-res foto's en neem een affiliate account bij een fotoprint bedrijf. Alle bestellingen via jouw site zorgen dan voor een X percentage voor jou en de afhandeling gebeurt geheel door dat bedrijf.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

uwmoeder schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:57:
[...]

Maar dan zit ik weer met de rompslomp uitgelegd in de post hierboven.
Misschien toch de afweging die je moet maken. Je kunt de rompslomp verminderen door een simpele en effectieve website te maken waar ze kunnen bestellen ofzoiets.

^ zie boven ^

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 16-05-2006 16:01 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Spixo
Sowieso verdien je er niet veel op met 3 euro per cd. Waarom maak je niet tijdens een van die kampen een zooi foto's zet je die op een cd en geef je die gratis weg aan de kinderen / ouders van de kinderen die meegingen naar het kamp.

Als je er een mooi geheel van maakt en een briefje erbij doet met zoiets van:

"Tevreden over mijn foto's? Ik ben ook te huur voor <insert activiteit>"

Met je adresgegevens erbij. Moet je eens kijken wat voor klusjes je kan binnenhalen als je een beetje talent hebt. Dan kan je uiteraard wel een leuk tarief aanrekenen.

Soms moet je investeren voordat het los loopt. Mensen willen nu eenmaal eerst kijken voordat ze geld betalen voor iets.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Nog een leuke (en redlijk veel toegepaste methode) i een webpagina opzetten waar thumbs van alle foto's te zien zijn, elke "gebruiker" kan dan zijn eigen cd'tje samenklikken en bestellen bij jou :)

Natuurlijk kan men het toch nog steeds kopieeren, maar een persoonlijk cd'tje is toch leuker ;)

Je moet imho gewoon zorgen dat een éigen cd voldoende toegevoegde waarde heeft boven een gekopieerde. Dus kan je ook denken aan een "custom" print, een klein cd-boekje, etc etc.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Ik vind persoonlijk dat je een afweging moet maken:
- je doet het zo goed als gratis, ik doe dit ook voor onze jeugdbeweging (een hele dag foto's maken van het vormsel en het feest achteraf, een groep van 20 jongeren en hun genodigden, achteraf nog bijwerken).
- je vraagt een bepaald bedrag voor al het werk.

maar geld vragen voor een cd is vind ik eigenlijk niet goed: je wilt betaald worden voor je uren werk, wat de mensen achteraf doen met hun cd is hun ding ... ik vind niet dat je hen het copiëren mag verbieden; waar leg je de grens dan? als je per gezin een cd koopt, mag dat gezin geen copietje maken voor oma en opa, voor een goede kennis, ...
maar ik snap je frustratie zeker en vast. ik zou ervoor proberen te zorgen dat je aan een bepaald(e) persoon (organisatie) een bedrag kan vragen, die dit bv. deelt door alle rechstreekse betrokkenen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
@Plastronneke: je insteek is inderdaad heel lief maar niet zakelijk. Een idee als dat van The_Stickie waarbij je toegevoegde waarde creeert zal uiteindelijk toch wat extra's opleveren. Ik vraag me alleen af of meerdere mensen ook daadwerkelijk zo'n cd gaan bestellen. Op grotere feesten e.d. zie ik dat wel gebeuren maar bij een feest < 100 personen lijkt het mij niet dat je meer dan 5 cdtjes kunt slijten.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Ik heb pasgeleden een gala gehad, de foto's daarvan waren op internet terug te vinden, na wat geneuzel in de broncode van die site kwam ik herhaaldelijk het woord Pixxer tegen. Na wat zoeken kwam ik uit op de site van Pixxer.

Hier staat:
Welk type foto's je ook maakt, je bent welkom bij Pixxer. Of je nu al foto's verkoopt of niet. We zijn ons ervan bewust dat het werk van sommige fotografen hoge eisen stelt, bijvoorbeeld een groot afdrukformaat. We leggen ons oor graag te luister, laat ons weten hoe we ook jou van dienst kunnen zijn.
[...]
De prijzen die je zelf vooraf kiest bepalen hoeveel een fotobestelling je oplevert. Hoe interessanter je foto's zijn, hoe hoger de prijs en de marge die je kunt kiezen. We zijn voortvarend met het uitbetalen van je verdiensten.
Misschien is dit wel iets wat je zoekt? Jij hoeft je nergens meer druk over te maken, Pixxer regelt alles voor je, ook betalingsherinneringen, klanten kunnen de orderstatus via het internet volgen. Ik kreeg vandaag die foto's binnen, zag er tip-top uit (formaat 20x30)

We are shaping the future

Pagina: 1