[XP+AD] unlock workstation zonder uitloggen

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ola,

Op mijn werk zijn we bezig om het laboratorium opnieuw in te richten, in dit lab zijn een tweetal groepen werkzaam:
- Data preparers;
- Data analists.

De eerste groep van 'Data preparers' hebben tevens administrator rechten op de lokale systemen en de 'Data analists' zijn gewone gebruikers (zonder admin-rechten)... so far so good...

Maar nu... de company policy is dat na 10 minuten een werkstation gelockt dient te worden, echter wat wil ik nu...
Een user die tot de groep 'Data preparers' behoord dient een workstation van een andere gebruiker (uit beide groepen) te unlocken zonder dat dit tot gevolgd heeft dat er direct uitgelogt wordt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... ik wil nl dat iedereen zijn eigen account gebruikt om zo na te kunnen gaan wie wanneer een systeem geunlockt heeft.... alvast bedankt _/-\o_

Met Google kwam ik ook niet veel verder :(

My weblog

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat jij zoekt heet Fast User Switching. Echter:
De functie is echter niet beschikbaar op computers met Windows XP Professional die deel uitmaken van een domein in een netwerk.

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 16-05-2006 13:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• capedro
Ok... ik ben niet helemaal duidelijk geweest... sorry... de voorwaarde die ik ook nog bedoelde was nl dat als ik unlock (als andere user) dat ik dan ook het bureaublad en andere (lopende) processen te zien krijg, alsof ik de oorspronkelijke gebruiker ben.

My weblog

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Waarom zou je dat willen? Lijkt me maar iets smerigs om zomaar in een ingelogde account te kunnen...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Volgens mij is dat ivm privacy er niet ingezet...

In een normaal bedrijf zou je op die manier alle privédata die werknemers open hebben staan (die 'veilig' de computer verlaten zonder angst dat iemand het ziet) kunnen bekijken, daarom is er die uitlogfunctie in gezet.

Je zou ipv de WindowsLock een ander programma kunnen gebruiken/maken wat dat wel kan.
Zet dan de lockpolicy op die pc's uit en zet je eigen programma een een sneltoets.
Nadeel is dat het misschien niet 100% veilig is, en dat het niet 'officieel' volgens de regels van je bedrijf is.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• capedro
DarthPlastic schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:02:
Volgens mij is dat ivm privacy er niet ingezet...

In een normaal bedrijf zou je op die manier alle privédata die werknemers open hebben staan (die 'veilig' de computer verlaten zonder angst dat iemand het ziet) kunnen bekijken, daarom is er die uitlogfunctie in gezet.

Je zou ipv de WindowsLock een ander programma kunnen gebruiken/maken wat dat wel kan.
Zet dan de lockpolicy op die pc's uit en zet je eigen programma een een sneltoets.
Nadeel is dat het misschien niet 100% veilig is, en dat het niet 'officieel' volgens de regels van je bedrijf is.
Ok... dit gaat ook om een labomgeving, hierbij gaat het om niet-persoonlijke-data... in een KA-omgeving is dit duidelijk niet wenselijk...

My weblog

Pagina: 1