Toon posts:

[Word] Templates automatisch "installeren"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een medewerker bij ons in het bedrijf is verantwoordelijk voor onze templates. Nu is het bedoeling dat er na elke nieuwe of gewijzigde versie er een email gestuurd wordt naar alle medewerkers met daarin de betreffende templates.

Standaard staan de user templates in C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Templates in Word en het is dus ook de bedoeling dat de nieuwe/gewijzigde templates hier terecht komen.

Nou willen wij dat de gebruiker zo min mogelijk handelingen hoeft uit te voeren en dat de templates op de goede plek terecht komen, maar wat is nou een makkelijke manier om dit te regelen. We kunnen natuurlijk deze bestanden gaan zippen en aan de gebruiker zeggen waar ze uitgepakt moet worden. Echter vinden de beleidsbepalers dit geen goede oplossing. Nu wil ik dus iets hebben zodat de templates automatisch op de goede plek terecht komen.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de C:\Documents and Settings\%username% natuurlijk telkens anders is, anders had ik wel een self-extracting zip ofzo kunnen maken.

Iemand een idee?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik voer even een titelfix uit, en verplaats je topic naar Officesuites en -software. :)

Welke versie van Word gebruik je?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:25:
offtopic:
Ik voer even een titelfix uit, en verplaats je topic naar Officesuites en -software. :)
offtopic:
Ik wist niet precies in welk forum ik hem neer moest zetten, het probleem heeft met office te maken ja.. maar het is meer een windows gerelateerde vraag aangezien dit ook kan voorkomen met andere bestanden ipv templates. Vandaar dat ik hem juist niet in Office had gezet
Welke versie van Word gebruik je?
Wij gebruiken voornamelijk Word 2003

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 14:33 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet %Userprofile% gebruiken? :)

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 15:22
of iedere keer bij het inloggen (ik veronderstel dat je een domain hebt) de templates kopieeren vanaf de server. Eventueel met een check op datum ofzo zodat er niet onnodig bandbreedte gebruikt wordt. Zo hoeven de users zelf niets meer te doen en ben je zeker dat er overal de laatste nieuwe templates staan

Verwijderd

Topicstarter
in principe staan ook alle templates bij ons op de server, en via een network mapping kan je de workgroup templates hier naar laten wijzen. Het probleem echter is dat er een heleboel collega's nooit op de zaak aanwezig zijn en in het buitenland zitten. Vandaar dat deze oplossing niet helemaal goed voor ons is en gekozen hebben om ze overal lokaal neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze aub naar Client Software verhuisd mogen worden aangezien het probleem wat ik heb wel te maken heeft met Word echter de mogelijke oplossing heeft niets te maken met Office.

Ik moet namelijk een oplossing hebben om bepaalde bestanden automatisch weg te laten schrijven naar een bepaalde directory in iemand zijn eigen profiel

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 15:22
zoals reeds vermeld. Kan je niet %userprofile% gebruiken?
Dus bij de self-extracting aangeven dat hij naar %userprofile%\Application Data\Microsoft\templates moet gaan. Of vertaald die self-extracting gedoe geen environment variabelen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ook al zet je ze lokaal, dan is er feitelijk nog steeds geen reden om de werkgroepsjablonen in een persoonlijk profiel te zetten. Imho is de elegantste oplossing om een vaste map te creeren voor de werkgroepssjablonen en éénmalig de bestandslocatie te (laten) aanpassen; handmatig of dmv een regkey.

offtopic:
en als je het persé anders wilt schop ik hem wel naar csa ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 18-05-2006 11:57 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1