Toon posts:

Koeler onderaan je PC..... foto's gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi eerst was er een gozer en die had een koeler uit zijn renault 9 aan de onderkan t van z'n pc gezet.

Ik heb nu ook een leuke koeler.... (waarvandaan weet ik niet, maar ik heb 'm van school meegenomen .:)) maar ik zou graag wat advies willen voor het aansluit van zo'n flinke koeler.

Hij werkt op 220 V en blaast best hard en weinig geluid... :D

graag foto's van die persoon met die renault cooler... of tips,

thanks!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de dubbelpost :r drukte 2x op verstuur |:(

maare foto's ben ik nu aan het uploaden...
zo te zien op deze topic

Verwijderd

Zo in je kast schroeven (vooronder bijv) dat hij lucht aan kan zuigen OF wegblazen (8erin) verder gaatje, stekkertje, WCD!

Verwijderd

Topicstarter
deze cooler heb ik dus geript:
http://www.wdewit.nl/tweakers/cooler/

Verwijderd

Waarvan is dat??

Zeker uit een vliegtuig vandaan ofzo

Verwijderd

noem je dat een kooler???
meer een fiets-iets!!

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 17:10 schreef daNpy het volgende:
noem je dat een kooler???
meer een fiets-iets!!
Maar als het koelt en hij doet het goed

Dan heb ik liefer dat als een fan die pokke herrie maakt

Verwijderd

Maar je moet geen vingers erin doen.
Dan ben je ze ECHT kwijt.
En een fingerguard zal je niet snel vinden.

Een plastic koelertje (fan) kan je nog wel tegenhouden maar dees?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 13:25
Op donderdag 25 januari 2001 17:15 schreef jordyb het volgende:
Maar je moet geen vingers erin doen.
Dan ben je ze ECHT kwijt.
En een fingerguard zal je niet snel vinden.

Een plastic koelertje (fan) kan je nog wel tegenhouden maar dees?
No pain no gain >:)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
hmm er zit een condersator aan met hetvolgende erop: (wel moeilijjk leesbaar)

Typ: MFB 1.6/402
Nennkop: 1.5 uF +/- 8 %C
Nennspg: 400V wisseltekentje 50-60 Hz
verder nog temp: (-25 t/m 85 graden)

en nog het duitse DVE teken...

lijkt mij dus dat het voor 400V is.... (damn krachtstroom.... |:()

idd lijkt het wel op een vliegtuig ding ja.. 8-)

Verwijderd

Dat ding lijkt wel op zo'n ding die ze bij hotelkamers aan de buitenkant hebben hangen.

Maarja lijkt me niet echt mooi om dat aan je pc te maken, tjah of mooi spuiten ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik m'n voeten niet onder de kast leggen want dan is de binnekant van me kast zo rood... >:)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 17:18 schreef Alchemy het volgende:
Dat ding lijkt wel op zo'n ding die ze bij hotelkamers aan de buitenkant hebben hangen.

Maarja lijkt me niet echt mooi om dat aan je pc te maken, tjah of mooi spuiten ofzo :)
Ligt eraan hoe hij werkt.

Als hij door het smalle lucht zuigt en dan koelt door het ronddraaien en dan links en recht eruit poept. Dan pleur je hem gewoon naar binnen.

Maar op jouw therie kan het ook.

Dus vertel op slechte Quaker ;)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op donderdag 25 januari 2001 17:17 schreef masterwill het volgende:
hmm er zit een condersator aan met hetvolgende erop: (wel moeilijjk leesbaar)

Typ: MFB 1.6/402
Nennkop: 1.5 uF +/- 8 %C
Nennspg: 400V wisseltekentje 50-60 Hz
verder nog temp: (-25 t/m 85 graden)

en nog het duitse DVE teken...

lijkt mij dus dat het voor 400V is.... (damn krachtstroom.... |:()

idd lijkt het wel op een vliegtuig ding ja.. 8-)
Is niet voor krachtstroom. Dat is het voltage dat ie maximaal aan kan voordat ie op een bom gaat lijken. (en geloof me, zo'n condensator geeft een aardige gele wolk :) )

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

:) nee, voor krachtstroom hebben ze dat condensatortje niet nodig. En (t'is dus een 220/240 volt geval) die condensator moet 400 zijn omdat het lichtnet de 'nul' en één van de drie pootjes van krachtstroom is, en dus 380V top-top oftewel 220/240v effectief.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 17:21 schreef jordyb het volgende:
Dus vertel op slechte Quaker ;)
:'( hehe

nou ik moet bovenop nog 1 of 2 120mm sunon fans plaatsen... (eerst nog ff bestellen)
en als ik die heb plaats ik deze denk ik onderin.

