Toon posts:

[ASP SQL200] autorisatie op database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer (in eerste instantie in Dreamweaver) een connectie op te zetten naar een SQL2000 database op een server (intranet).
De connectie in dreamweaver is er, ik kan de database openen, tabelle zien en selecteren en zelfs de data bekijken. Als ik nu een ASP pagina maak en connect naar de database krijg ik een "Access Denied" Lijkt dus een autorisatie op SQL server niveau? Ben al een tijd aan het zoeken maar heb geen idee waar ik het vinden kan. Het gekke is dus dat ik er in Dreamweaver wel bij kan komen maar vanuit mijn ASP pagina niet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Je moet de ASPNET account toegang geven op je SQL Server en je database. Dat is nl. de account die door het ASP.NET gebruikt wordt, en als je gebruik maakt van integrated security, is dat ook de account waarmee ASPNET de verbinding met Sql Server zal proberen te maken.
Verder hoort dit niet thuis in PRG, maar in DTE.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het dan uit of ik ASP of ASP.Net gebruik?

• whoami
Ow, sorry, ik las dat je ASP.NET gebruikte. :+
Als je geen gebruik maakt van ASP.NET, maar gebruik maakt van ASP, dan is het de IUSR_xxxx user dacht ik die je toegang moest geven tot je DB. (waarbij xxxx voor de computernaam staat).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 16:30

TeeDee

CQB 241

whoami schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:33:
Ow, sorry, ik las dat je ASP.NET gebruikte. :+
Als je geen gebruik maakt van ASP.NET, maar gebruik maakt van ASP, dan is het de IUSR_xxxx user dacht ik die je toegang moest geven tot je DB. (waarbij xxxx voor de computernaam staat).
Voor zover ik weet is dat niet nodig.

Je hebt een connstring a la
Visual Basic:
1
MM_conn_STRING = "PROVIDER=SQLOLEDB; DATA SOURCE=(local); Initial Catalog=tablename;User ID=username; password=password;"

Dat is in principe voldoende mits je alle rechten goed hebt zitten op je databank. Maar als je zegt dat je vanuit Dreamweaver wel alles kan doen, ben ik eigenlijk wel benieuw hoe je Connectionstring eruit ziet.

Welke dreamweaver gebruik je?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:37:
Die xxxxx is dat dan de computernaam waar SQL server op staat? Die heb ik namelijk toegevoegd maar tot op heden zonder resultaat. Ik check de autorisaties nog eens....
Nee, die XXXX is de server waar je IIS op draait. Mocht dat toevallig ook dezelfde machine zijn als die waar je SQL ook op draait, dan zou je dat kunnen proberen. Persoonlijk zou ik niet mijn IUSR aan mijn databank willen hangen. Waarom? Geen idee, maar dat lijkt me een potentieel risico.

[ Voor 27% gewijzigd door TeeDee op 16-05-2006 15:39 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Die xxxxx is dat dan de computernaam waar SQL server op staat? Die heb ik namelijk toegevoegd maar tot op heden zonder resultaat. Ik check de autorisaties nog eens....

• whoami
TeeDee schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:37:
[...]

Voor zover ik weet is dat niet nodig.

Je hebt een connstring a la
Visual Basic:
1
MM_conn_STRING = "PROVIDER=SQLOLEDB; DATA SOURCE=(local); Initial Catalog=tablename;User ID=username; password=password;"
Ik zei dan ook: als je gebruik maakt van Integrated Security.
Jouw connection string maakt gebruik van SQL Authentication, en niet van integrated security.
Persoonlijk zou ik niet mijn IUSR aan mijn databank willen hangen. Waarom? Geen idee, maar dat lijkt me een potentieel risico.
Daarin heb je wel een punt. Je kan natuurlijk altijd gebruik maken van impersonation.

[ Voor 20% gewijzigd door whoami op 16-05-2006 15:42 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 16:30

TeeDee

CQB 241

whoami schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Ik zei dan ook: als je gebruik maakt van Integrated Security.
Jouw connection string maakt gebruik van SQL Authentication, en niet van integrated security.
Grr, zie net dat je inderdaad er ook nog een post boven had staan.
Met integrated security moet je het inderdaad zo doen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Dreaweaver 8

code:
1
MM_sharepointDbase_STRING = "Provider=MSDASQL;Driver={SQL Server};Server=blabla;Database=test;"

• whoami
Je geeft geen UserId en password op, of je geeft ook niet aan dat integrated security moet gebruikt worden.
Dus: ofwel moet je een sql server account en passwoord meegeven, ofwel moet je specifieren dat de Windows account moet gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:50:
Je geeft geen UserId en password op, of je geeft ook niet aan dat integrated security moet gebruikt worden.
Dus: ofwel moet je een sql server account en passwoord meegeven, ofwel moet je specifieren dat de Windows account moet gebruikt worden.
Gedaan! Ik krijg nu: "Multiple-step OLE DB operation generated errors"
Lijkt nu meer een fout in mijn pagina of kan dit ook nog in de connectie zitten?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
Tja, ik zou zeggen: debug die pagina eens en kijk wanneer die error optreedt. Het zal alleszins iets met de DB te maken hebben, maar ik denk niet dat het met de connectie te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu anders gedaan:

code:
1
"Provider=MSDASQL;Driver={SQL Server};Server=server01;Database=tbtest;UID=inet;PWD=inet;"

In de database heb ik deze gebruiker op de tabel en de database volledige autorisatie gegeven. Krijg nu toch nog steeds "Access Denied" De test in Dreamweaver gaat wel weer goed.

Wat kan ik nu nog proberen?

Verwijderd

Topicstarter
En nu op deze manier:

code:
1
"Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=inet;Initial Catalog=test;Data Source=Server01;"

Weer hetzelfde resultaat, wat gaat er nu mis
Pagina: 1