Analoog capturen - PCTV valt tegen, betere opties?

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Heb even een vraag aan jullie.
Voor mijn werk ben ik bezig om videobanden om te zetten naar dvd's.

Nu heb ik hiervoor een AMD XP 1800+ 768MB geheugen en een 250 GB HDD (7200 RPM 8MB) gekregen.

Als ik ga opnemen verloopt het beeld gewoon niet soepel.

Heb het proberen op te nemen met de Pinnacle PCTV Pro kaart en met de externe PC TV Deluxe.
De laatste kaart geeft het beste resultaat maar nog steeds rare versnellingen of haperingen.

Dit alles heb ik geprobeerd op te nemen met verschillende applicaties namelijk Dscaler en de bijgeleverde software. Dit mocht niks baten.

Nu is mijn vraag als ik nu de WinTV-PVR-150 laat aanschaffen is dan het probleem verholpen, aangezien hij het hardwarematig doet? Of is het systeem dan nog steeds niet snel genoeg en moet dat ook worden geupgrade?

Hoop dat jullie mij kunnen voorzien van een antwoord want na een dag testen ben ik ten einde raad!

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Winpvr 150 heb ik ook gehad. Doet het idd hardwarematig. Ik had een 1700+ en kreeg mn video's netjes digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Dit ook dat je de kwaliteit gewoon behoudt als je het omzet naar DVD?
Dus gewoon hoge kwaliteit?

Moet dit namelijk gaan aanraden bij mijn werkgever en die schaft liever geen onnodige dingen aan.

Alvast bedankt!

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

De composiet ingang van de Hauppauge PVR kaarten is niet echt denderend hoor..
Als je echt hardware compressie wilt, blijven er niet zoveel opties over.

Je kan proberen nog een Pinnacle DV500 kaart te vinden(pci kaart die hardwarematig in DV formaat opneemt)
(de Pinnacle Studio 500/700 PCI is geen optie, die doen namelijk alleen software compressie)

Een andere optie is een externe FireWire box zoals de Pinnacle MovieBox DV,Canopus AVDC-110 of Datavideo DAC-100.

De laatste optie is waarschijnlijk het makkelijkste aangezien deze kastjes geen drivers nodig hebben.
(alleen een FireWire kaartje, ZONDER VIA chip..)

Ik heb zowel een DV500 als een MovieBox DV en de DV500 is technisch het beste, zeker als de videobanden erg slecht van kwaliteit zijn.

Alleen wordt die kaart alleen ondersteund door Adobe Premiere 6.5 en Pinnacle Studio 8/9/10
(en het sharewareprogramma Scenalyser Live :) )

[ Voor 9% gewijzigd door fordrwd4ever op 17-05-2006 10:46 . Reden: aanvulling + tiepvauten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nuttige info :)

Nog nuttiger als het op de juiste plek terechtkomt, ik move even ;)

Move VB -> AV

Verder is de titel nogal misleidend, ook die pas ik aan (TS, denk je hier voortaan aub zelf beter over na voor het posten? :o )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
arjentjuh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:34:
Heb even een vraag aan jullie.
Voor mijn werk ben ik bezig om videobanden om te zetten naar dvd's.

Als ik ga opnemen verloopt het beeld gewoon niet soepel.

Heb het proberen op te nemen met de Pinnacle PCTV Pro kaart en met de externe PC TV Deluxe.
De laatste kaart geeft het beste resultaat maar nog steeds rare versnellingen of haperingen.

Nu is mijn vraag als ik nu de WinTV-PVR-150 laat aanschaffen is dan het probleem verholpen, aangezien hij het hardwarematig doet? Of is het systeem dan nog steeds niet snel genoeg en moet dat ook worden geupgrade?
Hoeveel banden ben je van plan om te zetten en wat voor kwaliteit wil je?
Bij de goedkope kaartjes zoals de PCTV en ook de PVR150 zijn de resultaten erg afhankelijk van de gebruikte videoapparatuur.
Voor de echt goede resulaten is dan de aanwezigheid van een TBC (time base corrector) gewoon noodzakelijk.

