[win98] ik ben fucked, of toch (nog) niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:37
Hallo mensen, alles goed?

heb een klein probleempje.......
Tijdens het opstarten krijg ik foutmeldingen, dat wilde ik oplossen en tikte de foutmeldingen in google.
Daar stond een leuke methode om alle opstart fouten te verhelpen, simple maar effectief.
Op een andere pc was dit ook met succes gelukt.

Er stond ook zoiets bij als:

deltree /Y c:\windows\temp

bij velen een bekende opdracht.
maar bij mij heeft het vervelende dingen veroorzaakt en zekers mijn schuld, ik maakte een typ fout en zoals iedereen weet, de backspace gebruik je om fouten te corrigeren.
En zoals iedereen nog meer weet, backspace zit vlak boven de enter knop.

en ik typte

deltree /Y c:\windows/
dit wilde ik corrigeren naar

deltree /Y c:\windows\

maar drukte verdomme op enter, en de machine begon te ratelen, dus ik zet hem direct uit.
Opstarten deed hij al helemaal niet meer, en ik heb de diskette gebruikt en windows opnieuw moeten installeren. Maar allemaal proberen doen zich nog steeds voort..... is er een mogelijkheid verloren gegevens te herstellen?

gr.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je dan toch opnieuw moest insatlleren, waarom doe je dan niet ineens een cleane installatie? dan hadden je problemen wss van de baan geweest ;)
Overigens is je TS nogal karig met beschrijvingen van wat er fout gaat, laat staan met welke software en hardware. Misshcien kan je dat even aanvullen?

nog een laatste hint: gebruik /Y alleen in batchfiles (die je dus rustig kan nalezen voor je ze uitvoert), zonder die /Y had je imemrs nog een keer moeten bevestigen, en had één en ander voorkomen kunnne worden :D

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

the tempter schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:22:
is er een mogelijkheid verloren gegevens te herstellen?
OM FAQ / Beleid: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 73% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-05-2006 14:29 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Heb je de Windows installatie wel voltooid? In dat geval is er nml weinig kans om je data(in /windows/) terug te krijgen. Je kan echter wel de schijf benaderen via een andere pc of een Live disk.

[ Voor 30% gewijzigd door Firestone op 16-05-2006 14:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Tja - dit hoort natuurlijk in Windows Clients thuis en niet in Windows Servers en Software , daarnaast zegt de link van webfreakz.nl in dit geval eigenlijk al alles :)

Success :)

Dit topic is gesloten.