[acad lt2006] Menu's en toolbars ineens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Ik heb hier op mijn werk een probleem met Autocad 2006 LT.
Sinds gisteren is het ineens niet meer mogelijk om er meer mee te doen dan het als een viewer te gebruiken.
Bij de pulldown menu's zijn alleen nog maar File View Window en Help over en geen enkele toolbar kan meer geopend worden.

Mijn eerste reactie was dat het mischien niet (goed) geactiveerd is, net zoals je bij MS Office een vergelijkbaar gedrag krijgt.

Ik heb ook al de software opnieuw geinstalleerd, maar geen oplossing helaas.
Dit topic op de autodesk site (laatste reactie van pdevlieger) beschrijft precies het probleem wat ik hier heb.
Aangezien kennelijk het opnieuw installeren van Windows alleen maar heel tijdelijk de oplossing lijkt te zijn, lijkt me dat ook niet echt handig.

Uiteraard gaat het hier om legale gekochte versies. Op een andere PC is ook deze versie geinstalleerd (we hebben 2 licenties) en die geeft geen problemen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Als uiterste oplossing kan ik deze gebruiker een andere machine geven, maar liever gewoon werkend op deze computer.
Het vreemde is dat het op deze machine wel 2 maand zonder problemen gewerkt heeft.
Ik heb op diverse fora ook al gelezen dat het voor kan komen dat de toolbars kunnen verdwijnen wanneer je van resolutie veranderd, maar dat is hier zeker weten niet gebeurd.

Verdere informatie:
Windows XP SP2 NL
Acad 2006 LT en ook getest met SP1.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Ik heb de oplossing gevonden en voor het archief is dat dus wel even handig te vermelden :)

Uitvoeren:
code:
1
regsvr32 msxml3.dll

Daarna Autocad opnieuw opstarten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)