De composite input kwaliteit van de PVR150 is inderdaad dramatisch slecht, S-Video input kan wel goede kwaliteit leveren.

Een eventuele optie is natuurlijk ook een een goede HD/DVD recorder met TBC functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Als ik het goed heb begrepen zo'n kleine 300 videobanden die moeten worden omgezet op een dvd schijfje. Dit alles inclusief menu's enzevoorts.

Als je de Pinnacle Studio Moviebox DV 9 aangeschaft.
Is er dan geen last meer van de snelheid van het systeem? Kunnen jullie dan garanderen dat het gewoon goed werkt. Alles wordt aangesloten via de composite aansluiting.

In elk geval al heel erg bedankt met deze hulp!

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Als je erg veel last hebt van versnellingen in het beeld, dan is er iets anders waar je ook nog naar moet kijken. Namelijk de VHS speler.
Je kunt wel een dure kaart nemen die het signaal oppoetst, maar het is gewoon beter met goed materiaal te beginnen.
Ik heb hier zelf een aantal videorecorders in huis en een Pinnacle DC10+ (al een oud kaartje, welke ook comprimeert op de kaart zelf) en soms kan het enorm veel verschil geven om een van de andere recorders te gebruiken, wanneer de tape wat slechter is.
Verder kan het ook nog schelen om voor het opnemen de tape even te spoelen naar het eind en weer terug naar het begin.

Om nog even verder off-topic te gaan...
Wanneer je zo'n 300 van die dingen moet omzetten, moet je ook even uitzoeken welke DVD-media het meest geschikt is voor jouw brander.
Mijn ervaring is dat de Verbatims erg goede resultaten geven met de meeste huidige branders.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
arjentjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:23:
Als ik het goed heb begrepen zo'n kleine 300 videobanden die moeten worden omgezet op een dvd schijfje. Dit alles inclusief menu's enzevoorts.

Als je de Pinnacle Studio Moviebox DV 9 aangeschaft.
Is er dan geen last meer van de snelheid van het systeem? Kunnen jullie dan garanderen dat het gewoon goed werkt. Alles wordt aangesloten via de composite aansluiting.
300 banden is echt wel veel!!

Je systeem is snel zat voor DV verwerking, alleen het omzetten naar DVD formaat zal veel tijd gaan kosten.
Dan kan je toch echt beter opzoek naar een hardware MPEG2 opname mogenlijkheid.

En nogmaals , VHS capturen is niet zo simpel als gewoon live tv opnemen, heel veel hangt af van de afspeelapparatuur.
Slechte banden/opnames kunnen vreemde problemen geven, vooral als er geen TBC gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik gebruik een Avermedia USB TV kastje.

Kastje sluit je via usb aan op je pc en op je camera/video/whatever.
Met programma wat erbij zit kan je kiezen tussen MPEG1, MPEG2, AVI, VCD, SVCD of DVD formaat.

Does the job for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
The_Doman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:49:
[...]

300 banden is echt wel veel!!

Je systeem is snel zat voor DV verwerking, alleen het omzetten naar DVD formaat zal veel tijd gaan kosten.
Dan kan je toch echt beter opzoek naar een hardware MPEG2 opname mogenlijkheid.

[...]
Vaak neem je op een zo hoog mogelijke kwaliteit op en de Mpeg2 die de meeste kaartjes produceren is ook niet zo handig om rechtstreeks op een DVD te zetten.
Dus je zit nog steeds met een hercompressie.

Voor de topicstarter:
Neem zeker in dit geval (met zoveel banden) geen kaart die comprimeert naar MJPEG, zoals de Pinacle DC10/DC30, want dat kost meer tijd (in de praktijk) om om te zetten naar DVD, dan vanaf een DV-compressie. (Het zou kunnen komen omdat je mischien het herschalen over slaat van 768 pixels breed naar 720 pixels breed.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
TD-er schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:03:
[...]