Maar als ik dat nu al doe dan kan hij zijn lucht niet kwijt dus dan werkt het niet.....

Verwijderd

Maar welke kant gaat de lucht nu op??
Door het smalle? of de 2 kanten?

Verwijderd

Topicstarter
door dat rechthoekige ding
en aan allebei de kanten (zijkanten) is dat ding rond en daar komt lucht in en blaast dus door dat rechthoekige......
EN HARD >:)

Verwijderd

Word lastig hangen denk ik.
Want hij gaat aan de voorkant??

Zit in de weg denk ik. Ik weet jouw situatie niet.

Verwijderd

masterwill: een Para-its-schit stickertje op je comp??? ZWAAARRR FOEJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!! >:)>:)>:)>:)

Verwijderd

Ik heb een Virtual Hideout stickertje en een P3 stickertje

Maar dit is off-topic

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 17:28 schreef daNpy het volgende:
masterwill: een Para-its-schit stickertje op je comp??? ZWAAARRR FOEJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!! >:)>:)>:)>:)
heb ik toen 2 jaar geleden me pc gekocht |:(

Verwijderd

Hoi! Ik heb ook wel eens met die dingen gewerkt, maar niet om m'n PC mee te koelen.

Wel heb ik een tip voor je: doe een rooster voor dat ding bij het aanzuigen (je bent je knuisten echt kwijt) en liefst ook waar ie blaast, alles wat dat ding opzuigt en je PC in schiet kan enorme schade aanrichten :( !!

Verwijderd

Topicstarter
zo nu ff nog 6 foto's erbij gepost

www.wdewit.nl/tweakers/cooler/

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:15

Klippy

Still Game

Goed dat je die GSM ernaast hebt gelegd, want hij lijkt reusachtig, maar t valt nog mee *D

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
15x15 schat ik....
valt op zich nog mee maar is wel lekker en blaast heel hard :D

iemand enig idee waar deze fan in heeft gezeten?

Verwijderd

koele koeler hoor!

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 17:52 schreef wijnolst het volgende:
Hoi! Ik heb ook wel eens met die dingen gewerkt, maar niet om m'n PC mee te koelen.

Wel heb ik een tip voor je: doe een rooster voor dat ding bij het aanzuigen (je bent je knuisten echt kwijt) en liefst ook waar ie blaast, alles wat dat ding opzuigt en je PC in schiet kan enorme schade aanrichten :( !!
Wat voor dingen zijn het dan?? Waarvoor zijn ze normaal?
Kostte??
Wat info AUB.

Verwijderd

Topicstarter
nog meer info op de koeler gevonden:

ebm Elektrobau Mulfingen GmbH & Co
7119 Mulfinger

Typ: RGE 97 D-21
V: 220 (wissel)
Hz: 50
0.19 A
41 W

en dat was het zo'n beetje.... :D

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
hee ik had laatst nogal wat problemen met mijn CV ketel en toen hebben ze ook zo'n ding vervangen
gaaf ga dat binnenkort aan me oom vragen of die toevallig aan zo'n ding kan komen :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Het betreft een tangentiele ventilator.
Gemiddeld draait zo'n ding 1000 rpm. Het nadeel van dit soort ventilatoren is de levensduur, ca. 10000 uur. Het wordt voornamelijk gebruikt in ventilatorkachels, wasdrogers en klimaatregelaars. Werkt gewoon op 230V. De lucht wordt geperst uitgeblazen met ongeveer 80m3/h. Gemiddeld kost zo'n ding 50 piek.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 18:49 schreef Total-Control het volgende:
Het betreft een tangentiele ventilator.
Gemiddeld draait zo'n ding 1000 rpm. Het nadeel van dit soort ventilatoren is de levensduur, ca. 10000 uur. Het wordt voornamelijk gebruikt in ventilatorkachels, wasdrogers en klimaatregelaars. Werkt gewoon op 230V. De lucht wordt geperst uitgeblazen met ongeveer 80m3/h. Gemiddeld kost zo'n ding 50 piek.
Dus de perfecte koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 18:49 schreef Total-Control het volgende:
Werkt gewoon op 230V. De lucht wordt geperst uitgeblazen met ongeveer 80m3/h. Gemiddeld kost zo'n ding 50 piek.
hoeveel is 80m3/h?

hoeveel CFM is dat?

enne mooi 50 piek bespaard 8-)

Verwijderd

?? 80m3/uur ? weet je dat zeker ??

da's helemaal niet veel, is maar 47cfm. denk dat het 800 moet zijn. De gemiddelde 12cm fan doet al 140m3/uur oftewel 80cfm....

