Server pc (oud), zo laten of ombouwen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een vraag om wat meningen te pollen.

Sidenote: Ik gebruik newsleecher om trailers, freeware software en home made movies te downloaden. Het betreft hier geen illegale software!
Newsleecher heb ik geregistreerd voor 2 jaar, licentie is in mijn bezit.

Opstelling:

Ik heb nu een Celeron 1,1 ghz (128) draaien met Windows XP en newsleecher. Deze pc gebruik ik als nieuwsgroepen server. Er zit 1,3 Gb pc133 in. 3 Hd's van 250/200/80 gb
Nu werkt het verder perfect alleen zodra ik ga downloaden met newsleecher (15mbit) wordt deze heel traag. Page down -> 5 tot 10 seconden voordat dit door komt.
Ook als ik Par2 draai en ik moet een repair uitvoeren haal ik ongeveer 50 mb/s. Nu is het processorgebruik bijna altijd vrij hoog, dit komt natuurlijk ook omdat ik er remote op zit en mijn remote applicatie meer cpu gebruikt als er meer vrij is.

Nu heb ik nog een moederbord liggen met een 1,1 Ghz Tualatin (256) processor. Ik heb al geprobeerd deze even aan te sluiten maar helaas start me windows dan niet.
Ook is dit een 810 intel chipset, welke als fijne beperking heeft dat er maximaal 512 Mb geheugen ondersteund wordt (en er dan toch 3 sloten op zetten hè 8)7 )

Mijn vraag is heeft het zin het systeem om te bouwen naar de Tualatin. Voordeel is dat de processor iets sneller is (hoeveel weet ik niet). Nadeel is systeem opnieuw installeren en geheugen van 1,3 Gb -> 512 mb
In hoeverre dit een probleem is weet ik niet. Misschien dat par2 repairen veel geheugen kost en dat ik nu beter uit zal zijn dan als ik het switch.

Is het misschien sowieso handiger om er Server2003 op te installeren ipv windowsXP ?
Er wordt niet op gegamed oid. er zit niet eens een monitor aan, en er zit een gare 8 mb ati kaartje in :X

-mod-
Misschien moet die onder complete systemen? Ik wist het niet zeker

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 16-05-2006 11:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar ik gelijk aan ga denken als ik dit lees is je netwerkchip :o

Op moment dat je gaat leechen belast je die nogal zwaar, als dan de performance brak wordt, kan het zijn dat je een NIC hebt met buggy DMA, zoals bijvoorbeeld de Reatek RTL8139. Of dit je bottleneck is kun je heel snel zien - gewoon kijken welk process die hoge CPU usage genereert.

Overigens is het zodra je het over geheugen of netwerken hebt absoluut noodzakelijk accuraat om te gaan met bits en Bytes, dus let op je hoofldettergebruik :o
En edit aub je TS om daar geen onduidelijkheid in te laten!

Ik heb een schrijnend geval gezien van een P2-350 met RTL-8139 waarbij de CPU bij 4Mb/s (en ja, dat is Megabit, dus 512kByte/s) al op 100% zat. Toen ik er een andere NIC in deed kon de volle 10Mb/s van de internetverbinding benut worden.

Een Celly 1100 is natuurlijk een stuk krachtiger dan een een P2-350, maar het zou zowaar kunnen dat ook hier CPUverbruik NIC wel degelijk oorzaak is. Overstappen op die Tualatin gaat werkelijk geen steek uitmaken, maar als je een brakke CPU-intensive NIC gebruikt is overstappen op een simpele 2ehands Intel, DEC, AMD, Broadcom of 3Com-based NIC (< EUR 5 te kopen, vaak < EUR 2 in kringloopwinkels) allicht een goed idee.

Overstappen op Win2K3Server lijkt met juist zeer onverstandig aangezien het een hogere overhead heeft dan XP. Ik vraag me juist af waarom je ueberhaupt Windows draait op een bak waar toch nooit achter gewerkt wordt. Een simpele Linux distro of xBSD met alleen die packages die je nodig hebt zou allicht veel efficienter kunnen zijn - maar dan nog, het is zeker niet zo dat dat hoofdoorzaak van het probleem is. Dat is hoogstwaarschijnlijk een hardwareprobleem of ee verkeerde instelling in de software.

Edit:
-mod-
Misschien moet die onder complete systemen? Ik wist het niet zeker
Je loopt hier toch lang genoeg rond om te weten dat je dit soort verzoeken *NIET* in-topic dient te doen, maar door middel van topicreport aan hoort te geven :/

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 16-05-2006 11:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Viper®
  • Niet online
Aangezien ik het verhaal begon omtrent de processor had ik hem hier gezet. Ik dacht om eventuele mod reacties te voorkomen zet ik er bij als p.s. dat hij eventueel ook in complete systemen gezet kan worden. Het was niet een verzoek tot verplaatsen, dus jou reactie gaat niet helemaal op.

Wat meer info:

^^
Ik had er een Realtek kaart inzitten. Dit had een redelijke impact op het cpu gebruik met bijvoorbeeld het kopieëren over het netwerk. Maar goed dat kan ook in de IDE controller zitten, het is soms lastig te bepalen waardoor het cpu gebruik omhoog schiet. Het systeem is ook een file system namelijk.
Maar goed deze heb ik dus vervangen door een 905TX 3com kaart welke in mijn eigen pc zat. Heb niet echt het gevoel dat deze nou minder cpu gebruikt maar goed alles beter dan een realtek denk ik.

Geheugen is in total 1.310K waarvan er nu 977 vrij is. Dit is dus pak em beet 400 - 500 mb gebruik. Op zich wel te doen, ik heb nu alleen Newsleecher draaien. Maar er komen dus nog wat meer spullen te draaien zoals o.a. IIS 6

Reden dat er geen linux distro/bsd op draait zijn er een aantal.
Allereerst heb ik er een keer windows xp op gezet en tja je weet hoe het gaat als je het druk hebt, dan heb je weinig zin om heel het zaakje opnieuw te installeren.
Tevens werk ik met Microsoft producten waardoor ik dus af en toe dingen moet testen of installeren. Op dit moment draait er nog niets maar er komt dus nog IIS 6 + asp 2.0 website op en een SQL2005 server. De rest van me netwerk is ook Microsoft en ik zie niet zo snel in wat voor voordelen het biedt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Viper_74 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:13:
Aangezien ik het verhaal begon omtrent de processor had ik hem hier gezet. Ik dacht om eventuele mod reacties te voorkomen zet ik er bij als p.s. dat hij eventueel ook in complete systemen gezet kan worden. Het was niet een verzoek tot verplaatsen, dus jou reactie gaat niet helemaal op.
Dan geldt des te meer: het is off-topic, dus *niet* in je topic posten. Als je iets niet zeker weet, gewoon van tevoren navragen, of als dat niet gaat een topicreport aanmaken. Simpel. En nu niet meer offtopic :o
Wat meer info:

^^
Ik had er een Realtek kaart inzitten. Dit had een redelijke impact op het cpu gebruik met bijvoorbeeld het kopieëren over het netwerk. Maar goed dat kan ook in de IDE controller zitten, het is soms lastig te bepalen waardoor het cpu gebruik omhoog schiet. Het systeem is ook een file system namelijk.
OK, maar is het dan ook een systeemproces die de hoge CPU verbruik levert?