Vaak neem je op een zo hoog mogelijke kwaliteit op en de Mpeg2 die de meeste kaartjes produceren is ook niet zo handig om rechtstreeks op een DVD te zetten.
Dus je zit nog steeds met een hercompressie.
Dat is niet altijd nodig, tot maximaal 2 uur per DVD(4,3Gb) per DVD en juiste (hardware DNR filters) instellingen kun je behoorlijke goede kwaliteit opnemen.

Veel hangt gewoon ook af van het type opnames. (rustig beeld of veel actiescenes)

Maar inderdaad voor het beste resultaat is opnemen in DV of soortgelijke codec en daarna filteren comprimeren naar MPEG het beste.
Alleen dit kost gewoon erg veel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Ik ga er maar vanuit dat het gaat werken als ik de Pinnacle Studio Moviebox DV 9 aanschaf.
Firewire kaartje moet ik dan erook bij hebben en dan zonder VIA chip hoor ik.

De videorecorder is dus ook van belang kan je hierdoor ook versnelt beeld krijgen? Aangezien het op de videorecorder zelf wel gewoon netjes wordt afgespeeld.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
arjentjuh schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:05:
Ik ga er maar vanuit dat het gaat werken als ik de Pinnacle Studio Moviebox DV 9 aanschaf.
Firewire kaartje moet ik dan erook bij hebben en dan zonder VIA chip hoor ik.

De videorecorder is dus ook van belang kan je hierdoor ook versnelt beeld krijgen? Aangezien het op de videorecorder zelf wel gewoon netjes wordt afgespeeld.
Op de TV zal het er goed uitzien, maar als je zou kijken met bijvoorbeeld het programma virtualdub naar de opname statistieken, dan zul je zien dat het aantal beeldjes per seconde nogal fluctueert.
Bij opname van rechtstreekse uitzendingen, zie je dat dit 25,00 fps is +/- 0,1 fps.
Bij opname van VHS met een recorder die de opname niet heeft opgenomen en een oudere band, dan krijg je een fps van 25 fps +/- 5 fps.
De oorzaak is -bij VHS- vrij simpel. De (roterende) leeskop van een VHS-recorder staat namelijk onder een hoek op de band. De tape zal in de loop van de tijd een beetje uitrekken en hierdoor een beetje smaller worden. Als de tape smaller is, zal de hoek van het spoor ook kleiner worden en dan komt de hoek van de leeskop en het spoor op de tape niet meer overeen.
Om dit weer gelijk te krijgen zal de tape dus iets sneller langs de kop getrokken moeten worden.
Aangezien de (verouderde) tape niet overal evenveel uitgerekt is, krijg je dus die wisseling in het aantal fps.

Om deze reden kan het dus al behoorlijk verschil maken wanneer je een andere (meestal duurdere) recorder gebruikt, of nog beter, de recorder gebruikt die de band heeft opgenomen.

In een AVI-file kan de tijd tussen elk opvolgend frame opgeslagen worden, dus het kan zijn dat de AVI-file ook werkelijk alle frames bevat die de VHS-recorder weergegeven heeft met precies die tussenpozen.
Als je dat dan gaat afspelen op je PC, krijg je te maken met de refreshrate van je monitor en dan kan het zijn dat sommige beelden 2x getoond worden, terwijl een volgend frame zo'n 3 of 4x getoond wordt. Je hersenen registreren dat en voor je gevoel krijg je dan dat het beeld soms te snel gaat en soms te langzaam.
Exact hetzelfde krijg je wanneer je vanaf VHS een film kijkt op een 100Hz TV. (een optrekkende auto staat langer stil voor je gevoel en is dan ineens op snelheid)

Kijk dus ook even met een testopname of het beeld er nog steeds zo vreemd uit ziet wanneer je de opgenomen video op DVD gezet hebt. Met een beetje mazzel forceert de MPeg encoder de beeldjes op precies 25 fps en ben je dat effect kwijt.

