PC voor analoge capturing

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:28
Ik moet voor iemand een pc samenstellen waarmee hij video wil capturen van zijn analoge camera (met composiet output). Ook wil hij Flight Simulator 2004 op 2 schermen spelen. Als CPU zit ik te twijfelen tussen een Pentium D of een Athlon 64. Ook twijfel ik over de capture-kaarten, welk merk (Pinnacle, Terratec, Hauppage). Ik weet niet of ik er DDR2 in ga stoppen, is dat wel merkbaar sneller dan DDR400? Hopelijk kunnen jullie me helpen bij de keuze. Zijn budget is rond de 650 euro.

Dit had ik uitgezocht:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5231/alternate1gx.jpg

Pinnacle is op zich wel goed qua videocapturing, maar soms loopt het beeld niet gelijk met het geluid, daarom dacht ik aan een Hauppage WinTV Express.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

die voeding, wat is het merk daarvan?? Geen merk is geen kwaliteit, is bagger.
Die cpu, is die standaard met cooler of zonder (boxed, retail, tray, oem)
512 Mb is misschien een beetje aan de mindere kant, 1024 zou echt veel beter zijn, helemaal voor FS2004.

En waarom eigelijk dual core? Wilt hij en gamen en video opnemen tegelijkertijd?? Of wilt hij ook nog andere dingen doen tijden het video opnemen of gamen?

Nu met WP, PV, EV en PC

• maarud
eeuhm er staat 2x 512
vodeing is een Sharkoon, processor boxed (met koeler dus)
en hij doet altijd maar een ding, dus of capturen, of gamen. Hij wil wel op 2 schermen spelen, dus dashboard links enz.. Daarom die 6600

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

als hij maar ééñ ding gaat doen kun je het gewoon houden bij de amd. Een dual core is niet relevant voor hem omdat hij toch maar één ding tegelijkertijd doet.

offtopic:
en die 2 voor het geheugen, die had ik niet gezien 8)7

Nu met WP, PV, EV en PC

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 18:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

theodouma schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:12:
als hij maar ééñ ding gaat doen kun je het gewoon houden bij de amd. Een dual core is niet relevant voor hem omdat hij toch maar één ding tegelijkertijd doet.

offtopic:
en die 2 voor het geheugen, die had ik niet gezien 8)7
één ding tegelijk? ik weet niet wat die persoon gaat doen met zijn videocaptures maar als daar nog nabewerking/montage bij komt kijken heb je wel degelijk iets aan een dualcore, juist in die hoek zijn er wel degelijk applicaties/codec's die overweg kunnen met meerdere cores.
Afhankelijk van de toepassing zou het ook wel eens verstandig kunnen zijn om een "echte" capture kaart te kopen met hardwarematige compressie in MPEG2 formaat bijvoorbeeld. of voor mijn part een oude DC10 als het toch maar analoog/composiet hoeft ipv een PCTV die toevallig kan capturen maar eigenlijk behoorlijk beroerd is.

[ Voor 22% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 16-05-2006 15:23 ]

Laat maar.. .

• maarud
hij heeft zo'n sony camera, die Composiet en S-Video uitgangen heeft. De vakantiefilmpjes enz. wil hij op een dvd'tje branden. Er hoeft dus niet veel nabewerkt te worden, hooguit een titeltje erbij oid.
En inderdaad, PCTV is niet zo best, daarom vroeg ik ook welke andere mogelijkheden er waren (Hauppage WinTV express?)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Als je deftig wil capturen (kwaliteit) dan ga je met 80Gb snel vol zitten. Het prijsverschil met 120Gb/160Gb is niet zo danig groot, denk ik. Dus even op de toekomst denken.

Verwijderd

Even over pinnacle. Zodra je op hogere resolutie wil gaan capturen, zou ik bij pinnacle wegblijven. Vooral als je aan het denken bent over een pakketje van 50-100 euro. Je komt dan zowieso bij deluxe uit, en anders gewoon hauppauge.
Pagina: 1