Toon posts:

Spontane Reboot "Error 0000009c" niks helpt

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik zit al een hele tijd met een zeer irritant probleem;
Mijn computer reboot met regelmaat tijdens kleine applicaties, dwz;

Als ik internet, msn, winamp, mp gebruik en soms tijdens bitcomet.
Tijdens gamen reboot de PC nooit.

Ik kreeg dit probleem na aanschaf van een ander moederbord + CPU + RAM, een SOLTEK SL-75FRN2-L, AMD XP 2600+ en 512PC2700.

Omdat de error log een hardware error is heb ik al verschillende dingen geprobeerd;
-nieuw ram 512 pc3200 in single mode
-nieuwe HD
Bios settings, FSB spectrum op 1, AGP fast Write uit, maar het blijft.

Eerst kreeg ik een BSOD met deze melding gevolgd door een Reboot;

MACHINE_CHECK_EXCEPTION
Error code 0000009c, parameter1 00000000, parameter2 8054d370, parameter3 c4404000, parameter4 00000136.

Nu reboot hij zonder BSOD okal heb ik Auto reboot uit staan.

Wie weet de oplossing op dit probleem?!?!?

System
-Voeding 350W Aopen
-AMD 2600+
-Radeon 9800 Pro
-Soltek SL-75FRN2-L
-Spinpoint P80
-Corsair PC3200
-CD Rom

Niet over geklokt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 15:24 ]

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 12:09
Dit probleem heb ik ook gehad. Toen ik een nieuwe Tagan voeding heb gekocht en die had vervangen door de standard Antec heb ik er nooit meer last van gehad.

Verwijderd

tweakers is geen helpdesk ! Je hebt zelf of niet gezocht of niet vermeld.. Eerst zelf zoeken.. Kom je er niet uit mag je altijd een post doen, maar dan wel erbij wat je zelf allemaal gedaad hebt en waar je gezocht hebt.. Om je toch iets verder te helpen :

http://www.google.nl/sear...=stop+code+0000009c&meta=
Modbreak:Laat het modereren aub aan de modjes over :o

Bovendien heb jij bepaald geen recht van spreken op dit vlak...

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 16-05-2006 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:00:
tweakers is geen helpdesk ! Je hebt zelf of niet gezocht of niet vermeld.. Eerst zelf zoeken.. Kom je er niet uit mag je altijd een post doen, maar dan wel erbij wat je zelf allemaal gedaad hebt en waar je gezocht hebt.. Om je toch iets verder te helpen :

http://www.google.nl/sear...=stop+code+0000009c&meta=
Ik heb heel internet afgezocht en nooit een oplossing kunnen vinden.
Bij deze error code staat altijd het zelfde, dat het een hardware probleem is en dat er geen concreet antwoord voor is. Ik zie dit ook als laatste hoop.. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:17:
[...]

Ik heb heel internet afgezocht en nooit een oplossing kunnen vinden.
Bij deze error code staat altijd het zelfde, dat het een hardware probleem is en dat er geen concreet antwoord voor is. Ik zie dit ook als laatste hoop.. :/
Ik vind niet dat je gezocht hebt !

http://support.microsoft.com/?kbid=329284

CAUSE

This behavior occurs because your computer processor detected and reported an unrecoverable hardware error to Windows XP. To do this, the processor used the Machine Check Exception (MCE) feature of Pentium processors or the Machine Check Architecture (MCA) feature of some Pentium Pro processors. The following factors may cause this error message:

• System bus errors
• Memory errors that may include parity or Error Correction Code (ECC) problems
• Cache errors in the processor or hardware
• Translation Lookaside Buffers (TLB) errors in the processor
• Other CPU-vendor specific detected hardware problems
• Vendor-specific detected hardware problems

Oplossing en wat je moet doen staat er allemaal in.. Dus nogmaals lezen denk ik !!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:27

Flo

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ik vind niet dat je gezocht hebt !

http://support.microsoft.com/?kbid=329284

CAUSE

This behavior occurs because your computer processor detected and reported an unrecoverable hardware error to Windows XP. To do this, the processor used the Machine Check Exception (MCE) feature of Pentium processors or the Machine Check Architecture (MCA) feature of some Pentium Pro processors. The following factors may cause this error message:

• System bus errors
• Memory errors that may include parity or Error Correction Code (ECC) problems
• Cache errors in the processor or hardware
• Translation Lookaside Buffers (TLB) errors in the processor
• Other CPU-vendor specific detected hardware problems
• Vendor-specific detected hardware problems

Oplossing en wat je moet doen staat er allemaal in.. Dus nogmaals lezen denk ik !!
Maarum ik krijg ook altijd deze nuttige hulp van de microsoft hulp site maar wat staat er nou eigenlijk?
volgens mij dat er iets aan de hardware (mobo cpu geheugen) kapot is of dat er een compatibiliteitsprobleem is. Of zit ik verkeerd?
En hoe kom je er nou achter welke het probleem geeft?
Meeste mensen hebben geen xtra mobo cpu of geheugen liggen. Heb zelf een probleem met onboard lan dat het gewoon niet doet in mijn pc. Zelfs niet met alle componenten vervangen. Stop ik het mobo in een andere kast dan lijkt ie het wel te doen. Mijn pc leverancier was ook ten einde raad en heeft me een pci lan kaart aangeboden.

Maar weer on topic, met het gegoogle kom je vaak niet veel verder met een error code, en wat zegt deze door jouw gezochte informatie nou dan? Dat ie zn videokaart niet hoeft weg te gooien?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 16:44
Ik heb dit ook gehad. bij mij was de oplossing mijn Audigy 2 te verplaatsen naar een ander slot, of het geheugen omdraaien (bankje 1 naar 2 en 2 naar 1) , het heeft iig te maken met Creative i.c.m Nforce 4 dacht ik, vooral iig.

Dit heeft bij mij het probleem opgelost, nooit meer gezien.

Bios update kan ook nog helpen.

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Ten eerste heb je winxp wel opnieuw geïnstalleerd na het plaatsen van het nieuwe mobo, want meestal gaat winxp blauwe schermen geven bij een ander mobo. Daarna zeg je zelf dat het met het vervangen van mobo+cpu+geheugen kwam, misschien moet je de fout dan ook bij 1 van deze onderdelen zoeken. Gebruik tools zoals memtest (al eerder genoemd).

Verwijderd

Heb in december een nieuw systeem bij Salland besteld.Die bij het installeren van Windows xp
ook die Bsod 0000009c gaf. Het is opgelost door een andere harde schijf . Alle linken en berichten
hierover die ik uit geprobeerd had bleken er van uit te gaan dat de cpu opgevoerd is of het geheugen
corrupt of de voeding brak. Maar de sata HD bleek de boosdoener. Je het beste alle hardware kunt vervangen tot je bij de dader uitkomt.

Bert6502
Pagina: 1