Toon posts:

USB hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dit probleem altijd al gehad, maar sinds vandaag heb ik een externe harde schijf dus nu wil ik er wel wat aan doen. Als ik mijn ipod, of hardeschijf aansluit krijg ik deze foutmelding:
http://img143.imageshack.us/img143/3774/usb2ij.jpg

Ik heb eerst op de cd die bij mijn moederbord kwam gekeken( A8N-SLI) maar daar stond in dat je alleen service pack1 geinstalleerd hoeft te hebben, en dat heb ik.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg,
ben

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
is de Ipod/externe HD etc ingeplugged direct op het mobo of via een ander apparaatje?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is een waarschuwing, geen foutmelding.
Als het goed is werkt je USB apparaat gewoon, maar dan op de lagere snelheid van de poort :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kijken of mobo USB2 heeft, en apparaat, en evt goeie kabel gebruiken (probeer eerst een 1m kabel)
Dan SP2 erop met evt mobodrivers, dan moet het werken.
Ook in BIOS eventjes kijken of v2-ondersteuning aanstaat :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die hardeschijf is net 1 dag nieuw dus zou wel niet aan kabels liggen, mijn mobo is asus A8N-SLI en die heeft usb 2.0 poorten, dus dat moet ook goed zitten, en ik steek de kabel direct op de moederbord aansluiting aan.

Het werkt overigens ook wel, alleen het gaat niet erg snel.

Ik ga nu even dat bios ding zoeken :p

bedankt

Verwijderd

controlleer in je apaaratbeheer of er een hi speed driver bijstaat onder je usb hubs.

zo niet download deze dan even.

zoek ze op google met USB 2 en dan je chipset.(southbridge als ze versgillend zijn maar dat betwijfel ik)

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Het kan zijn dat je de drivers ff moet updaten, dat doe je zo (volgens mij B) )

Start -> configuratischerm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> rechtermuisknop op de usbpoort -> stuurprogramma bijwerken

en dan maar "kijke wattie doet" (tommie van sesamstraat | 9 mm | remember? >:) )

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
USB2 kent full-speed (12Mb/s) en hi-speed (480Mb/s). Mijn bios staat standaard op full-speed, en heb ik dus handmatig op hi-speed moeten zetten.

En volgens mij (niet zeker) heb je voor hi-speed sp2 nodig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn device manager laat dit zien:
http://img46.imageshack.us/img46/6420/usb3ju.jpg

een eentje is er dus niet geinstalleert ofzo.

In mijn bios vind ik 3 opties van usb en die stonden alledrie op enabled dus dat zal wel goed zijn denk ik. Welke drivers moet ik hebben, en waar kan ik ze downloaden?

Mvg,
Ben

Verwijderd

Had je voor usb 2.0 geen SP2 nodig ?
Volgens mij wel tog ? :/

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 00:04

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Probeer eens de chipset drivers van de A8N-SLI te installeren...

http://dlsvr02.asus.com/p.../Chipset_2003_64_V666.zip

En check ook even in de bios of je de USB2 hub op full of hi speed vastgezet hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door DynaMikeY op 16-05-2006 14:36 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

ik had dus paar uurtjes geleden sp1 geinstalleerd en het werkte dus niet. Nu had ik alle usb dingen van device manager verwijderd en windows opnieuw opgestart, hij installeerde alles netjes opnieuw en nu werkt het perfect! :>

iedereen die heeft geholpen heel erg bedankt O+

Mvg,
Ben
Pagina: 1