Geef een even een overzicht van de top 3 processen qua CPU usage...
Maar goed deze heb ik dus vervangen door een 905TX 3com kaart welke in mijn eigen pc zat. Heb niet echt het gevoel dat deze nou minder cpu gebruikt maar goed alles beter dan een realtek denk ik.
OK, dat is idd NIC redelijk uitgesloten. 3Coms zijn niet zo CPU-ontlastend als Intel chips, maar zoveel beter dan RTL8139 gevallen dat dat verwaarloosbaar zal zijn.
Geheugen is in total 1.310K waarvan er nu 977 vrij is. Dit is dus pak em beet 400 - 500 mb gebruik. Op zich wel te doen, ik heb nu alleen Newsleecher draaien. Maar er komen dus nog wat meer spullen te draaien zoals o.a. IIS 6

Reden dat er geen linux distro/bsd op draait zijn er een aantal.
Allereerst heb ik er een keer windows xp op gezet en tja je weet hoe het gaat als je het druk hebt, dan heb je weinig zin om heel het zaakje opnieuw te installeren.
Tevens werk ik met Microsoft producten waardoor ik dus af en toe dingen moet testen of installeren. Op dit moment draait er nog niets maar er komt dus nog IIS 6 + asp 2.0 website op en een SQL2005 server. De rest van me netwerk is ook Microsoft en ik zie niet zo snel in wat voor voordelen het biedt.
Tja, het lijkt me niet bepaald aan te raden om nog meer dignen te gaan draaien op een bak die het nu al niet aankan. Ik zou sowieso aanraden je "productie"testactiviteiten op een andere systeem te zetten als je newsserver, wat je gelijk de flexibiliteit geeft om verschillende OSsen te draaien. Dat wil niet zeggen dat je per se op Linux over moet gaan voor de newsserver, enige reden dat ik zoiets suggereer is dat een hele desktop draaien gruwelijke resource verspilling is als je hem niet gebruikt :z

Wat wel interessant zou zijn is om even die Tualatin als testopstelling in gebruik te nemen. Zet daar andere newsserversoftware op (of je nu XP + andere server, Win2K3server of een Nix kiest is van minder belang, zolang het maar iets anders is), dan kun je gelijk al zien waar de verschillen zit. 512MB is niet ruim, maar aangezien je onder de 500MB usage blijft nu zou dat niet gelijk een probleem hoeven zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
Ik heb zelf een server draaien als fileserver en download server (newsleecher) en heb eigenlijk geen idee waarvoor je de snelheid nodig hebt.

Ik heb FTD op mijn werkstation geinstalleerd samen met bluefish (als je op F11 drukt word er automatisch een .nzb bestand naar een map gedownload) op mijn server heb ik newsleecher ingesteld op automatisch scannen voor nieuwe nzb bestanden in die bepaalde map.

Als hij een nieuw bestand ziet gaat hij automatisch downloaden.
Ook zelf nzb bestanden maken en opslaan op een share op de server kan natuurlijk.

Uitpakken ed. doe ik ook gewoon op mijn workstation. Ik heb gewoon een netwerkschijf (share) gemaakt.

Op die manier hoef ik eigenlijk nooit op mijn server te wezen.
Het enige probleem zou kunnen zijn, de supersearch. Ik heb hier geen behoefte aan en gebruik deze dus niet. Dit is het enige waarvoor je op de server zou moeten aanloggen (evt. via remote desktop)
dit alles draait op een 750 Mhz duron met 384 mb geheugen op een wat getweakt XP via een gigabit netwerk.

Misschien is deze oplossing voor jou ook het overwegen waard? ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan de supersearch waar je toch voor betaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 16-05-2006 12:46 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Viper®
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:26:
OK, maar is het dan ook een systeemproces die de hoge CPU verbruik levert?

newsleecher

Geef een even een overzicht van de top 3 processen qua CPU usage...

80% newsleecher
10% idle
5% logmein

PAR2'en dan verdeelt die zich over Newsleecher en Quickpar.
Me download snelheid gaat ook omlaag, door het cpu tekort denk ik

OK, dat is idd NIC redelijk uitgesloten. 3Coms zijn niet zo CPU-ontlastend als Intel chips, maar zoveel beter dan RTL8139 gevallen dat dat verwaarloosbaar zal zijn.

[...]

Tja, het lijkt me niet bepaald aan te raden om nog meer dignen te gaan draaien op een bak die het nu al niet aankan. Ik zou sowieso aanraden je "productie"testactiviteiten op een andere systeem te zetten als je newsserver, wat je gelijk de flexibiliteit geeft om verschillende OSsen te draaien. Dat wil niet zeggen dat je per se op Linux over moet gaan voor de newsserver, enige reden dat ik zoiets suggereer is dat een hele desktop draaien gruwelijke resource verspilling is als je hem niet gebruikt :z

Wat wel interessant zou zijn is om even die Tualatin als testopstelling in gebruik te nemen. Zet daar andere newsserversoftware op (of je nu XP + andere server, Win2K3server of een Nix kiest is van minder belang, zolang het maar iets anders is), dan kun je gelijk al zien waar de verschillen zit. 512MB is niet ruim, maar aangezien je onder de 500MB usage blijft nu zou dat niet gelijk een probleem hoeven zijn.

Mee eens. Het is ook niet de ideale opstelling. Maar goed de stroomrekening schiet ook weer omhoog en als je een redelijk systeem kan neerzetten dan heeft dat de voorkeur over 2 systemen. Het testen zal naar mijn inziens niet veel belasting geven, dit zal ook niet constant zijn. Newsleecher staat zo'n beetje 24/7 aan.

De optie om hiernaast het tualatin systeem neer te zetten is er ook. Misschien dat ik dit uiteindelijk ook wel doe maar dan blijft nog steeds de vraag welke opstelling het beste is voor de huidige situatie. Ik denk zelf dat een systeem met SQL + IIS etc liever veel geheugen heeft dan een snelle processor. Dit zou aansluiten bij de keuze voor de snellere processor voor het nieuwsserver/file systeem want dit lijkt toch de bottleneck.
Ik zou dan wel eerst XP installeren en eventueel een 3com in het systeem zetten, dit geeft een goede vergelijking van de 2 systemen. Als je zoals jij zegt het systeem opbouwt met een ander OS en software wordt het vergelijken moeilijk. Mocht die sneller zijn weet je nog niet of het aan de hardware ligt of de keuze voor andere software. Andersom ook, misschien dat het op de Tualatin vet snel zou draaien, maar door het andere OS en software weer traag wordt, is er nog weinig verschil.

Maar met het tweede systeem heb ik geen haast (als ik dit doe) en ondertussen heb ik het liefst een wat sneller systeem als ik de spullen toch al heb liggen.
Extera schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:44:
Ik heb zelf een server draaien als fileserver en download server (newsleecher) en heb eigenlijk geen idee waarvoor je de snelheid nodig hebt.

Dat probeer ik uit te zoeken, waar dit precies aan ligt. Met welke snelheid download jij? Niet lullig bedoeld ik heb 3 mbit Demon gehad en naar mijn idee draaide het systeem toen veel sneller. Ik zit nu met 16mbit te downloaden, en dat is een groot verschil. Ik gebruik 3.0 final, hij begint wel steeds over dat er een nieuwe beta versie is van NL maar ik heb liever de final. Supersearch gebruik ik niet, ik heb met de licentie deze niet genomen (stom achteraf).

Ik heb FTD op mijn werkstation geinstalleerd samen met bluefish (als je op F11 drukt word er automatisch een .nzb bestand naar een map gedownload) op mijn server heb ik newsleecher ingesteld op automatisch scannen voor nieuwe nzb bestanden in die bepaalde map.

Als hij een nieuw bestand ziet gaat hij automatisch downloaden.
Ook zelf nzb bestanden maken en opslaan op een share op de server kan natuurlijk.

Uitpakken ed. doe ik ook gewoon op mijn workstation. Ik heb gewoon een netwerkschijf (share) gemaakt.

Op die manier hoef ik eigenlijk nooit op mijn server te wezen.
Het enige probleem zou kunnen zijn, de supersearch. Ik heb hier geen behoefte aan en gebruik deze dus niet. Dit is het enige waarvoor je op de server zou moeten aanloggen (evt. via remote desktop)
dit alles draait op een 750 Mhz duron met 384 mb geheugen op een wat getweakt XP via een gigabit netwerk.

Misschien is deze oplossing voor jou ook het overwegen waard? ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan de supersearch waar je toch voor betaald.

Ok ik zoek via binsearch en niet supersearch, dit doe ik veelal vanaf een ander systeem. Ik sla .nzb files ook op naar me systeem in een nzb folder en deze wordt automatisch ingelezen naar NL.
Uitpakken en Parren doe ik dus op het systeem zelf. Het is dus een losse server zeg maar. Ik weet niet hoe snel het bij jouw gaat en wat onder snel valt.
Het probleem wat ik heb is dat als ik 's avonds thuis kom ik niet eerst me pc wil aanzetten en dan vanaf me fileserver 20 gb ga kopieren om vervolgens te moeten parren. Als je 10 bestanden mist of damaged zijn duurt dit herstellen LANG. Op mijn systeem doet die iets van 300 - 400 mb/s, maar goed dit is hele andere hardware. Leuk maar me systeem is praktisch onbruikbaar. Als ik War3 online wil spelen heb ik liever een beetje een normaal draaiende pc dan 4 sec lag want dan ben ik al dood.
Dan gaat het maar wat langzamer maar ik unrar ook alles op me filesystem. Nu hoef ik alleen maar vanaf het netwerk bestanden te bekijken. Niks branden niks verplaatsen naar mijn systeem.
Ik ben ook van plan een windows tooltje te schrijven die automatisch de download folders doorloopt en quickpar start op alle par2 files met autorepair, een beetje een geautomatiseerd systeem dus.
Hoop dat het weer wat duidelijker is :Y)

-extra-
Misschien dat die gigabit van jou weer veel uitmaakt. Dit is voor mij heel lastig. het zit nu op een netwerk met een Linksys switch/router. Dan zou ik een losse switch met bijv 4 gigabits moeten pakken en deze achter de router koppelen waardoor het interne netwerk gigabit is. Als dit uiteindelijk weinig verschil maakt vind ik dat ook zo zonde

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 16-05-2006 13:12 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kun je niet beter de laatste beta van Grabit (www.shemes.com) gebruiken? Deze is veel minder intensief voor de CPU usage dan Newsleecher, heb het zelf ook ondervonden. Sinds de laatste beta zijn ook alle irritante bugs (zoals die .txts bij file not found) eruit gehaalt.

• Viper®
  • Niet online
rippance schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:09:
Kun je niet beter de laatste beta van Grabit (www.shemes.com) gebruiken? Deze is veel minder intensief voor de CPU usage dan Newsleecher, heb het zelf ook ondervonden. Sinds de laatste beta zijn ook alle irritante bugs (zoals die .txts bij file not found) eruit gehaalt.
Ik heb vroeger met GrabIt gewerkt. Toen der tijd handig programma, helaas het ontbreken van een goede post functie plus het eerst moeten binnehalen van alle headers was een gemis.

Newsleecher werkt zelf goed, ik zal het eens proberen maar ik denk niet dat het zozeer door NL zelf komt maar meer het downloaden. Als ik NL op pause zet reageert het programma gewoon goed.

Zie dat er een 3.5 beta zoveel versie is. Ik werk nog met de 3.0 final. Misschien toch die beta maar ens proberen, waslijst van verbeterde items namelijk.

• Extera
Ik heb ook een linksys router staan, deze is max geloof ik 10 Mbit.
Mijn download snelheid is 8 Mbit. Meer als genoeg voor mij.