Als je tijdens de opname erg veel frames gedropped hebt, kan het zijn dat je PC het mogelijk niet kon bijhouden (TV-kaart kan de data niet comprimeren), of dat je TV-kaart het afwijkende signaal niet meer kon compenseren.
Dit zal in elk geval een stuk beter moeten gaan met de capture kaarten die de boel zelf comprimeren, omdat die vaak ook het beeld op een wat hogere snelheid samplen en dan het omrekenen zodat het beeld er wel strak uitziet.

Ik heb laatst ook nog een VHS-tape opgenomen en er toen ook een stukje van 2 minuten van gemaakt.
Dit is ongeveer het maximale wat haalbaar is vanaf VHS. (tijdens de opname 0 frames gedropped gedurende de hele film)

Hoge kwaliteit, je hebt hiervoor minstens een 2 Mbit internet verbinding nodig om rechtstreeks te kunnen bekijken, anders eerst opslaan op de harde schijf. Anders loopt het beeld niet soepel. (22,5
MB)

En een medium-quality versie: (7 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Goh, en mijn werkgever maar denken dat het heel eenvoudig werk is!
Nouja weet nu meer ervan
@TD-er:
Waar heb je die opname mee gemaakt? Ziet er netjes uit!

Maar als ik een redelijke opname wil maken van een videoband dan heb ik genoeg aan de Pinnacle Studio Moviebox DV 9 ?

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het is op zich ook niet moeilijk, als je maar weet waar je mee bezig bent en ook wat tijd hebt om met de eerste banden te experimenteren. Dat scheelt een hoop tijd later in het proces.

Ik heb die opname gemaakt met mijn JVC SVHS recorder en een Pinnacle DC10+. Als software heb ik Pinnacle Studio 9 gebruikt (laatste update versie)

De band was zo'n 10 jaar geleden opgenomen op een best wel goede recorder, maar in elk geval een andere recorder dan waarmee ik het dus op de computer heb opgenomen.

Nog even een weetje...
Wanneer je op 720x576 (of 768x576) de video opneemt en je ziet in rode en blauwe vlakken een diagonaal patroon ontstaan, dan kun je beter op de halve horizontale resolutie opnemen (360x576 of 384x576) Het gebeurd mij nogal eens dat je de kleur-draaggolf terug ziet in het signaal.

Ik heb zelf geen ervaring met die DV moviebox, maar ik zou niet weten waarom het fout zou gaan met die box. Het enige wat je PC dan hoeft te doen is de data accepteren, alsof het van een DV-camera afkomstig is. Dus maar zo'n 3,5 MB/s van de firewire poort naar de harde schijf te transporteren.
Wat ik je wel aanraad is om de boel op te nemen op een andere harde schijf dan waar je Windows op staat en dan de boel te renderen naar de eerste schijf. Op die manier hoeft elke schijf alleen maar zich bezig te houden met lezen of alleen maar met schrijven en kan een plotselinge IO-actie van je OS niet je opname verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:50:
[...]
Ik heb laatst ook nog een VHS-tape opgenomen en er toen ook een stukje van 2 minuten van gemaakt.
Dit is ongeveer het maximale wat haalbaar is vanaf VHS. (tijdens de opname 0 frames gedropped gedurende de hele film)

Hoge kwaliteit, je hebt hiervoor minstens een 2 Mbit internet verbinding nodig om rechtstreeks te kunnen bekijken, anders eerst opslaan op de harde schijf. Anders loopt het beeld niet soepel. (22,5
MB)
Nou dat kan heus nog wel een stuk beter.... :)
Welke opname kaart heb je gebruikt?
Bij deze opname zie ik de typische kleurinterferentie probelemen bij de rood blauwe kleuren zoals deze bij een Hauppauge PVR150 kaartje optreden bij gebruik van de composite... :/

Hier 2 stukjes VHS die ik heb gecaptured via mijn Digital D8DV camcorder met zogenaamde analoog passthrough functie, vooral doordat de camcorder een soort TBC functie heeft geeft dit zeer goede kwaliteit.

