Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!
Er bestond in windows 98 wel een batch functie voor, maar deze is in de latere windows weg gelaten...
Misschien dat je een mogelijkheid kan vinden de printopdracht direct naar de spool te sturen...
Wabbawabbawabbawabba
57696520646974206c65657374206973206e657264
Webbased?Sluuut schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:29:
Als het een printer via de LPT poort is, kan je dan niet de kassabon naar een bestand wegschrijven en dan in dos type bestand.txt >lpt1 doen?
Het gaat om 'een webbased' kassasysteem, het lijkt me wel handig dat je even vermeld hoe je dit systeem gemaakt hebt, en hoe je het afdrukken regelt
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Dan kan je direct naar de default (of een andere die je vantevoren kiest) printer printen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel met een java applet/activex component met de juiste rechten, wat je natuurlijk geeftPino schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:30:
Al deze opties gaan (gelukkig) niet werken, omdat je vanuit een browser werkt. Je kunt een internet scriptje niet zomaar dingen laten opslaan of afdrukken zonder tussenkomst van de gebruiker.
Tenzij je de website in de local /trusted area draait. Dan mag je meer.Pino schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:30:
Al deze opties gaan (gelukkig) niet werken, omdat je vanuit een browser werkt. Je kunt een internet scriptje niet zomaar dingen laten opslaan of afdrukken zonder tussenkomst van de gebruiker.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat is waar, maar dat is dus geen standaardoplossingErkens schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:32:
[...]
Wel met een java applet/activex component met de juiste rechten, wat je natuurlijk geeft
Op de SERVER ja, niet lokaal!Gonadan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:32:
Als je 'webbased' kassa systeem in php gemaakt is moet je even zoeken naar 'printer' op php.net.
Dan kan je direct naar de default (of een andere die je vantevoren kiest) printer printen.
[ Voor 39% gewijzigd door Pino op 16-05-2006 13:35 ]
Klopt, maar ik ging er een beetje van uit dat hij het lokaal draaide.Pino schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:34:
Op de SERVER ja, niet lokaal!
Gewoon 1 pc op een toonbank met een xampp pakket o.i.d.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 16-05-2006 13:41 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik lees nergens dat het een standaardoplossing moet zijn?Pino schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:34:
[...]
Dat is waar, maar dat is dus geen standaardoplossing
Hij wil printen vanuit zijn webbased kassasysteem (onder windows) zonder dat "irritante" print-windowtje. En dat kan dus _wel_ met een java applet en/of activex component (als je gebruik maakt van IE, waar ik vanuit ga). Natuurlijk moet je daar wat dev werk voor verichten, maar zo moeilijk is dat allemaal niet
Verwijderd
Ik verwoord het fout, ik bedoel zonder tussenkomst van de gebruiker. Nu moet je iig iets installeren, al is dat eenmalig, het gaat erom dat je toestemming moet geven. Dat is in dit geval geen probleem waarschijnlijk. De TS moet eerst maar eens wat duidelijker vertellen wat hij draait en wat de bedoeling is.Erkens schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:43:
[...]
Ik lees nergens dat het een standaardoplossing moet zijn?
Hij wil printen vanuit zijn webbased kassasysteem (onder windows) zonder dat "irritante" print-windowtje. En dat kan dus _wel_ met een java applet en/of activex component (als je gebruik maakt van IE, waar ik vanuit ga). Natuurlijk moet je daar wat dev werk voor verichten, maar zo moeilijk is dat allemaal niet
verdiep je daar eens in voordat je dergelijke uitspraken doet, want ten eerste is het absoluut niet nieuw (alleen die hype wel) en ten tweede is het (kort gezegd) niks anders dan via JavaScript XML ophalen en versturen en dan vaak wat prutsen in je DOM tree om wat op je scherm te veranderenVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45:
Misschien met de nieuwe AJAX technologie dat het wel lukt. Ik weet echter niet of het daar in zit.
Zijn bedoeling leek mij wel duidelijk, wat niet duidelijk is welke technieken hij kan toepassenPino schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:48:
Ik verwoord het fout, ik bedoel zonder tussenkomst van de gebruiker. Nu moet je iig iets installeren, al is dat eenmalig, het gaat erom dat je toestemming moet geven. Dat is in dit geval geen probleem waarschijnlijk. De TS moet eerst maar eens wat duidelijker vertellen wat hij draait en wat de bedoeling is.
[ Voor 35% gewijzigd door Erkens op 16-05-2006 13:53 ]
Dat doe ik hier op werk ook.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $handle = printer_open("\\\\server\\SmartDri"); if (!$handle) { echo "could not locate printer"; die; } printer_set_option($handle , PRINTER_MODE, RAW ); printer_set_option($handle , PRINTER_ORIENTATION, PRINTER_ORIENTATION_PORTRAIT ); printer_set_option($handle , PRINTER_PAPER_FORMAT, PRINTER_FORMAT_CUSTOM ); printer_set_option($handle , PRINTER_PAPER_LENGTH, 86); printer_set_option($handle , PRINTER_PAPER_WIDTH, 54); printer_start_doc($handle, "My Document"); printer_start_page($handle); printer_draw_bmp($handle, "temp/kaart_".$cardid.".bmp", 1, 1 ); printer_end_page($handle); printer_end_doc($handle); printer_close($handle); |
bijvoorbeeld
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!