Het parren en rarren kan je evt. ook op je server laten gebeuren. Met autounpack pakt hij alle bestanden uit in een map die je aangeeft. Heb dit zelf nog niet geprobeerd. Als je dit 's nachts laat gebeuren moet je wel erg veel downloaden wil je hem heel de nacht bezig laten zijn. Hiervoor moet je wel op de server zijn natuurlijk. (of een taak maken dat hij elke nacht draait ofzo)

Op mijn werkstation lokaal gaat het met 300 MB/s, via het netwerk zou ik eens moeten kijken. Wel heeft de overstap naar gigabit veel uitgemaakt met de snelheid van mijn verbinding naar de server.
Helaas is mijn hubje kapot en kan ik alleen nog een directe verbinding maken, of via een 100Mbit switch. (nu dus tijdelijk 100 Mbit)

Als je linksys 10 Mbit is (kijk even met DUmeter oid naar je snelheden) dan is de stap naar 100 Mbit al beter, Gbit gaat erg veel verschil maken, omdat dit sneller is als je pc. (harde schijven)

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 16-05-2006 14:26 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 12:14
Met hoeveel treads leech je? Ik heb een thunderbird 1400 en met 3 treads is het net te doen. En haal ik toch volle snelheid.

Hier zit ook een goede merk netwerkkaart in. Maar minder treads scheelde veel cpu.

[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 16-05-2006 14:32 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Extera
Weet ook niet of je overklok optie's hebt in je bios, en of je dit wilt ivm. stroomgebruik. Maar een celleron wil vaak best wel wat harder werken.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Ik had hier ongeveer dezelfde opstelling. (lees HAD want die bak is nu serieus hardware matig gecrashed! kortom.. ik moet een nieuwe gaan halen) AMD 1,1 Ghz met 1 GB RAM en 80 gb systemdrive, en 2x 200 GB in RAID 0 voor het leechen met Newsleecher. Ik heb een 12 mbit ADSL lijn. OS: Windows Server 2003!!

Ik kan het verhaal beamen wat viper_74 schrijft. Het was net te doen zolang maar geen dingen tegelijk doet. Daarom stond NL altijd ingesteld om achteraf pas rarslave optestarten.
De beste oplossing is gewoon nieuwe hardware kopen en "goed" configureren. Zo'n Leechbak vraagt echt wat van je systeem. Dat wil je absoluut op een losstaand systeempje blijven draaien en met RDP overnemen.

Een paar tips: Zorg altijd dat je een aparte systeemschijf gebruikt. Ik zou voor Newsleecher je schijven in RAID 0 zetten (hoe meer schijven hoe sneller je kunt schrijven en lezen) Installeer NL op je raid 0 config en NIET op je systeemschijf want dat duurt het kopieren niet zo lang. Let op newsleecher zal meer CPU en geheugen gebruiken naarmate je meer threads aanzet. Tevens koop een goede gigabit netwerk kaart zodat je met hoge snelheid kun kopieren naar je werkstation. Let op dat je download niet inzakt op het moment je aan het kopieren bent. Persoonlijk vindt ik Windows 2003 server zeer stabiel werken met Newsleecher dus dat is absoluut een aanrader ten opzichte van windows XP.

Voor het parren heb je gewoon een snelle processor nodig. Daar is verder weinig aan te doen. Ik zou je een mooie Pentium D aanraden. Die ga ik zelf ook halen.

• Viper®
  • Niet online
Extera schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:22:
Ik heb ook een linksys router staan, deze is max geloof ik 10 Mbit.
Mijn download snelheid is 8 Mbit. Meer als genoeg voor mij.

Het is een Adsl2 modem router wireless. 4 aansluitingen 100mbit. Ik heb 24mbit Adsl2 maar ik haal maar (gelukkig dan maar voor me cellie :P) 16~17 mbit

Het parren en rarren kan je evt. ook op je server laten gebeuren. Met autounpack pakt hij alle bestanden uit in een map die je aangeeft. Heb dit zelf nog niet geprobeerd. Als je dit 's nachts laat gebeuren moet je wel erg veel downloaden wil je hem heel de nacht bezig laten zijn. Hiervoor moet je wel op de server zijn natuurlijk. (of een taak maken dat hij elke nacht draait ofzo)

autounpack? klinkt interessant.
Tja ik moet alleen nog hebben dat een par2 file automatisch ingelezen wordt met repair. Dit kost meestal het meeste tijd. ik heb meer dan genoeg dat het 2+ uur tot 6 of 8 uur doet om te repairen

Op mijn werkstation lokaal gaat het met 300 MB/s, via het netwerk zou ik eens moeten kijken. Wel heeft de overstap naar gigabit veel uitgemaakt met de snelheid van mijn verbinding naar de server.
Helaas is mijn hubje kapot en kan ik alleen nog een directe verbinding maken, of via een 100Mbit switch. (nu dus tijdelijk 100 Mbit)

Lokaal haal ik ook makkelijk 300 (hd + processor). Par2 is volgens mij puur rekenen en lezen+schrijven. Dit gaat op zo'n oude bak dus altijd veel langzamer, nou zijn de schijven niet zo oud maarja de ide controller stamt nog uit asterix en obelix :P (ik moest voor de 250 gb schijf zelfs met een maxtor tooltje lopen henken om hem onder windows aan de praat te krijgen, in de bios wordt hij als 8 gb gezien.
overgaan naar gigabit kan wel maar dan meot ik een 4+ gb switch nemen + gb kaartje. Dan niet zo'n 10 euro kaartje maar een redelijk merk dat niet zo'n cpu belasting geeft, anders heeft het nog geen zin.

Als je linksys 10 Mbit is (kijk even met DUmeter oid naar je snelheden) dan is de stap naar 100 Mbit al beter, Gbit gaat erg veel verschil maken, omdat dit sneller is als je pc. (harde schijven)

Eigenlijk is dit niet eens van belang. Heel me netwerk = 100. Internet = 24
Ik download op de server, daar par en unrar ik. Afspelen via het netwerk gaat zonder probs.
mhr-zip schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:29:
Met hoeveel treads leech je? Ik heb een thunderbird 1400 en met 3 treads is het net te doen. En haal ik toch volle snelheid.

4 Threads. Ik zou er 3 of 2 kunnen proberen en kijken of de snelheid per thread omhoog gaat. Uiteindelijk wil ik natuurlijk wel de max snelheid trekken :D

Hier zit ook een goede merk netwerkkaart in. Maar minder treads scheelde veel cpu.
Extera schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:36:
Weet ook niet of je overklok optie's hebt in je bios, en of je dit wilt ivm. stroomgebruik. Maar een celleron wil vaak best wel wat harder werken.