Misschien staat er 80m3/minuut .
(80 liter / minuut)
Dat is dan dus 60*80=4800 m3 p/uur of 2800 cfm... (1,7 m3/uur = 1 CFM)

Aangezien dat ding 40 watt is en de gemiddelde zware 8/12 cm fan 4watt is...... moet het meer zijn.... anders zou ik er maar een sirene van maken. Stukje plastic tegen de fanbladen met een hele grote wasknijper :)

Verwijderd

/me kent ze ook wel. Worden veel gebruikt in ventilatiekanalen enzo. Wij hebben ook zo'n ding, maar dan nog 3x zo groot voor de afzuizing in het huis [img=15,15]i/s/smile.gif[/img] Mijn oom heeft wel van die dingen voor in wasdrogers en gaskachels enzo, voor aanvoer van koele lucht. (installatiebedrijf [img=15,15]i/s/biggrin.gif[/img])

Verwijderd

nog effe en we kunnen bij de daf in eindhoven intercoolers gaan bestellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 09:45 schreef ROLLY het volgende:
nog effe en we kunnen bij de daf in eindhoven intercoolers gaan bestellen >:)
HELL YEAH >:)

staat volgens mij op 80m3/uur niet minuut |:(

maare..... ik wil er een indicatieledje + schakelaar op aansluiten, hoegroot moet de weerstand van het ledje zijn als ik die op 220V wil laten draaien?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand welke weerstand?????

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-04 11:17

TricTrac

=;-)

Zit er ook nog een soort koeling in? Of zuigt ie alleen een hoop lucht op en blaast dat weg?
Als ie van de lucht temp nou ipv bv. 20 graadjes 10 graadjes maakt zou helemaal flex zijn :)

Maaruh ding ziet er echt stoer uit ... je moet 'm alleen ff verven denk >:)

Verwijderd

Topicstarter
zuigt aan en blaast veel weg (misschien dat ik er 2 slangen op zet die koele lucht van buitenaf erheen brengen....) :D (alleen condenatie denk ik ;()

ja wil 'm ook nog verfen

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Dat type ventilator is vooral geschikt voor toepassingen waarbij de verplaatste lucht meer druk moet hebben!
Vandaar ook de toepassing in wasdrogers CV en airco.
De hoeveelheid verplaatste lucht is heel wat kleiner dan die van een vergelijkbare 'normale' ventilator.
Ik heb zelf twee van die 'slakjes'op mijn PII zitten natuurlijk wel een iets kleiner formaat en die zorgen ervoor dat mijn cpu cooler nooit meer dan 8°C warmer wordt dan zijn omgeving :)

Over die led moet je iig ff een diode in sperrichting zetten.
LED,s kunnen in sperrichting nl geen 300v tegenhouden.
verder kan je een condensator van ca 1uF en een weerstand van ca 10K ohm in serie zetten met je led hij krijgt dan ca 10mA.
Een beetje experimenteren om te zien of er wel genoeg licht afkomt is wel nodig :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ik snap 't al, had de frontpage nog niet gelezen :'(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lekker subtiele opmerking Rembo.. denk je dat we dat zomaar doen?

Mij lijkt het het beste om dat ding aan de voorkant te monteren en hem dan in de kast laten blazen.. dan zuigt hij frisse lucht van buiten aan (wel goeie roostertjes plaatsen :)).

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 27 januari 2001 14:47 schreef Rembo het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal origineel zeg, met [afbeelding] deze usericon
Rembo: zie frontpage tweakers

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

/me moet zeggen dat het hier egt STIKT van de foto's, niet normaal meer, zoveel heeft SuKiR er nog nooit in in een topic gezien!

