3540A wordt niet meer herkend als DVD-brander

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41
Sinds vandaag werkt mijn brander niet meer. Ik wilde gewoon een DVD'tje branden, maar in Nero was ineens geen brander geselecteerd. Ik wilde mijn 3540A weer selecteren, kon dat ineens niet meer. Er stond bij "niet beschikbaar".

In Windows ook problemen, daar wordt hij herkend als CD-ROM speler ;( . Ik heb niks geks gedaan met mijn brander, de originele firmware staat er nog op. Daarnaast ben ik ook niet van type lege schijfjes veranderd. De schijfjes die ik gebruikte gebruik ik al anderhalf jaar zonder problemen (ook met mijn vorige brander, de 3500A). Voor de zekerheid gekeken of een ander type wat ik van iemand anders had gehad wel werkte, maar dat mocht niet baten.

Mocht iemand een idee van de oorzaak hebben, of nog beter, een oplossing: graag :'( . Heb nog wel garantie gelukkig.

• MarcoC
Help, iemand :(?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Ik heb volgens mij ook eens zoiets gehad en wat hielp was één van de volgende opties:

1) Recorder opnieuw detecten in Nero
2) Reinstall van windhoos

Succes!

• MarcoC
Hoe moet dat 1e :o?

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Probeer dit eens,configuratiescherm-->systeem-->hardware-->apparaatbeheer-->dvd-/cd-rom-stations.
Daar geef je een rechtermuisklik op de bewuste drive en dan kies je voor installatie ongedaan maken.
Als dat gebeurd is herstart je gewoon je computer,als alles goed gaat zal windows de drive automatisch opnieuw installeren en kan je er weer mee aan de slag. :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• MarcoC
survivor schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:40:
Probeer dit eens,configuratiescherm-->systeem-->hardware-->apparaatbeheer-->dvd-/cd-rom-stations.
Daar geef je een rechtermuisklik op de bewuste drive en dan kies je voor installatie ongedaan maken.
Als dat gebeurd is herstart je gewoon je computer,als alles goed gaat zal windows de drive automatisch opnieuw installeren en kan je er weer mee aan de slag. :)
Had ik al geprobeerd, werkte ook niet... :'(

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
MarcoC schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:05:
[...]

Had ik al geprobeerd, werkte ook niet... :'(
had ik ook eens maar weet bij god niet meer wat ik had gedaan :?
probeer eens: uitschakelen, ide kabel eruit, opstarten, als het goed is staat ie er dan niet meer bij, anders installatie ongedaan maken, weer uit, ide kabel erin, en weer opstarten en hopen dat ie et doet :)

• MarcoC
Moning2 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:24:
[...]

had ik ook eens maar weet bij god niet meer wat ik had gedaan :?
probeer eens: uitschakelen, ide kabel eruit, opstarten, als het goed is staat ie er dan niet meer bij, anders installatie ongedaan maken, weer uit, ide kabel erin, en weer opstarten en hopen dat ie et doet :)
Werkt niet :(. Ik vrees dat 'ie kapot is.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De beste manier om erachter te komen of de brander kapot is, is door hem uit de pc te halen en in een andere te proberen.
Dat Windows je drive als cd-rom-station ziet is een bekende fout van Windows (als je Detailweergave kiest in de Verkenner, zul je wellicht de aanduiding dvd-rw-station zien staan vóór cd-rom-station).
Dat je brandprogramma hem niet ziet, kan ook een softwareprobleem zijn. Wellicht heb je (zelfs zonder het te weten) een cd/dvd-brandmodule geïnstalleerd die een conclict oplevert.

• MarcoC
drfruit schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:19:
De beste manier om erachter te komen of de brander kapot is, is door hem uit de pc te halen en in een andere te proberen.
Dat Windows je drive als cd-rom-station ziet is een bekende fout van Windows (als je Detailweergave kiest in de Verkenner, zul je wellicht de aanduiding dvd-rw-station zien staan vóór cd-rom-station).
Dat je brandprogramma hem niet ziet, kan ook een softwareprobleem zijn. Wellicht heb je (zelfs zonder het te weten) een cd/dvd-brandmodule geïnstalleerd die een conclict oplevert.
Er staat Cd-rom station E:, en daarnaast bij Type ook Cd-rom-station.

In een andere PC proberen zal ik dan maar doen ja. Wel weer zo'n gedoe, bah. Werken kreng. :(

• MarcoC
Andere PC getest, zelfde laken een pak. Wordt garantie opeisen...

• Moning2
ik kan niet helemaal uit je topicstart halen of je nou de firmware al eens hebt geflasht
hier de nieuwste firmware voor de 3540A: http://support.necsam.com...hFirmware/readme.asp?ID=8

• MarcoC
Ik heb niet geflasht :P. Ik ga liever mijn garantie opeisen, als ik hem flash heb ik alleen maar kans dat mijn brander het nog steeds niet doet én dat de garantie verlopen is.