Celeron is al overgeklokt, vergeten te vermelden. Hij loopt op 118 fsb x 10 multi = 1,18 Ghz.
Me Tualatin daarintegen liep altijd op 120fsb x 11 = 1,32 Ghz. Dus hij is 'sowieso' sneller, de vraag is alleen hoeveel en procentueel merkbaar
-ik was net te laat, of te snel-
Terrestrial schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:03:
Ik had hier ongeveer dezelfde opstelling. (lees HAD want die bak is nu serieus hardware matig gecrashed! kortom.. ik moet een nieuwe gaan halen) AMD 1,1 Ghz met 1 GB RAM en 80 gb systemdrive, en 2x 200 GB in RAID 0 voor het leechen met Newsleecher. Ik heb een 12 mbit ADSL lijn. OS: Windows Server 2003!!

Ik kan het verhaal beamen wat viper_74 schrijft. Het was net te doen zolang maar geen dingen tegelijk doet. Daarom stond NL altijd ingesteld om achteraf pas rarslave optestarten.
De beste oplossing is gewoon nieuwe hardware kopen en "goed" configureren. Zo'n Leechbak vraagt echt wat van je systeem. Dat wil je absoluut op een losstaand systeempje blijven draaien en met RDP overnemen.

Een paar tips: Zorg altijd dat je een aparte systeemschijf gebruikt. Ik zou voor Newsleecher je schijven in RAID 0 zetten (hoe meer schijven hoe sneller je kunt schrijven en lezen) Installeer NL op je raid 0 config en NIET op je systeemschijf want dat duurt het kopieren niet zo lang. Let op newsleecher zal meer CPU en geheugen gebruiken naarmate je meer threads aanzet. Tevens koop een goede gigabit netwerk kaart zodat je met hoge snelheid kun kopieren naar je werkstation. Let op dat je download niet inzakt op het moment je aan het kopieren bent. Persoonlijk vindt ik Windows 2003 server zeer stabiel werken met Newsleecher dus dat is absoluut een aanrader ten opzichte van windows XP.

Voor het parren heb je gewoon een snelle processor nodig. Daar is verder weinig aan te doen. Ik zou je een mooie Pentium D aanraden. Die ga ik zelf ook halen.
Kijk waardevolle info thans :Y)

Tja dat het vette resources kost klopt ja. Het is ook maar de vraag wat je er allemaal op doet, voor alleen downloaden zou het nog wel kunnen maar alles erbij en filesystem dat zuigt gewoon.

Nieuwe hardware is leuk maar daar begin ik niet aan. Ik heb nu 4 pc's staan waarvan deze 2 de traagste zijn, en ik vind het zonde om er een nieuwe dure pc voor neer te zetten terwijl de oude nog best goed werken, voor het downloaden zou je het niet merken, mara de rest :/

Het is ook niet dat het systeem steeds trager wordt, het is gewoon allemaal net wat te langzaam.
Ik ga via sisisoft of wat andere testjes eens kijken wat die celeron doet. Dan dit weekend toch maar die Tualatin erin gooien en kijken of dat veel sneller is. Had nog via google gezocht op tomshardware enzo voor een 1Ghz celeron vs 1 Ghz Tualatin oid. Maar kon zo snel niks vinden, wel vs 1,3 Duron.

Ik denk dat server2003 wel een beter OS is dan XP, alleen ook wel een OS wat meer geheugen en resources vraagt. Voor nu zou dat dus de beter optie geweest zijn (1,25 gb) maar als ik overga heb ik 512 max, tja en dan is XP misschien weer wat handiger.

Zucht computers Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.pasmooij/FOK/nopompom.gif

[ Voor 31% gewijzigd door Viper® op 16-05-2006 15:12 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Terrestrial schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:03:
Een paar tips: Zorg altijd dat je een aparte systeemschijf gebruikt. Ik zou voor Newsleecher je schijven in RAID 0 zetten (hoe meer schijven hoe sneller je kunt schrijven en lezen) Installeer NL op je raid 0 config en NIET op je systeemschijf want dat duurt het kopieren niet zo lang.
Alles leuk en aardig een raid0 maar als je alles op die stripe blijft doen schiet het niet echt veel op, je kunt beter 1 leech en 1 burn harddisk hebben, uitpakken gaat dan stukken sneller
Beter nog is uitpakken van de ene stripe naar de andere :*)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 17:58

yGiDoRp

Sawasdee

Welke remote tool gebruik je? Je zegt dat die redelijk wat CPU verbruikt.

Ik heb zelf een P3 1000 met 512 MB RAM en 2x 250 GB in RAID 0 als download schijf. Windows/applicatie en Cache schijf is een aparte 80 GB schijf.

Er staat Windows Server 2003 op. Ik gebruik hem als download en chat bak. Grabit, Azareus, (soms) emule, irc, Miranda-IM.

Ik maak verbinding via Windows Remote desktop. Die gebruikt bijna niets aan CPU.

Hij is snel zat. 512 MB is zat voor wat ik hem laat doen. Dankzij de RAID0 aray gaat het PARREN en UNRARREN ook vlot genoeg.

Er zit overigens wel een 3com 905c netwerkkaart in.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Met je vraag tot quickpar ,, Ja dat neemt nou eenmaal resources in beslag. :)

Met een athlon 64/3000+ @ 2.4GHz en 2GB geheugen + een raid 0 setje.. doe ik er nog veel te lang over.. (622MB avg) met een dvd.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Viper_74 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:04:

Tja dat het vette resources kost klopt ja. Het is ook maar de vraag wat je er allemaal op doet, voor alleen downloaden zou het nog wel kunnen maar alles erbij en filesystem dat zuigt gewoon.

Nieuwe hardware is leuk maar daar begin ik niet aan. Ik heb nu 4 pc's staan waarvan deze 2 de traagste zijn, en ik vind het zonde om er een nieuwe dure pc voor neer te zetten terwijl de oude nog best goed werken, voor het downloaden zou je het niet merken, mara de rest :/

Het is ook niet dat het systeem steeds trager wordt, het is gewoon allemaal net wat te langzaam.
Ik ga via sisisoft of wat andere testjes eens kijken wat die celeron doet. Dan dit weekend toch maar die Tualatin erin gooien en kijken of dat veel sneller is. Had nog via google gezocht op tomshardware enzo voor een 1Ghz celeron vs 1 Ghz Tualatin oid. Maar kon zo snel niks vinden, wel vs 1,3 Duron.

Ik denk dat server2003 wel een beter OS is dan XP, alleen ook wel een OS wat meer geheugen en resources vraagt. Voor nu zou dat dus de beter optie geweest zijn (1,25 gb) maar als ik overga heb ik 512 max, tja en dan is XP misschien weer wat handiger.

