[Acer AL1703] No signal input

Pagina: 1
Acties:
  • 1.334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RJS848
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04-2022
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een probleempje waar ik maar niet uit kom. Ik heb dit forum (en andere) al afgezocht, maar het heeft me helaas niet de oplossing geboden.

Ik heb een Acer Aspire T135 en een Acer AL1703 TFT monitor. Deze pc heeft een onboard videokaart. Ik heb van mijn neefje een Asus Geforce FX5700 gekregen die hij niet meer gebruikte.

Ik heb de drivers van de onboard videokaart gedeinstalleerd en vervolgens de Asus videokaart geinstalleerd. Daarna heb ik de pc aangesloten. Ik kreeg beeld (kwam op het scherm met de user accounts) en heb vervolgens de pc weer afgesloten, zodat ik de kast dicht kon doen en de rest van de kabels kon aansluiten.
Nadat alles was aangesloten e.d., heb ik de pc weer aangedaan. Ik krijg vervolgens beeld (zie het Acer logo en het WinXP laadscherm), maar dan springt het beeld op zwart en krijg ik de melding No signal input. Ik kom dus niet meer bij het scherm met al mijn user accounts.

In veilige modus doet alles het wel normaal. Kan aanloggen e.d. Heb in veilige modus ook de laatste Nvidia drivers geinstalleerd, maar zodra ik reboot en normaal wil opstarten, krijg ik weer de melding No signal input.

Als ik VGA modus selecteer, werkt alles ook prima, maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat de instellingen niet goed zijn en vraagt WinXP of het automatisch ingesteld moet worden. Ik heb hierop JA geantwoord en toen kreeg ik weer de melding No signal input.

Ik krijg dus het Acer logo te zien en het WinXP laadscherm, maar zodra ik het scherm met mijn useraccounts moet krijgen, spring het beeld op zwart en krijg ik de melding No signal input. Als ik mijn onboard videokaart gebruik dan werkt alles wel weer normaal.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Heb je de onboard videokaart ook in de bios op Disabled gezet? Onboard video wil nog wel eens conflicteren met een insteek videokaart, vooral als de bios de onboard devices als eerste probeert tijdens het booten. Dan kan het nl. prima dat je tijdens het booten wel een scherm krijgt (hij zoekt niet eens verder nadat hij onboard ziet), maar omdat er dan geen drivers zijn in windows voor die onboard, kapt hij er dan weer mee.

Lijkt me dus een gevalletje van je bios even aanpassen zodat de onboard video uit staat.

Zo heeft mijn onboard sound altijd voorkeur tegenover mijn SoundBlaster.

• RJS848
Bedankt voor je reactie.

Als hij eerst naar mijn onboard kijkt, dan zou ik toch eigenlijk helemaal geen beeld moet krijgen. Mijn kabel is nl. aangesloten op de AGP kaart en niet op de onboard videokaart.

Ik heb ook in de BIOS gekeken, maar ik zie daar geen optie om het uit te schakelen. Ik heb wel een optie waarbij je kan instellen naar welke poort hij eerst moet kijken. De keuzes die ik dan heb, zijn PCI of Onboard/AGP. Aangezien ik geen PCI kaart heb, heb ik het gelaten op Onboard/AGP.

Ik heb ook de AGP Aperture Size (?) veranderd. Hij stond op 64 Mb en ik heb het gewijzigd naar 0 Mb, maar dit mocht ook niet baten. Heb het toen weer op 64 Mb gezet.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kun je wat meer info geven? Type mobo en zo... Edit: ik moet lezen...

Verder kun je proberen om het niet automatisch in te stellen, maar handmatig een resolutie te kiezen die de monitor ondersteunt. Ook zou je de driver voor de onboard graka eens kunnen deinstalleren.

Op de site van Acer staat ook nog het eea over deze PC, misschien een BIOS-flash of zo?

[ Voor 36% gewijzigd door Parody op 16-05-2006 13:14 ]

• RJS848
Bedankt voor je input Parody.

Ik zal je eerste suggestie proberen als ik thuis ben.

De drivers van de onboard videokaart had ik gedeinstalleerd voordat ik mijn AGP kaart er in deed. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Ik heb de moederbord ook al geflashed met de laatse bios update. Sorry, was dat vergeten te melden.

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Mijn kabel is nl. aangesloten op de AGP kaart en niet op de onboard videokaart.
Hhhm, daar had ik dus niet aan gedacht, dom van mij :Y)

Ik vindt het overigens wel vreemd dat je de onboard video niet kunt disablen in de BIOS. Als het goed is moet je altijd de onboard zooi kunnen disablen in de BIOS, maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd hebben (zelf geen ervaring met onboard video, wel audio etc).

Wat je nog kunt proberen:
-De onboard video uitschakelen in apparaatbeheer van Windows; reboot
-BIOS reset (verwacht er het minste van, maar je weet maar nooit)
-If all else fails; Acer support?

BTW, die AGP aperture size heeft te maken met de hoeveelheid geheugen die het systeem gebruikt van je videokaart. Standaard staat die vaak op de helft van je videomemory (en ik heb er geen merkbare verschillen mee gehad door het omhoog te schroeven).

EDIT: ik ben half dronken en heb die AGP aperture nooit echt boeiend gevonden. Maar goed, even googlen helpt me uit de brand, het gaat nl om de extra ruimte die je systeem kan gebruiken van je normale memory, mocht je AGP memory vol raken. Met andere woorden: als je 128MB videomem vol raakt, dan gebruikt hij XX MB van je normale geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cleetje op 16-05-2006 20:22 ]

• RJS848
Ik denk dat ik te maken heb met een driver probleem. Ik ging het gisteren weer proberen, maar ik startte toen op met een Linux LiveCD en dat werkte allemaal goed. Misschien dat een schone installatie van WinXP mijn probleem oplost.

• RJS848
Het werkt nog steeds niet :'(

Ik heb gisteren een schone installatie gedaan van WinXP. Heb vervolgens de VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Dat ging allemaal prima, totdat ik SP2 ging installeren. Toen dat klaar was met installeren, ging ik rebooten en toen kreeg ik weer de melding No signal input. Heb vervolgens opgestart in veilige modus Nvidia driver geinstalleerd, opnieuw opgestart, maar bleef de foutmelding krijgen.

Heb toen nogmaals WinXP geinstalleerd, maar geen SP2. Wilde als eerste de Nvidia drivers installeren, maar tijdens het installeren, sprong mijn scherm weer op zwart en kreeg ik weer die melding.

Ik heb vervolgens de VGA modus geselecteerd ipv veilige modus. Daarmee kom ik nl. ook in WinXP en wilde toen handmatig de resolutie veranderen. Mijn schermresolutie staat in deze modus op 800x600@8 bit en ik wilde dit eerst veranderen naar 800x600@16 bit, maar toen ik dit deed, kreeg ik weer een zwart scherm.

Heeft iemand nog suggesties?

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tja... Het lijkt mij toch een driver-probleem, want de boel werkt op zich wel. Heb je de driver van de graka op het moederbord gedeinstalleerd? Of zet Windows 'm dan weer geheel automagisch terug naar de standaard VGA driver? En je kunt de 4in1 nogmaals installeren na SP2, misschien dat dat nog iets helpt.

Edit: nu ik er nog even verder over na denk: is er geen jumper op het mobo waarmee je de ingebouwde grafische kaart uitzet? Ik kon helaas de gebruiksaanwijzing niet downloaden van de site, dus ik kan het zelf niet checken.

[ Voor 45% gewijzigd door Parody op 19-05-2006 10:55 ]

Pagina: 1