KLASSE JONGENS!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
wat vind jij goed dat ik veel foto's plaats? of bedoel je wat anders,

als je dat van mij bedoelt, geen dank :+

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 17:08 schreef masterwill het volgende:
deze cooler heb ik dus geript:
http://www.wdewit.nl/tweakers/cooler/

Afbeeldingslocatie: http://www.wdewit.nl/tweakers/cooler/webcam012501-1654-14.jpg
Waar vind je zoiets:??

Verwijderd

Jullie met die supercoolers kun je nou nog wel achter de computer zitten, en je blaast allemaal stof in je kast wat heb je er aan kun je nog beter met water gaan koelen maakt minder lawaai een zuigt geen stof aan!!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tis een vent uit een afzuiger.. deze worden niet zo snel vies, en zuigen hard met weinig geluid. wat een grote telefoon heb je zeg, lijkt wel een koelkast ;P

Goed opletten; tis waarschijnlijk een stappenmotor, dus als je die op 220v aansluit kon ie nog wel eens heeeel erg hard gaan. Zoek evt. bij de fabricant wat specs erbij, misschien moet er namelijk een stukkie electronica op.

Succ6!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

hijs niet van mij, maar hij roelt wel!!
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/wiruhaja/kast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/wiruhaja/fan.jpg

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/106066/2

Verwijderd

Ja jongens, dat model zijn de beste koelers die je kan kopen en/of slopen uit een oude wasdroger ofzo!!! Ik heb er ook zo een 'geleent' van mijn ma.

werkt perfect op 230VAC50 (wel even voorzichtig zijn he!) en is zeer stil. Dit is een zg. tangiale ventilator, en die blazen er zeker op los. Ik weet niet wat die van jouw doet, maarre de mijne ios nog wat kleiner en blaast al 180m3/H!!!! lucht weg...

Ik heb mijn tower plat op de grond liggen en blaas van bovenaf direct op mijn mainboard en processor vv heatsink/fan. Nu is mijn processor gekoelt bij fulload naar max. 25'C!!!! (TB900@1050) bij 1,92Volt.

tangiale koelers hebben een ontzettend hoog rendement EN zijn vele malen veiliger dan de meeste heren hier denken?! Tangiale ventilatoren zijn gebouwd uit een soort trommel waar hele smalle, dicht op elkaar staande vinnen staan. Hierdoor krijg je een heel groot oppervlak (een soort schroef) en kan de lucht goed weggedrukt worden. Een gewone ventilatorwiek heeft altijd als nadeel dat de lucht wel gepakt wordt, maar niet geheel weggedrukt wordt. de volgende vin komt dan nl. veel te laat om de ontsnappende lucht nog te 'pakken' en te dwingen een richting op te gaan...

Je hoeft dus helemaal niet zo bang te zijn dat je je vingers gaat missen, maar een beschermroosterje is nooit weg voor indringende munitie, zoals legosteentjes van je kleine zusje...

Tip: deze ventialtoren zijn ook te koop bij Conrad postorder en/op internet.

www.conrad.nl

Verwijderd

Als je in de buurt van een dumpzaak woont moet je daar eens vragen. Ik heb ze wel eens bij BACO IJmuiden gezien, meen ik mij te herinneren.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 16:43 schreef iefje het volgende:
hijs niet van mij, maar hij roelt wel!!
[afbeelding]
[afbeelding]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/106066/2
Deze is dus van mij
Dat ding dat er onder hangt komt uit de verwarming Renault 5. Ergens bij een autosloper in Oost-Groningen gehaald. Hij kan vrij hard blazen, maar dat maakt erg veel herrie. Hij kan gelukkig ook wat zachter.
Belangrijk minpunt is zat je er koude voeten van krijgt ;)

Verwijderd

He ruurd jongen!

Verwijderd

W0000000000000T =D
Dit vin ik dus pas ECHT TWEAKUH ! =))
Muahahahahaha ! =) Ik vind dat ie roxort =)
Alleen ziet het er denk ik nie uit =D Ik zou zelf proberen om hem in te bouwen ofzo, voorin je kast te krijgen, want als ie eruit steekt lijkt me nie echt feest =|

Maar wel zwaaaaar kewl ! =))

GreetzZ Excited MaSsiE-AsS =)

Verwijderd

Dat is zeker van een CV-ketel: ik heb ook een ventilator van een cv-ketel, maar hoeveel graden zou dat helpen: niet veel toch? Kun je beter je kast open houden en een raam open zetten in je kamer ???
Pagina: 1