De DV opnames zijn daarna geencode naar MPEG2 met behulp van avisynth (ruisfilter) en Procoder
Mediafire: Diesel_Creature_VHS.mpg
Mediafire: Eurosport_2000_VHS.mpg
Mediafire: MTV_Naughty_Boy.mpg

[ Voor 25% gewijzigd door The_Doman op 23-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@The_doman:
Ik kan je files niet downloaden. :(
edit:
Ik heb trouwens daarna wel een ruisfilter gebruikt om het uiteindelijk op DVD te zetten, maar dit was het rauwe materiaal, alleen even naar WMV omgezet om die persoon waarvoor ik het omgezet heb het te laten zien.

edit2:
Die VOB file kan ik wel downloaden, maar helaas lust mijn XINE op dit moment kennelijk geen VOB's :( de .mpg kan ik echt niet binnen halen.

[ Voor 92% gewijzigd door TD-er op 18-05-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:45:
@The_doman:
Ik kan je files niet downloaden. :(

edit2:
Die VOB file kan ik wel downloaden, maar helaas lust mijn XINE op dit moment kennelijk geen VOB's :( de .mpg kan ik echt niet binnen halen.
Misschien VOB renamen naar mpg?
Het is gewoon mpeg2 met mp2 audio...

Ik heb die andere clip dan ook maar op turboupload gezet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@The_Doman:
Nog even een andere vraag.
Ik heb zelf ook een DV-camera die een analoge ingang heeft en die op die manier als capture-device gebruikt zou kunnen worden, maar altijd als ik probeer op te nemen gaat 'ie toch het tape-loopwerk aanspreken. Dan vind ik wat omslachtig, eerst op tape opnemen. Welk programma gebruik jij voor het opnemen op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Als je een Pinnacle PCTV Pro hebt, waarom gebruikt je daarbij dan nog een externe PC TV Deluxe??

Je kan toch een VHS recorder/player via een coax kabel aansluiten op deze kaart als ingang? Dan heb je dat externe apparaat helemaal niet meer nodig.

Hoe ik tapes omzette was met Virtual Dub, dan kan je als input source de PCTV aangeven en dan krijg je gewoon beeld te zien.. verder kan je in Virtual Dub alles instellen, pal, aantal frames, eventueel direct encoding van xvid/mp3, maar als je het op zo'n trage bak doet trekt hij dat waarschijnlijk niet. Dan kan je beter eerst zonder compressie rippen en het daarna converteren naar je gewenste compressie.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:17:
@The_Doman:
Nog even een andere vraag.
Ik heb zelf ook een DV-camera die een analoge ingang heeft en die op die manier als capture-device gebruikt zou kunnen worden, maar altijd als ik probeer op te nemen gaat 'ie toch het tape-loopwerk aanspreken. Dan vind ik wat omslachtig, eerst op tape opnemen. Welk programma gebruik jij voor het opnemen op die manier?
Eenvoudigste oplossing is misschien om de tape eruit te halen natuurlijk...
(Bij sommige oudere camera;s kun je niet het analoge signaal direct doorvoeren en moet je het eerst opnemen op DV tape)
Bij veel software kun je iets instellen als "Disable DV Device Control", dan wordt de besturing van de camera (of ander DV apparaat) uigeschakeld en kun je capturen zonder problemen.

Zelf gebruik Ik Scenalyzer Live voor mijn DV captures, werkt echt perfekt.
Ook een heel goed gratis alternatief is WinDV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Sluuut schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:22:
Als je een Pinnacle PCTV Pro hebt, waarom gebruikt je daarbij dan nog een externe PC TV Deluxe??
........
Je kan toch een VHS recorder/player via een coax kabel aansluiten op deze kaart als ingang? Dan heb je dat externe apparaat helemaal niet meer nodig.
.........
Dan kan je beter eerst zonder compressie rippen en het daarna converteren naar je gewenste compressie.
Een PCTV pro kan inderdaad nog heel goed werken, zelf heb ik deze ook nog steeds in gebruik met het fantastische AVI_IO programma en de MJPEG codec.
Ook VHS ermee omzetten kan nog best goede resultaten geven..
Alleen een klus met 300 videobanden is wel een ander verhaal. :)

VHS via coax aansluiten doen we liever niet natuurlijk...

