Hoi allemaal,
Misschien is dit een beetje oubollig en basic problematiek, maar ik heb al veel ge Googled en de search gebruikt, maar kom er totaal niet uit.
Het probleem is het maken van een table layout. De layout bestaat uit een verticale tabel met hoogte 100%. Deze tabel bestaat vervolgens uit een aantal rijen en kolommen. De bovenste en onderste rijen hebben een vaste breedte. De middelste rij - die bestaat uit 2 kolommen (menu en content) hebben een variabele hoogte, afhankelijk van de hoogte van het venster en de inhoud.
Het probleem is dat ik met geen mogelijkheid de hoogte van de cellen precies goed krijg, en het lijkt wel dat er dikke verticale marges / tussenruimtes zitten tussen afbeeldingen. Deze krijg ik er niet uit, ook niet met CSS.
Ik weet dat een table layout niet meer van deze tijd is volgens jullie, maar met divs krijg ik het niet voor mekaar, en de tijdsdruk ligt nogal hoog. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen.
ps het probleem komt zowel in IE, FF en Opera voor.
hier nog even een code dumpje met de elementen waar het om gaat imo:
CSS:
HTML:
Hartelijk bedankt voor de hulp alvast!
Misschien is dit een beetje oubollig en basic problematiek, maar ik heb al veel ge Googled en de search gebruikt, maar kom er totaal niet uit.
Het probleem is het maken van een table layout. De layout bestaat uit een verticale tabel met hoogte 100%. Deze tabel bestaat vervolgens uit een aantal rijen en kolommen. De bovenste en onderste rijen hebben een vaste breedte. De middelste rij - die bestaat uit 2 kolommen (menu en content) hebben een variabele hoogte, afhankelijk van de hoogte van het venster en de inhoud.
Het probleem is dat ik met geen mogelijkheid de hoogte van de cellen precies goed krijg, en het lijkt wel dat er dikke verticale marges / tussenruimtes zitten tussen afbeeldingen. Deze krijg ik er niet uit, ook niet met CSS.
Ik weet dat een table layout niet meer van deze tijd is volgens jullie, maar met divs krijg ik het niet voor mekaar, en de tijdsdruk ligt nogal hoog. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen.
ps het probleem komt zowel in IE, FF en Opera voor.
hier nog even een code dumpje met de elementen waar het om gaat imo:
CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| html { height: 100%; }
body {
margin: 0;
padding: 0;
height: 100%;
} |
HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <table id="container" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="780" height="100%">
<tr>
<td id="header" colspan="2" width="780" height="1">[img]"bla"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td id="menu" rowspan="3" width="170"><!-- hier staan de menu rollover images --></td>
<td id="breadcrumbcontainer"><!-- hier staat een breadcrumb -->
</td>
</tr>
<tr>
<td id="content" width="610">
<!-- hier komt de content -->
</td>
</tr>
<tr>
<td id="bottomnav" height="10"><!-- hier dus de bottomnav -->
</td>
</tr>
<tr>
<td id="footer" colspan="2" height="10">[img]"images/footer.jpg"[/img]</td>
</tr>
</table> |
Hartelijk bedankt voor de hulp alvast!
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost