Toon posts:

Pc zonder draaiende onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een pc zonder draaiende onderdelen.

Het is voor op een boot waar een hardeschijf mij niet een goed idee lijkt. :)
en liever ook geen ventilator
ik weet niet of dit bestaat of te maken is maar alle ideeën zijn welkom

De systeem eisen zijn
Minimaal 1Ghz
Minimaal 256mb intern geheugen
Minimaal 2GB schijfruimte

En het liefst windows xp

Mvg gerrit v/d Laag

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ik/Wij gaan hier geen hele systemen voor jou neer zetten, maar het is mogelijk dmv een insteekkaart om te booten van CompactFlash voor zover ik weet. Daar is ook genoeg op Google over te vinden.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Epia PC-tje met zo'n CompactFlash ding. :)

Verwijderd

waarom zou een hardeschijf niet werken op een boot?

misschien anders iets in de richting van een (spatwater dichte) laptop??

anders word het veel moeilijk knutselwerk

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De eerder gemelde VIA Epia systemen kunnen in ieder geval passief gekoeld worden, en het voordeel is dat er veel onderdelen voor te krijgen zijn. Verder kan je inderdaad booten van CompactFlash kaartjes of USB-sticks, maar dan kan je geen Windows draaien aangezien dat niet werkt vanaf een flashkaart afaik.

Voor Epia systemen zijn bijzonder kleine kastjes beschikbaar, en er zijn zowel 12 volt als 230 volt voedingen voor te koop. Ook kunnen ze bijna allemaal vanaf USB opstarten, wat erg makkelijk is als die geheugenkaartjes via een cardreader aansluit of een USB stick gaat gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 13:54
volgens mij gaat een HD prima op een boot. over het algemeen zijn er weinig schokken, alleen deining. desnoods neem je een 2.5", die kunnen daar prima tegen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 14:50

mvds

Totally awesome!

Windows XP vind het idd niet erg leuk om vanaf flash te draaien. Maar ik zou zeggen, probeer het uit en post je bevindingen hier. Er zijn Epia bordjes te koop die standaard een flash adapter erop hebben zitten dus dat maakt het al wat makkelijker voor je, en de nano itx bordjes zijn heeeel erg klein :).

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08
Ik heb een poosje terug ook iets gelezen over een solidstate harde schijf.. was ook redelijk groot, zo'n 160 GB ofzo.. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.. :)

Hmm.. was dus meer een beetje toekomstmuziek.. :p

[ Voor 27% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 16-05-2006 15:01 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Seven of Nine schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:45:
Ik/Wij gaan hier geen hele systemen voor jou neer zetten, maar het is mogelijk dmv een insteekkaart om te booten van CompactFlash voor zover ik weet. Daar is ook genoeg op Google over te vinden.
Ja, zo kun je elke vraag op GOT wel om zeep helpen. Ik vind deze vraag specifiek genoeg, om hem niet gelijk neer te sabelen.

Weer ontopic:

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een ITX bordje, met een passief gekoelde Via C3/Eden processor.

Kijk eens naar zoiets: http://www.amplicon.nl/mini-ITX.html

Met http://www.amplicon.nl/Flash_Disk.html kun je booten van een Flashdrive.

Resultaat: geen draaiende delen. :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
En voor een CF naar IDE adapter: volg de link:)

Verder heeft een harde schijf geen problemen met een boot, zeker een laptopdisk niet, tenzij je boot zinkt...
Mijn advies: koop een tweedehands laptop op de gewenste snelheid met 256 MB geheugen, zorg dat er een "mobile" CPU in zit, dan zit er wel een ventilator in, maar zal-ie niet vaak hoeven draaien. Duw daar met een adaptertje een Compact Flash kaartje in i.p.v. harddisk, en zorg dat de laptop werkt met een standaard 12V aansluiting. Dan ben je redelijk energiezuinig en stil.

[ Voor 72% gewijzigd door RemcoDelft op 16-05-2006 15:02 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

DynaMikeY schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:54:
[...]

Ja, zo kun je elke vraag op GOT wel om zeep helpen. Ik vind deze vraag specifiek genoeg, om hem niet gelijk neer te sabelen.
offtopic:
Dat klopt, maar dat doe ik niet. Iig, zo bedoel ik het niet. De beste persoon vraagt om een compleet systeem, en die ga ik niet geven. Iedere tweaker is redelijk in staat om een systeem samen te stellen toch? En dus help ik hem alleen met de problemen die hij zou kunnen tegenkomen, namelijk het booten van niet-bewegend geheugen. De meest gangbare manier hiervan is CompactFlash, maar dat moet je maar net weten. Ik weet dat toevallig van het WirelessIJsselstein project, maar meer weet ik er niet van, en wat ik niet kan weten kan ik ook niet vertellen. En of ik dan de info op Google opzoek, of hijzelf, tsja, we zijn lui of we zijn het niet. Maargoed, t doet er ook verder niet toe :).
Wat doe jij trouwens met de rookworst van Tuxx als avatar? >:)

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 16-05-2006 15:04 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een oude pc staan
daar ga ik de cf2->ide module proberen ik denk dat dit wel een succes word
meer inbreng is altijd welkom

een hd heb ik al geprobeerd maar heb er in 1 jaar 3 versleten >:)

En een laptop ga ik ook nog eens uitzoeken\uitproberen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 15:55 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

RemcoDelft schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:00:
En voor een CF naar IDE adapter: volg de link:)

Verder heeft een harde schijf geen problemen met een boot, zeker een laptopdisk niet, tenzij je boot zinkt...
Mijn advies: koop een tweedehands laptop op de gewenste snelheid met 256 MB geheugen, zorg dat er een "mobile" CPU in zit, dan zit er wel een ventilator in, maar zal-ie niet vaak hoeven draaien. Duw daar met een adaptertje een Compact Flash kaartje in i.p.v. harddisk, en zorg dat de laptop werkt met een standaard 12V aansluiting. Dan ben je redelijk energiezuinig en stil.
offtopic:
Ga ergens anders reclame maken voor je webshop!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.