De zorg en het vak verzorging.

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat de gezondsheidszorg in Nederland een puinhoop is behoeft geen toelichting. Maar de vraag is af en toe"hoe kan dat nou"?

Zou er een verband bestaan met de invoering van het vak "verzorging" op de middelbare school en het opdrogen van de instroom in de gezondheidszorg?

Ik kan me voorstellen dat wat vroeger een potentiële zorgkandidaat zou worden nu op school wordt geconfronteerd met het concept "zorg" en interesse verliest.
Iemand andere ideeën?

Verwijderd

Niet iedereen staat te springen voor zo'n lichamelijk en geestelijk zwaar werk. En dan voor meestal weing loon. ;(

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

En ALS je al die opleiding gaat volgen (ik kan geen reden daarvoor verzinnen, behalve idealisme), dan wordt je nog eens flink tegengewerkt door de overheid.

Vorig jaar was er een actie van die studenten, omdat ze geen stageplek in nederland kunnen krijgen en dus moesten uitwijken naar het buitenland.

En dat terwijl de gezondheidszorg mensen van het buitenland aantrekken |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Geven ze als smoesje dat er niet genoeg personeel beschikbaar is om de stagiares te begeleiden....

Sorry hoor, maar ik had ook een zomertje in de gezondheidszorg gewerkt. Ze zitten wel de hele tijd te zeuren dat er te weinig personeel is, maar als ze nou niet de halve dag gebruiken om koffie te drinken, HADDEN ZE GEEN EXTRA PERSONEEL NODIG!!!!
En dan nog een uurtje eerder wegwezen. Schiet ook lekker op.

Net zoals zoveel overheidsinstanties, is het bij de gezondheidszorg ook gewoon te slecht georganiseerd. Overal hebben ze aparte afdelingen voor. Ja, als je dat wilt doen, moet je eerst formulier A invullen, daarmee vraag je formulier B aan, waarmee je dus formulier C kan aanvragen.
Dat werkt dus niet echt lekker he.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Er is de laatste jaren gewoon te veel bezuinigd. Daar hebben we nu de problemen van. Volgens mij hadden ze dit al lang aan kunnen zien komen en als ze 5 jaar geleden iets hadden gedaan was het misschien allemaal te voorkomen geweest...

Maar de beste stuurlui staan aan wal...
Het is nu gewoon belangrijk dat ze alles een keer goed schoonvegen en genoeg geld geven. Er is genoeg dus dan vind ik niet dat ze al die meevallers alleen maar aan de staatsschuld moeten besteden.

En nog even over de vraag van ecteinascidin (hoe kom je erop :)) Ik heb ook verzorging gehad en ik denk inderdaad dat het niet de leukste kant van werken in de zorg laat zien. Maar dit geldt voor veel schoolvakken. Wiskundigen klagen al jaren dat er zo weinig wiskunde studenten zijn, omdat wiskunde op de middelbare school zo ontzettend saai is, terwijl de 'echte' wiskunde natuurlijk hartstikke interresant en leuk is (volgens die wiskundigen).