[css]Probleempje met CSS layout

Pagina: 1
Acties:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor onze voetbalclub ben ik een site aanmaken, ik maak gebruik van een opensource layout (die ik aan aanpassen en tweaken ben). Echter heb in IE een klein probleempje waarbij het content vlak als het ware naar de onderkant uitklapt als de content te breed is, kan iemand zien, dan wel helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

http://213.247.58.112/springercup.aspx

Voor duidelijkheid, in firefox gaat het wel gewoon goed.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Wat bedoel je precies met dat "de onderkant uitklapt als de content te breed is", want ik zie eerlijkgezegd niet wat je probleem is in IE6 :) ? Overigens zou ik van de width property voor div#content min-width maken, aangezien de tabellen nu over de rand heen komen te staan.

DM!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik zie geen probleem in IE6/win ten opzichte van opera 9beta.

Human Bobby

• raptorix
JHS schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:27:
Wat bedoel je precies met dat "de onderkant uitklapt als de content te breed is", want ik zie eerlijkgezegd niet wat je probleem is in IE6 :) ? Overigens zou ik van de width property voor div#content min-width maken, aangezien de tabellen nu over de rand heen komen te staan.
Misschien komt het omdat je resolutie te laag is, ik zal eens een screenshot invoegen:

http://213.247.58.112/fout.gif

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Je plaatje doet het niet ;) . Ik heb het overigens getest door mijn browservenster(s) te verkleinen, dus als het goed is heeft dat niet zoveel met de resolutie van doen?

DM!

• raptorix
JHS schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:37:
Je plaatje doet het niet ;) . Ik heb het overigens getest door mijn browservenster(s) te verkleinen, dus als het goed is heeft dat niet zoveel met de resolutie van doen?
Plaatje is nu goed

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

IE bevind zich in quirksmode, waardoor er sneller verschillen optreden tussen browsers. Ik zou dus beginnen met een doctype wat standardsmode afdwingt, zoals:
HTML:
1
2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
bijvoorbeeld :) . En dan vooral zónder spatie ervoor ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door JHS op 16-05-2006 11:46 ]

DM!

• raptorix
Ben er inmiddels achter dat de boel opgefucked werd door de content in het vlak, punt is dat de redacteuren straks bij voorkeur shit vanuit word kunnen pasten (ik probeer tidy wel zo te configgen dat zoveel mogelijk troep gefilterd wordt)

Maar goed, ik ga er nog wel even naar kijken ;)
Pagina: 1