USB hdd via usb-to-RJ-45-adapter

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 17:56
Ik heb een Linksys WAG54g router, daar zit geen USB aansluiting op. Ik wil dus een HDD-behuizing met USB aansluiting aanschaffen, daar stop ik mijn 200GB in deze sluit ik op mijn router aan middels deze adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.connecttech.net/images/10-4001.jpg

Nou vraag ik me af of dit wel gaat werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb gezocht op het forum, maar ik kon niks vergelijkends vinden.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat gaat werken ? Je wilt van de externe HD een netwerkschijf maken ? Als je dat ding moet aanschaffen koop dan gelijk er 1 met een netwerkinterface.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-04 18:23
Denk dat het zo niet gaat werken omdat jouw HDD geen apparaat is dat een ip-adres en dergelijke aanvraagt. Die kabel lijkt me eerder iets om een ethernet apparaat als usb aan te sluiten.

• Ebbie73
HerbyNL schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:07:
Wat gaat werken ? Je wilt van de externe HD een netwerkschijf maken ? Als je dat ding moet aanschaffen koop dan gelijk er 1 met een netwerkinterface.
Als ik een behuizing aanschaf met netwerkaansluiting, zit er ook meteen een hdd in en dat wil ik niet, ik wil mijn eigen hdd erin doen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 12:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lijkt me dat dit heel erg leuk gaat worden in het benaderen van je schijf :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ebbie73
Ascathon schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:08:
Denk dat het zo niet gaat werken omdat jouw HDD geen apparaat is dat een ip-adres en dergelijke aanvraagt. Die kabel lijkt me eerder iets om een ethernet apparaat als usb aan te sluiten.
Hoe zit dat dan met een router met USB aansluiting? krijgt de evt. hdd die daar op aangesloten zit ook geen ip-adres?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
je router mount de hdd of usb-stick als mass-storage device en maakt deze zichtbaar in het netwerk.
Je router is dus de interface tussen netwerk en msd, op jouw router is deze functie niet aanwezig, dus het gaat niet werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ebbie73 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:12:
[...]

Hoe zit dat dan met een router met USB aansluiting? krijgt de evt. hdd die daar op aangesloten zit ook geen ip-adres?
Nee, dergelijke routers hebben een extra stukje software/firmware welke de hdd mount, en eventueel via samba/nfs/ftp aan kan bieden.

Een USB disk op het netwerk aansluiten gaat echt niet werken, ook niet met jou connectortje.

Wat jij waarschijnlijk wilde hebben is een NAS (Network Attached Storage) Maar deze heeft naast een schijf ook nog een stukje intelligentie welke het netwerk deel afhandelt enzo.

• Ebbie73
Equator schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Nee, dergelijke routers hebben een extra stukje software/firmware welke de hdd mount, en eventueel via samba/nfs/ftp aan kan bieden.

Een USB disk op het netwerk aansluiten gaat echt niet werken, ook niet met jou connectortje.

Wat jij waarschijnlijk wilde hebben is een NAS (Network Attached Storage) Maar deze heeft naast een schijf ook nog een stukje intelligentie welke het netwerk deel afhandelt enzo.
Ok, dat wordt dus een duurdere oplossing voor een netwerk hdd, of mijn linksys ruilen voor een adsl2+ mét wi-fi én usb aansluiting.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zich zijn microcontrollers tegenwoordig heel klein en kunnen ze heel veel, maar ik denk niet dat in dat stekkertje een complete netwerkserver met USB interface past :')
Pagina: 1