Toon posts:

?Why does my GeForce feels so bad? WAAROM KOMT HIJ NIET VOORUIT IN 3DMARK ?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Score: 1200

niet echt veel he, als dat ergens 5000 moet wezen...

in UT loopt het ook niet echt tof.

ik gebruik nVidia Detonator 2 Drivers.. zijn dat die reference drivers? moet ik dan ergens anders wezen ofzo, waar downlod ik de reference drivers?

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ga eens kijken in config. scherm -> beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd daar zal je in een van de balken informatie vinden over je video kaart.

en onderaan staat (bij mij dan) additional properties daarin kun je o.a. je Direct3D en OpenGL instellingen wijzigen. als je dan wat met de instellingen gaat rommelen zoals bij mipmap detail level zetten op best performance en auto-mipmap method zetten op blinear i.p.v. 8-tap anisotropic dan zou hij wel wat sneller moeten gaan...

p.s. draai je die benchmarks niet in een veelste hoge resolutie (1600x1200)want dan komen die scores ook heel laag uit (duh!).

andere drivers!!!!

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
1024*768, duh

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar haal ik de laatste NVidia reference drivers nou vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
1024x768 of 640x480, triple buffer of single buffer, 32 bit of 16 bit, maakt niks uit in score

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

specs

Verwijderd

Topicstarter
geen verschil die drivers, WHY!

Verwijderd

IRQ conflict/sharing ??

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Wat voor CPU? Hoeveel geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
me heeft een Athlon 700 met 256MB Ram op een Abit KA7 moederbord

Verwijderd

hmz... dat mag idd wel wat sneller...

Probeer anders eens je kaart eraf te gooien (verwijderen uit apparaatbeheer), en dan reboot. Dan vind ie um, ff 5.17 drivers installen (of andere, ik draai 5.17), en dan veel tweak-guides lezen (op tweak3d staat een goeie).

Probeer ook eens dat slidertje met hardware-acceleratie een klikje lager te zetten....

Verwijderd

Topicstarter
hardware acceleratie staat al lager, zal het doen, paas die 5,17 drivers maar eens op kasemier@zeelandnet.nl, lijken me beter dan andere

Verwijderd

Topicstarter
Tweak3D heeft me al een keer gered, morgen kijken of ze het weer doen!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
draai je win2k ?
daar had ik ook zo'n lage score omdat hij geen agp geheugen kon gebruiken
in windows me draait hij mega goed
3100 op 1024x768 16bit 3DMark2000
( celeron 500 op een Abit BX6 )

Verwijderd

Topicstarter
W98 SE

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
VIA AGP miniport dr. 4.02 of 4.03 geinstalleerd ?
In de bios AGP enabled ipv PCI?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
AGP 403 --> Zit dat in Via 4 in 1 drivers?
Miniport toch ook in de laatste?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dit zo'n beetje???

[img]"http://people.zeelandnet.nl/kasemier/Hoe[/img] </img>

Klopt dit zo'n beetje???

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat met AGP4X off? staat in bios aan.
En Sideband? was da?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:36
Ehm.. AGP Memory = none
is dat niet een beetje fout? Check in je BIOS het itempje AGP apperture size en zet dat op 256Mb. Voor de rest vind ik dat 'Current Rate' van je AGP ook een beetje vreemd. Als het goed is ken je dat veranderen op het kaartje zelf met een jumpertje.
Anders zou ik het ook niet weten..

Verwijderd

Topicstarter
Euhr....

<h3> !!! HIJ DOET HET !!! </h3>

Zo dat moest ik even kwijt, AGP aperture stond indeed aan, maar mijn geweldige GeForce II drivers hadden mijn AGP drivers gekilled, dus EERST GeForce II en DAN VIA Drivers, voila, doet het...

Maaruh...
AGP 403, wat doet da?

Verwijderd

ik crosspost ff wat ik ook in je 3dmarks heb gepost maar da vindt je vast neit erg toch:
download eens de 4 in 1 drivers van VIA http://www.viatech.com/drivers/index.htm
maar check eerst een welke versie je hebt want er zat een versie tussen die erg brak was volgens mij was het 4.17 of zo iets. probeer het eens met de nieuwste 4.22 drivers volgens mij hadden die het weer gefixt want je scores KLOPPEN niet
heb je ook slecht performance op andere dingen zoal s Q3 ?

UPDATE de AGP 403 DRIVERS ZITTEN NIET IN DE 4 IN 1 DIE MOET JE DUS MAAR EENS DOWNEN PROBEREN KAN GEEN KWAAD SUCCES

thavinny

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
:(
>:)
:9~
:O

wat een leuke fig. allemaal

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
:0

Verwijderd

Topicstarter
AGP 403 heeft mijn D3D meteen weer 20% trager gemaakt, hoe kom ik er weer netjes vanaf?

Verwijderd

zo iedereen krijgt de 5.XX drivers aan de praat op zijn ahtlon systeempje! WAAROM IK NOU NIET?????

als die v5 6k uitkomt schop ik die graf zooi van nvidia eruit en stop ik er mooi een voodoo erin!

Verwijderd

Topicstarter
Welk moederbord heb je Sub?

Verwijderd

asus k7v met athlon 750@900

heb naar mijn idee echt alles geprobeerd:
eerst via 4in1 4.22 dan de agp 4.03 en daarna detonator 2 (of andere 5.XX)

en omgedraaid natuurlijk ook

of helemaal geen via drivers geinstalleerd en gewoon alleen de detonator drivers.

heb alles in windows 98se en windows ME 2535 (rc2) geprobeerd

Ik word er echt ziek van!!!

please help me!

ps draai op het moment 3.77 drivers en heb het idee dat deze mijn systeempje echt vertragen

Verwijderd

nieuwe BIOS?

Verwijderd

bios op mobo is 1007 beta
bios op geforce is uhm... die er altijd al op zat

alles enabled: agp4x,fastwrite,256mb, side banding etc

h-oda proggie geeft dit in ider geval aan

Verwijderd

Topicstarter
Doe dit in ONDERSTAANDE volgorde! Laat die AGP 4.03 maar helemaal weg, vertraagde alles bij mij!

1. Installeer de detonator drivers zoals die NU op www.nvidia.com staan en REBOOT
2. De-installeer met het installatieprog van VIA 4 in 1 drivers eerst alles uninstallen..
3. NIET restarten maar eerst weer RE-Installen die 4 in 1 drivers.
4. Verwijder in "systeem" je Monitor.
5. Restart.
6. Maak een screenshot nemen en posten zoals ik die ergens boven aan deze topic heb gezet doen.

Verwijderd

ja owkee ik ga het proberen maar als het niet lukt betekent het dus dat ik weer een ghost moet terug zetten omdat ik anders niet eens in widows kom!

vind dit wel een reden om een beetje gal te spuwen op nvidia! het is toch echt belachelijk dat een bedrijf zoveel drivers maakt en niet een fatsoenlijke weet te maken! de kaarten van matrox en 3dfx zijn dan misschien langzamer en missen T&l (oeh wat jammer nou) maar hebben tenminste wel fatsoenlijke drivers. en zijn naar mijn idee ook qua pcb etc van betere kwaliteit omdat ze "inhouse" worden gemaakt
Pagina: 1