Zonder compressie opnemen vreet belachelijk veel ruimte, dat wil je niet..
Beter gebruik je een MJPEG of DV codec, of eventueel de lossless Huffy codec...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 18-05-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
The_Doman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Eenvoudigste oplossing is misschien om de tape eruit te halen natuurlijk...
(Bij sommige oudere camera;s kun je niet het analoge signaal direct doorvoeren en moet je het eerst opnemen op DV tape)
Bij veel software kun je iets instellen als "Disable DV Device Control", dan wordt de besturing van de camera (of ander DV apparaat) uigeschakeld en kun je capturen zonder problemen.

Zelf gebruik Ik Scenalyzer Live voor mijn DV captures, werkt echt perfekt.
Ook een heel goed gratis alternatief is WinDV
Dat disable DV-device Control lijkt me dan inderdaad de oplossing.
En bedankt voor de naam en linkjes voor die DV-tools. Ga ik zeker even proberen. Mijn camera zou volgens het boekje gewoon DV-passthrough moeten ondersteunen en zolang ik niet record zie je het beeld op op het scherm, dus dat werkt wel.

Ik heb Xine zonet even opnieuw gedownload en gecompileerd en nu heb ik wel je filmpjes kunnen zien.
Ziet er inderdaad erg strak uit. 'k zal zometeen eens even kijken onder WIndows of het met mijn DV-camera beter kan worden. dan heb ik eigenlijk ook geen reden meer om niet over te stappen op WinXP64 ivm ontbreken van drivers voor de DC10+ voor de WinXP64. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:52:
Ziet er inderdaad erg strak uit. 'k zal zometeen eens even kijken onder WIndows of het met mijn DV-camera beter kan worden.
Met de DV passthrough heb je gewoon dezelfde fucntionaliteit (vaak zelfs beter vanwege TBC effect) als zo'n canopus/pinnacle DV box.
Vergeet ook niet dat het gebruik van verschillende videorecorders een enorm verschil in beeldkwaliteit kan opleveren!
Zelf heb ik hier 2 S-VHS JVC apparaten, maar mijn beste captures (zie de clips) maak ik toch met een (eenvoudigere) Panasonic VCR...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Laatst online: 03-09 13:59
The_Doman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:06:
Zelf heb ik hier 2 S-VHS JVC apparaten, maar mijn beste captures (zie de clips) maak ik toch met een (eenvoudigere) Panasonic VCR...:)
Hiero idem dito, ik kocht een tijdje terug een 'prachtige' sony, met allerlei reality regenerators en optimum picture control dingen, maar de simpele 'intelligent picture' van Mitsubishi werkt echt veel beter. Dus toen maar 2e hands gekocht, omdat mitsubishi geen vcr's meer maakt :'(

[spam]
Zie ook website :P
[\spam]

Overigens ben ik best tevreden over mijn pctv stereo (software encoding). Ik neem op in de hoogste kwaliteit mpeg2, daarna zet ik het om in vdubmod naar xvid, met deinterlace, temporal smoother 2 en resize 640x480. Werkt perfect :*) , zodra ik thuis ben ga ik de filmpjes bekijken 8)

[ Voor 26% gewijzigd door stefan001 op 18-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Sorry voor mijn late reactie heb een boel uitgezocht denk toch dat ik voor die externe oplossing ga.
Heb nu een laptop geleend die het beeld zo goed als kan verwerken paar kleine happeringen na.

Dus dat moet in principe perfect gaan werken met Pinnacle Studio Moviebox DV 9.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! _/-\o_
Ik laat jullie nog weten hoe het nu gaat aflopen

PunlArjen

Pagina: 1