• Moning2
MarcoC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:07:
Ik heb niet geflasht :P. Ik ga liever mijn garantie opeisen, als ik hem flash heb ik alleen maar kans dat mijn brander het nog steeds niet doet én dat de garantie verlopen is.
als je em flasht raak je je garantie niet kwijt heur, ergste dat kan gebeuren is dat ie hetzelfde blijft :)

• MarcoC
Weet je het zeker?

• Moning2
100%
heb et zelf vaak genoeg gedaan :)
en als het niet helpt dan zeg je bij de winkel: hij doet et niet meer, ik wil een nieuwe, en die krijg je dan ook

wil dit nog even zeggen: wat is de email support van alternate toch traag 8)7 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Moning2 op 23-05-2006 13:02 ]

• MarcoC
Op de NEC-site staat alleen dat het mislukken van flashen je eigen verantwoordelijkheid is. Ik wacht nog maar ff tot vrijdag dan.

• Moning2
MarcoC schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:32:
Op de NEC-site staat alleen dat het mislukken van flashen je eigen verantwoordelijkheid is. Ik wacht nog maar ff tot vrijdag dan.
doe toch niet zo bangerig :/ 8)7 (mooi woord...)
flashen mislukt ALLEEN als je de power van het apparaat weghaalt als ie bezig is, verder gewoon niet

maarja.... moet je zelf weten :/

[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 24-05-2006 22:19 ]

• MarcoC
Mooi woord ja, maar ik neem geen risico als ik overmorgen toch dat ding kan gaan ruilen :P.

• Moning2
MarcoC schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:56:
Mooi woord ja, maar ik neem geen risico als ik overmorgen toch dat ding kan gaan ruilen :P.
als je nieuwere dvd's wil gaan branden heb je soms een firmware upgrade nodig dus..... :/

• MarcoC
Moning2 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:51:
[...]

als je nieuwere dvd's wil gaan branden heb je soms een firmware upgrade nodig dus..... :/
Het zijn geen nieuwe DVD's, ik gebruik deze al tijden :o .

• Moning2
MarcoC schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:17:
[...]

Het zijn geen nieuwe DVD's, ik gebruik deze al tijden :o .
ook voor je nieuwe brander :)

• MarcoC
Moning2 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:25:
[...]

ook voor je nieuwe brander :)
Ja, ik heb de 3540A nu een half jaar, daarvoor een jaar de 3500A gehad. Spindeltje van 50 DVD's mee weggebrand zonder problemen.

Verwijderd

zou erg zijn moest je geen 50 dvd'tjes met een brander halen. Heb hier een sony'tje met iets meer dan 2500 dvd's+cd's erdoor, en die blijft het ook gewoon doen.
Heb dat toestel al een 10tal keer geflasht, en daar kan echt niets bij mislopen. Garantie wil je niet als eerste proberen, dan mag je gewoon een week wachten eer je drive terug is (tenzij je direct een nieuwe meekrijgt...)

• MarcoC
Bij Alternate is mijn ervaring dat je gewoon een nieuwe meekrijgt mocht 'ie kapot zijn :).

• Moning2
hehe, ik heb problemen met mn videokaart, ook van alternate, ze zijn wat traag met email support... 8)7
ik draai nu een 3500A en nooit echt problemen gehad, vaak genoeg geflasht :) al iets van 200 dvd's mee gebrand denk ik zo... :P

• MarcoC
Geflasht, doet 't nog steeds niet...

• Moning2
MarcoC schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:43:
Geflasht, doet 't nog steeds niet...
dan komen we tot de conclusie dat je em moet omruilen :)
dat was spannend he.. 8)7 :P

• MarcoC
Ja :P.

• MarcoC
Hoezee, omgeruild... en hij doet 't nog steeds niet :?? Terwijl het probleem zich bij de klantenservice van Alternate ook voor deed. Nu denk ik dat 't misschien toch aan een driver-conflict ligt. Is er toevallig een Linux live-cd met een brandprogramma ingebakken? Dan probeer ik dat wel ff.

• Moning2
MarcoC schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:15:
Hoezee, omgeruild... en hij doet 't nog steeds niet :?? Terwijl het probleem zich bij de klantenservice van Alternate ook voor deed. Nu denk ik dat 't misschien toch aan een driver-conflict ligt. Is er toevallig een Linux live-cd met een brandprogramma ingebakken? Dan probeer ik dat wel ff.
dat is zeer spacet, hebben ze niet dezelfde meegegeven ? :+

• MarcoC
Nop, ik heb namelijk een 3550A teruggekregen :P.

• Moning2
MarcoC schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:08:
Nop, ik heb namelijk een 3550A teruggekregen :P.
misschien dan eens tijd om windows er opnieuw op te plakken :/
in veilige modus draait windows alleen op de basis drivers (drivers die bij windows ingebakken zitten dus :) ) en wordt er niks extras geladen, probeer het daar eens :)

[ Voor 45% gewijzigd door Moning2 op 03-06-2006 00:09 ]

• MarcoC
Hmm, nu doet 'ie het wel in andere programma's. Ligt nu aan Nero denk ik. Effe de boel reinstallen.

• MarcoC
En nu doet 'ie het wel weer!

_O_

• Moning2
8)7 :P
Pagina: 1