Zucht computers [afbeelding]
Haha.. nou het grootste probleem is toch echt je cpu speed and je i/o troughput. Ik zou zeker win2k3 installeren, dat het OS extra resources gebruikt tov xp merk je weinig van maar de performance verbetering wel degelijk. Misschien kun je overwegen een van je snellere systemen voor Newsleecher te gebruiken. Ik bedoel als je op je andere systeem alleen maar browst of een briefje tikt is een 1.1 Ghz echt snel zat hoor.

@icefreak, Nergens staat dat er ook op dit systeem gebrand wordt. Alle data wordt juist gekopieerd naar het werkstation. Tevens als je meer partities gaat maken duurt het alleen maar langer. Want dat is nog een extra kopieer actie bij 100% cpu belasting.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Er wordt iedere keer gezegd dat Newsleecher VEEL meer resources vraagt van je cpu dan bijv Grabit maar dat is alleen als je hem fullscreen in je scherm laat staan. Ik merk dat zodra je hem minimised naar de rechtse tray (blijft dus alleen een klein icoontje over) verbuikt hij bijna niks meer (qua cpu).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Djoekie schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:04:
Er wordt iedere keer gezegd dat Newsleecher VEEL meer resources vraagt van je cpu dan bijv Grabit maar dat is alleen als je hem fullscreen in je scherm laat staan. Ik merk dat zodra je hem minimised naar de rechtse tray (blijft dus alleen een klein icoontje over) verbuikt hij bijna niks meer (qua cpu).
:z

Zie mijn eerder opmerking over overbodige overhead van grafische zooi als je het niet nodig hebt :+

Oslik blyat! Oslik!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 12:14
dion_b schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:22:
[...]

:z

Zie mijn eerder opmerking over overbodige overhead van grafische zooi als je het niet nodig hebt :+
Kan je die grafische zooi niet uitzetten?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Extera
tuurlijk :)
windows op classic zetten, performance op best zetten. en newsleecher in de tray laten draaien zal best wat schelen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Viper_74 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:20:
Is het misschien sowieso handiger om er Server2003 op te installeren ipv windowsXP ?
meer spullen te draaien zoals o.a. IIS 6
Ja. Windows Server 2003 is meer ingesteld op server taken, dus staan vrijwel alle overbodige dingen standaard uit. Dit kan met XP ook. Server 2003 gebruikt ook echt niet meer geheugen dan XP.. Dat gebeurd pas als je dingen als AD aan gaat zetten.

De killer is echter dat IIS 6 alleen op Windows Server 2003 draait..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Viper®
  • Niet online
^^

pwned

Met XP dus IIS5.1 geloof ik.

Ik had al via perfomance alles uitgezet, aangezien je shadows + hefty menu animations toch niet mee krijgt remote.

Zal vanavond eens kijken wat de cpu is met NL open of dicht en nog wat testjes draaien.

Heb eergister eindelijk me serverkast open gekregen. Stof hoeveelheid viel eigenlijk best mee mot ik zeggen. Zag gelijk dat 1 schijf er los in lag, op een anti statisch zakje :X
waarschijnlijk dacht ik toen van die moet ik er nog een keer in zetten. My bad

Ik moet daar van die inbouw brackets voor halen, en tja je weet hoe dat gaat.

Wel vreemd, ik had eigenlijk wel verwacht dat XP zou booten met dat andere board. Tuurlijk met wat problemen en wat missende drivers, maar hij laat nu heel even het XP logo zien en dan boot hij gelijk weer. Veilige modus werkt ook niet. Zucht, her installeren.

Dit vind ik zo apart:

nieuws: Intel 815EP (BX133) chipset details

Tweakers, waarbij stata dat de 815E -> 512 mb en 815EP -> 1,5 Gb

http://www.dooyoo.co.uk/m...-chipset-tusl2-c/details/

Chipset Type Intel 815EP
RAM Installed ( Max ) 0 MB (soldered memory - 0 MB ) / 512 MB (max) - DIMM 168-PIN

8)7 :?

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 17-05-2006 17:06 ]

• Viper®
  • Niet online
bump

update, voor de mensen die er geil van worden:

Ik heb dit weekend de sh*t gesloopt. Nog even een sisisoft testje gedaan voordat ik hem offline gegooid heb [waardes volgen vanavond, nu op me werk]

Het geheel ging niet zonder problemen...

Ik zag dat ik nog een Asus CUV4X bordje had liggen. Wat een VIA chipset heeft en een combinatie van beide goede eigenschappen had, dus en Tualatin ondersteuning en max 1,5gb geheugen. Me huidige bordje ondersteund wel meer geheugen maar geen Tualatin processor, me andere bordje weer wel maar max 512 mb.
Dit bord bleek dus niet te reageren, en ik heb hem maar dood verklaard (CUV4X).

Na het installeren van het nieuwe bord het systeem gestart, de originele windows xp wou niet booten dus het werd herinstalleren.

Er zat geen cdrom speler in dus ik heb er tijdelijk een CDRW in gezet en daarbij 1 schijf losgekoppeld. Het systeem met de xp cd gestart en de installatie liep. Er zaten nu 2 schijven in het systeem, 1 van 200 gb en 1 van 80.
Ik wilde de C partitie op de 200 gb ntfs formatteren (deze is 10 gb) voor windows. Hierna ging hij bestanden kopieren om uiteindelijk opnieuw op te starten.
Na het booten een mooie "kan systemdir-> windows/system/hal.dll niet vinden".

8)7

Ik opnieuw installatie, blijkt me 80 gb schijf dus een onbekende indeling te hebben, en 100% free space. Feest, dus me 80 gb schijf geformatteerd.... |:(
Misschien iets te maken met het feit dat het systeem nog overgeclocked was en de pci bus op 40 mhz draaide. Niet echt tof voor je ide controller ;(

Nog een keer geprobeerd te installeren op de 200 gb schijf met hetzelfde effect, setup start niet.
Ik herrinerde me dat ik de vorige keer met een seagate tooltje de schijf moest formatteren omdat het mobo officieel geen 200/250 gb ondersteund.
Tooltje gedownload en gestart van cd. Hiermee kon ik de schijf niet formatteren alleen partitioneren (en de indeling was goed). Wilde ik dat opnieuw doen was ik al me data kwijt, nee bedankt.

Uiteindelijk systeem geïnstalleerd op de 80 gb schijf, zonder problemen. Bij het opstarten van XP een diskscan, met allemaal redundency cluster shit en reallocation crap op me 200/250 gb schijven.

Als ik nu bijvoorbeeld Najib vol is vol speel begint de film leuk en dan ineens erdoorheen andere films. Dit is bij alle films zo.
.exe files hebben geen icoontje meer en zijn niet meer te starten. Zip files corrupt en rar's ook. Heel de partities naar de gajjers.

