Toon posts:

[OC] PC geeft geen signaal na bios-mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net wat in mijn bios rondgesnuffeld en zag ergens een stukje staan met CPU/FSB speed, deze heb ik veranderd van 100/100mhz naar 133/133mhz. Kan geen kwaad toch, anders zo het er niet in je bios staan. Onwetende ik ofc. :/
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik mijn PC aanzet blijft het lampje van mijn beeldscherm knipperen, wat betekent dat mijn compter geen signaal afgeeft. 5 minuten wachten, nog steeds niks, 10 min, nog steeds niks...

Iemand enig idee wat er verkeerd is gegaan? :9~
Mvg,
Nick

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, je hebt je proc. te ver overclokt :)
moet je ff op je moederbord een jumper omzetten van clearmos zodat ie weer standaart staat.

en dat heeft niets met een bios mod te maken.
lees dit anders door : Frequently Asked Questions T&C

[ Voor 34% gewijzigd door chucky666 op 16-05-2006 10:12 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Moet je even de baterij op je mobo er uithalen en dan even de jumper van 2-3 op 1-2 zetten 5~10 sec
dan batterij er weer in en dan alles opnieuw instellen (wel stroom van je comp halen)
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/io006/cmosclr500.jpg
Dit is de jumper (zo ziet die er ong. bij jou uit

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb het idd gevonden, ff computer opengeschroefd, eerst stekkers eruitgehaald zoals de handleiding, zeiden niks over batterij overigens, jumper overzetten, binnenkant ff afstoffen (zat wat stof :7 ) en toen deed hij het weer. Thnx van de newb-oc'er :> :P

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:39

Wildfire

Joy to the world!

Jumperen hoeft nog niet eens altijd. INSERT Ingedrukt houden bij het aanzetten en opstarten van de PC wil ook nog wel 's helpen namelijk. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:30:
Heb het idd gevonden, ff computer opengeschroefd, eerst stekkers eruitgehaald zoals de handleiding, zeiden niks over batterij overigens, jumper overzetten, binnenkant ff afstoffen (zat wat stof :7 ) en toen deed hij het weer. Thnx van de newb-oc'er :> :P
Je hebt de CMOS Clear jumper toch ook weer teruggezet?

[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 16-05-2006 23:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe