Toon posts:

Soms traag browsen vaag probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar kon niet iets gelijks vinden, meeste problemen zijn gronisch of veroorzaakt door een hoge download en upload gebruikt door een P2P client waardoor voor het browsen zelf niks meer over blijft.
Het volgende is het geval:
Ik heb een linksys router WRT54G met de nieuwste firmware. Ik gebruik port forwarding voor utorrent en ik heb een nieuw motorola modem van wanadoo die DHCP gebruikt.
Nou loopt alles prima internet loopt als een trein, utorrent loopt als een trein en als ik naar de settings van mijn router ga laadt hij alles supersnel. Nou is het af en toe ineens raak en krijg ik continu time outs in firefox en als ik naar mijn router ga moet ik soms 20 seconden wachten voor een pagina geopend is van de settings. Soms krijg ik voor mijn router ook time outs. Zet ik utorrent dan uit dan gaat ie een stuk vlotter en krijg ik geen time outs meer, maar is ie wel traag. (hou er rekening mee dat utorrent maar met 50kb/s download dan terwijl ik met speedtest.nl 1000kb/s haal!!) Als ik dan alle stekkers (stroom niet netwerk) er uittrek van het modem en de router en ik steek ze doodsimpel weer terug, dan loopt ie weer als een zonnetje en na een dag of 2 dagen is het feest weer over. Nou is het geen ramp om dat te doen, maar niet de bedoeling natuurlijk.
Ik hoop dat iemand raad weet, zou echt fijn zijn want na een week kloten met firmware en instellingen ben ik het een beetje beu!!!

Greetz.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
het is chronisch niet gronisch ;)

Hmm, als je uTorrent uitschakelt dan verbruikt hij ook geen upload meer, dat verklaart waarom alles ineens sneller zou gaan.

En als je een ander torrentprogramma gebruikt zoals Azureus/ABC/Bitcomet zou je er dan wel last van heben?

Wauw, een sig!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Waarschijnlijk maakt uTorrent teveel connecties op je router, waardoor het geheugen van de Linksys langzaam dichtslibd.

Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem met mijn WRT54G als ik iets ga downloaden via Bittorrents. Probeer eens in de instellingen van uTorrent ze zoeken naar aantal connecties die gemaakt mogen worden.

Wat natuurlijk ook kan is een 2e hands thin client kopen van pakweg 800 mhz met 192MB ram en daar een Linux router van maken. Een thin client heeft véél meer rekenkracht en geheugen dan een reguliere router, dus deze kan ook veel meer connecties aan denk ik.

Goud is geen geld

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 19:53
wat je ook kan proberen is om van je maximale uploadsnelheid van je internet ongv 10 kb/s af te halen en dat aantal gebruiken in de maximale upload van utorrent. Dit omdat anders de verbinding dichtslipt en het probleem wat jij hebt op kan treden. Ook het downloaden zou dan iets sneller moeten gaan omdat utorrent requests van pakketjes moet vragen wat ook een aantal kb's/s gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn upload al gelimiteerd. De hoofdzakelijke vraag is, hoe kan het dat als ik allebei de spanning eraf haal (router en modem) dat ie dan weer als een trein loopt zonder iets aan de instellingen te veranderen (miss iets met een geheugen dat vol zit wat je reset ofzo @ frank knopers). Nu bijvoorbeeld loopt alles prima, hoef nergens op te wachten, ben 8 torrents aan het seeden en download met 150 tot 300 kb/s en alle aantal verbindingen instellingen staan nog standaard. Als het niet goed gaat en ik zet utorrent uit is het nog steeds niet helemaal in orde dus een andere client is denk ik ook niet DE oplossing @ outerspace.
Khad windows al opnieuw geinstalleerd maarja als ik de stekkers eruit haal en het is goed ligt het probleem volgens mij duidelijk in de router.

Heb dit doorgelezen Het Grote Poortmappingsverhaal
Ff een side question:
1 dat port forwarding, is het gunstig om dat open te zetten voor firefox en utorrent en pop3 en msn
2 en moet ik dat voor elke ip in mijn netwerk doen waarvoor ik het wil gebruiken. Dus firefox port forwarden voor elke pc in het netwerk bijvoorbeeld?
3 ik heb 1 poort open gezet met port forwarding voor utorrent maar als ik active ports run staan daar wel 100 poorten open voor utorrent....?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand antwoord op mijn side questions hierboven???

Iig vanmorgen stond ie weer ff aan. Upload van utorrent was 30 en down 0 en hij was niet vooruit te branden, daarna uitgezet en mijn hele pc liep dan weer goed dan weer langzaam ik word er niet goed van. Ene dag en moment doet ie het super goed andere moment WLEGH.

Verwijderd

als je theoretische upload 32kb/s is, dan is het wel logisch dat browsen traag gaat. Je upload zit vol...

verder begrijp je forwarding niet zo, voor een browser is er niks te forwarden, jij initieert de verbinding niet andersom. Dat je voor torrent meerdere porten nodig hebt, klopt ook. Welke porten kan je meestal wel vinden in de faq van de tool die je gebruikt.
Pagina: 1