Al met al pak em beet 250 gb aan data kwijt.

Conclusie:

80 Gb schijf LEEG
200 gb schijf 1 x 10 gb (nu maar swapddisk geworden) 1 x 100 gb (goed) 1 x 80 gb (scrambled)
250 gb schijf 1 x 120 gb partitie in orde, 1 x 120 gb partitie gescrambled (leeg dus)

Systeem loopt trouwens wel optimaal nu :Y)

Wereld van verschil, terwijl er bij sisisoft niet superveel verschil was tussen de tests.

NL draait nu op 60 - 80% met 4 threads 14mbit download. Ik kan zonder problemen browsen in de verkenner en zelfs in NL dingen selecteren.
Geheugen is rond 200 - 300 mb vrij dus dat geeft geen probs.

Jammer dat de installatie weer zoveel gezeik gaf. Ik weet niet of de schijfindeling vern*ckt is door overclock/gepruts met installatie, of dat dit 'sowieso' problemen ging geven.

Ach ja weer download ruimte nu >:)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Viper_74 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:55:
bump

update, voor de mensen die er geil van worden:

Ik heb dit weekend de sh*t gesloopt. Nog even een sisisoft testje gedaan voordat ik hem offline gegooid heb [waardes volgen vanavond, nu op me werk]

Het geheel ging niet zonder problemen...

Ik zag dat ik nog een Asus CUV4X bordje had liggen. Wat een VIA chipset heeft en een combinatie van beide goede eigenschappen had, dus en Tualatin ondersteuning en max 1,5gb geheugen. Me huidige bordje ondersteund wel meer geheugen maar geen Tualatin processor, me andere bordje weer wel maar max 512 mb.
Dit bord bleek dus niet te reageren, en ik heb hem maar dood verklaard (CUV4X).
Ook niet gek..

Hoe kom je erbij dat de CUV4X Tualatin support zou hebben :?

Dat heeft de Asus TUV4X, verschil zit o.a. in socket pinout en ondersteunde voltages...
Na het installeren van het nieuwe bord het systeem gestart, de originele windows xp wou niet booten dus het werd herinstalleren.

Er zat geen cdrom speler in dus ik heb er tijdelijk een CDRW in gezet en daarbij 1 schijf losgekoppeld. Het systeem met de xp cd gestart en de installatie liep. Er zaten nu 2 schijven in het systeem, 1 van 200 gb en 1 van 80.
Ik wilde de C partitie op de 200 gb ntfs formatteren (deze is 10 gb) voor windows. Hierna ging hij bestanden kopieren om uiteindelijk opnieuw op te starten.
Na het booten een mooie "kan systemdir-> windows/system/hal.dll niet vinden".

8)7
Ook 100% te verwachten als je zonder voorzorgsmaatregelen Windows overzet op andere harddiskcontroller :z
Ik opnieuw installatie, blijkt me 80 gb schijf dus een onbekende indeling te hebben, en 100% free space. Feest, dus me 80 gb schijf geformatteerd.... |:(
Misschien iets te maken met het feit dat het systeem nog overgeclocked was en de pci bus op 40 mhz draaide. Niet echt tof voor je ide controller ;(
Nee, OC formatteert je schijf niet. Dat doet je Windows installer voor je, op je eigen instructies...
Nog een keer geprobeerd te installeren op de 200 gb schijf met hetzelfde effect, setup start niet.
Ik herrinerde me dat ik de vorige keer met een seagate tooltje de schijf moest formatteren omdat het mobo officieel geen 200/250 gb ondersteund.
Tooltje gedownload en gestart van cd. Hiermee kon ik de schijf niet formatteren alleen partitioneren (en de indeling was goed). Wilde ik dat opnieuw doen was ik al me data kwijt, nee bedankt.

Uiteindelijk systeem geïnstalleerd op de 80 gb schijf, zonder problemen. Bij het opstarten van XP een diskscan, met allemaal redundency cluster shit en reallocation crap op me 200/250 gb schijven.

Als ik nu bijvoorbeeld Najib vol is vol speel begint de film leuk en dan ineens erdoorheen andere films. Dit is bij alle films zo.
.exe files hebben geen icoontje meer en zijn niet meer te starten. Zip files corrupt en rar's ook. Heel de partities naar de gajjers.

Al met al pak em beet 250 gb aan data kwijt.
Tja, dat heb je als je met rare utils de boel gaat zitten formatteren. Het is namelijk totaal niet nodig om een schijf waar je niet vanaf gaat booten door je BIOS te laten herkennen dmv patch, dat kan Windows (mits zelf gepatched voor large disk support, vanaf SP2 iig ingebakken) namelijk prima zelf zonder BIOS :o
Conclusie:

80 Gb schijf LEEG
200 gb schijf 1 x 10 gb (nu maar swapddisk geworden) 1 x 100 gb (goed) 1 x 80 gb (scrambled)
250 gb schijf 1 x 120 gb partitie in orde, 1 x 120 gb partitie gescrambled (leeg dus)

Systeem loopt trouwens wel optimaal nu :Y)

Wereld van verschil, terwijl er bij sisisoft niet superveel verschil was tussen de tests.
Sandra doet dan ook geen real-world tests. Allerlei shit op de achtergrond vertraagt de subjectieve ervaring van je systeem gruwelijk, maar zul je niet in dit soort synthetische dingen tegenkomen.
NL draait nu op 60 - 80% met 4 threads 14mbit download. Ik kan zonder problemen browsen in de verkenner en zelfs in NL dingen selecteren.
Geheugen is rond 200 - 300 mb vrij dus dat geeft geen probs.
OK, wat zijn nu exact de specs, want behalve dat je de CUV4X (waarschijnlijk ten onrechte) dood verklaard hebt geef je dat niet duidelijk aan.
Jammer dat de installatie weer zoveel gezeik gaf. Ik weet niet of de schijfindeling vern*ckt is door overclock/gepruts met installatie, of dat dit 'sowieso' problemen ging geven.
Niks overlockproblemen, gewoon gepruts :z
Ach ja weer download ruimte nu >:)
:)

Oslik blyat! Oslik!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Volg dit topic al een tijdje.

Heb mijn MS-6321 bordje met 2x1000Mhz P31000EB inmiddels aan de gang, gekoeld door twee golden orbs..

Wat mij ook opviel, is het hoge CPU verbruik met mijn RTL8139 kaartjes, heb er daar nog 10 van, dus kon er niet omheen.

Wat is nou, uit de pricewatch bijv. een leuk kaartje om erin te zetten. Ik ben het ook een beetje zat..

