Welke virusscanner is licht voor je systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 07:36

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Langzamerhand ben ik bezig mijn systeem te legaliseren... ofwel de software die er op draait hoort gewoon netjes betaald te zijn. Zo ook de virusscanner, en dan kom je opeens op andere vragen dan normaal. Waar ik nu Norton Corporate heb draaien, zou dan de normale huis- tuin- en keuken-editie komen. Die heb ik echter eerder gehad en kwam tot de conclusie dat die toch wel redelijk zwaar is voor een systeem. Ik had het idee dat de corporate versie meer op de achtergrond opereerde en lichter was.

Er zijn natuurlijk nog meer smaakjes in virusscanner-land, maar hier heb ik weinig tot geen ervaring mee. Het is natuurlijk lastig om aan te geven hoe belastend een virusscanner is voor je systeem, aangezien je er geen standaardmaat voor hebt, maar een indicatie is al prettig.

De bekendste scanners zijn toch wel Norton, Mcafee, Norman, Kaspersky etc. Hoe verhouden die zich in de mate van veiligheid (zijn ze snel met updates) en systeembelasting? Op hun eigen sites verkondigen ze natuurlijk allemaal geweldig te zijn, maar hoe zit het nu in de praktijk?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

NOD32 is een erg lichte en goede scanner. Hij vangt ontzettend veel virussen e.d en is nog eens licht voor je systeem ook.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 15:56

rg-mohwa

Phoe Hé

ikzelf gebruik Etrust antivirus werkt lekker licht en zeurt niet veel

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:47
Opperhoof draaid nu Mcafee, die nieuwste. Hiervoor die nieuwste Norton, maar wat een verschrikking is dat zeg! Ik had dat hele pakket (virusscan + firewall + antispam) en het was gewoon langzaam en onprettig met veel popups die ik niet wil zien en andere dingetjes die me irriteerden. Het hele programma was langzaam als je wat wilde veranderen en ik kon er moeilijk de weg vinden om simpele dingen te veranderen.

Het enigste nadeel van mcafee vind ik nu is dat bij het opstarten hij de firewall niet altijd aanzet, moet je nog even op Firewall--> enable klikken... maar verder totaal geen problemen mee.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.