[ Voor 64% gewijzigd door _AvA_ op 24-05-2006 07:46 ]

Droogkloot.

• Viper®
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Ook niet gek..

Hoe kom je erbij dat de CUV4X Tualatin support zou hebben :?

Dat heeft de Asus TUV4X, verschil zit o.a. in socket pinout en ondersteunde voltages...

[...]

Typo

Ook 100% te verwachten als je zonder voorzorgsmaatregelen Windows overzet op andere harddiskcontroller :z

[...]

Nee, OC formatteert je schijf niet. Dat doet je Windows installer voor je, op je eigen instructies...

[...]

Of een over de zeik controller omdat de fsb te hoog staat waardoor hij fouten maakt of vast slaat. Trust me, been there done it.

Tja, dat heb je als je met rare utils de boel gaat zitten formatteren. Het is namelijk totaal niet nodig om een schijf waar je niet vanaf gaat booten door je BIOS te laten herkennen dmv patch, dat kan Windows (mits zelf gepatched voor large disk support, vanaf SP2 iig ingebakken) namelijk prima zelf zonder BIOS :o

[...]

Ja, jammer dat je jezelf al vastluld door niet goed te lezen. Windows STOND dus op de 200 gb schijf d.m.v. een util anders werd deze niet herkend. Ik heb nu windows NOODGEDWONGEN op de 80gb geïnstalleerd omdat de tool niet goed werkte al de sh*t gaar was.

Sandra doet dan ook geen real-world tests. Allerlei shit op de achtergrond vertraagt de subjectieve ervaring van je systeem gruwelijk, maar zul je niet in dit soort synthetische dingen tegenkomen.

[...]

[b]Right. Tja zelfde verhaal met alle benchmarks. memtest zal ook wel niet 100% betrouwbaar zijn, maarja who cares.
Het is een vergelijking, je mag er redelijk vanuit gaan dat de 'standaard' windows processen draaien bij beide installaties, dus je ziet wel degelijk een verschil tussen beide testwaardes.
Dat je de waardes niet kan vergelijken met iemands anders testwaardes van zijn XP2600+ systeem met andere software ok, maar in dit geval is het wel redelijk accuraat denk ik.

OK, wat zijn nu exact de specs, want behalve dat je de CUV4X (waarschijnlijk ten onrechte) dood verklaard hebt geef je dat niet duidelijk aan.

[...]

zie onder

Niks overlockproblemen, gewoon gepruts :z

[...]

True. Behalve het feit dat door het niet opgevallen OC verhaal het systeem wel af en toe vast zou kunnen lopen was het formatteren niet zo'n handige actie. Tja 2 bad

:)
Hieronder nog ff specs ter verduidelijking:

Oude staat:

Intel Celeron S370 1 Ghz processor 128kb cache @ 1,18 Ghz
Asus CUV4X fsb @ 118 Mhz
1280 Mb Pc133 @ 118 Mhz
1 x 200 gb, 1 x 250 gb ,1 x 80 gb

Eigenschappen:

Werkt traag terwijl NewsL aan staat. Zowel in Windows als in NewsL. Par2'en gaat traag (50/60 mb/s). Cpu temp 100% met NewsL.

Geprobeerd:

Asus TUV4X geprobeerd met de Tualatin processor + geheugen, bord deed niks, ook niet met de celeron. Ik denk dat ik hem dood verklaar.

Nieuwe opstelling:

Intel Celeron Tualatin S370 1,1 Ghz 256 cache @ 1,32 Ghz
Asus TUSL2-C fsb @ 120 Mhz (running hacked intel bios with supports for 4 x agp and one page bank closing memory)
512 Mb Pc133 @ 120 Mhz
1 x 200 gb, 1 x 250 gb, 1 x 80gb

Eigenschappen: Cpu gebruik rond 80% remote met NewsL. Systeem werkt normaal met NewsL aan op 4 threads @ 16 mbit. Checken van Par2 files lijkt sneller te gaan. Al heb ik nog niet een par2 repair moeten doen dus ik kan het niet zeker zeggen.

meer relevante info komt nog
_AvA_ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 07:45:
Volg dit topic al een tijdje.

Heb mijn MS-6321 bordje met 2x1000Mhz P31000EB inmiddels aan de gang, gekoeld door twee golden orbs..

Wat mij ook opviel, is het hoge CPU verbruik met mijn RTL8139 kaartjes, heb er daar nog 10 van, dus kon er niet omheen.

Wat is nou, uit de pricewatch bijv. een leuk kaartje om erin te zetten. Ik ben het ook een beetje zat..
pricewatch: Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter (10/100/1000Mbps)

Deze staat hoog in de pricewatch categorie. Intel kaartje, ik durf alleen niet te zeggen hoe het met de cpu belasting staat.

Verder zou ik voor een Intel 905c tx gaan:
pricewatch: 3Com 3C905C-TX-M 10/100Mbit Managed PCI
pricewatch: 3Com 3C905CX-M-LP Fast Etherlink 10/100 PCI Low Profile bulk
pricewatch: 3Com 3C905CX-TX-M 10/100 Managed NIC

Deze heb ik er nu ook in zitten. Verbruikt aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld een Realtek chipset (alle doorgaande kaarten gebruiken deze chip)

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 24-05-2006 12:18 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Viper_74 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:10:

Verder zou ik voor een Intel 905c tx gaan:
pricewatch: 3Com 3C905C-TX-M 10/100Mbit Managed PCI
pricewatch: 3Com 3C905CX-M-LP Fast Etherlink 10/100 PCI Low Profile bulk
pricewatch: 3Com 3C905CX-TX-M 10/100 Managed NIC

Deze heb ik er nu ook in zitten. Verbruikt aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld een Realtek chipset (alle doorgaande kaarten gebruiken deze chip)
[miergeneuk] Intel? --> 3COM ;) [/miergeneuk]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Viper®
  • Niet online
Gister weer het hele zaakje opnieuw geïnstalleerd.

Ik had probleemen omdat m'n XP geen SP had. De 250 gb schijf had ik leeggehaald en hij zag nog maar 200gb, dus kon hem niet goed partitioneren.
Toen had ik problemen met windows update, website gaf altijd een errorcode, iets met de update service die niet goed draaide.

Nu XP met sp2 geinstalleerd, en hier is die 48 bit lba al ge-enabled.
Dus nu ziet windows me schijven wel goed. Geen updates was dus waarschijnlijk de oorzaak van bad clusters/schijf fouten

Op dit moment heb ik dus een lege 200/250 gb

Alles weg ;(
Pagina: 1