Toon posts:

Multimedia systeem uit BBG, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb niet veel verstand van computers, de BBG begrijp ik nog nét genoeg om te weten wat ik wel en niet wil.

Ik zoek een goede pc rond de 1000 euro (mag iets meer, mag iets minder) met als belangrijkste doel een grafisch ontwerp/video montage systeem te zijn. Een echte gamer noem ik mij zelf al een tijd niet meer, maar kans is groot dat ik één of twee nieuwe generatie games koop - UT2007 bijvoorbeeld, maar dat is dan meteen ook de max. En zeker niet prioriteit.

Eerste probleem dat deze kast biedt is zogenaamd een multimedia systeem te zijn voor mensen die video ontwerpen, maar er zit een kaart in zonder firewire aansluiting. Ik zoek dus of een vervangend moederbord die dit wel heeft, of een goede videokaart (geen gforce videokaart, maar een videocapturekaart die vaak bij montage software geboden wordt -- misschien beter omdat dat sneller video capturen e.d. biedt?).

Daarna wil ik ongeveer 400 gb. Ik weet niet wat beter is, één hdd van 400 of 2 van 200.

Ook belangrijk is de monitor. Ik wil zo'n duidelijk mogelijk beeld omdat wat ik op mijn computer zie uiteindelijk op de TV komt en op anderman's computers. Ditzelfde geld voor kleuren en de weergave hiervan op internet e.d. Het zou relaxed zijn als er een flatscreen is voor een redelijke prijs, maar ik vind het niet erg om een 'normale' monitor op mijn bureau te hebben, mocht de prijs echt te gek worden.

Als iemand anders een heel ander beeld heeft van de ultieme video montage kast voor 1000 euro hoor ik dat natuurlijk graag, maar anders lijkt me dit duidelijk genoeg. ALvast bedankt iig.

Wat ik er nog vergeten ben bij te zeggen is dat ik graag de hdd uit mijn oude kast zou willen halen, scheelt weer geld en een hoop gedoe met bestanden over zetten. Misschien dat de grootte van de casing dan vergroot zou moeten worden, omdat deze ruimte zou moeten bieden voor 3 hdd's ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 09:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:38:
Beste mensen,

Ik heb niet veel verstand van computers, de BBG begrijp ik nog nét genoeg om te weten wat ik wel en niet wil.

Ik zoek een goede pc rond de 1000 euro (mag iets meer, mag iets minder) met als belangrijkste doel een grafisch ontwerp/video montage systeem te zijn. Een echte gamer noem ik mij zelf al een tijd niet meer, maar kans is groot dat ik één of twee nieuwe generatie games koop - UT2007 bijvoorbeeld, maar dat is dan meteen ook de max. En zeker niet prioriteit.

Eerste probleem dat deze kast biedt is zogenaamd een multimedia systeem te zijn voor mensen die video ontwerpen, maar er zit een kaart in zonder firewire aansluiting. Ik zoek dus of een vervangend moederbord die dit wel heeft, of een goede videokaart (geen gforce videokaart, maar een videocapturekaart die vaak bij montage software geboden wordt -- misschien beter omdat dat sneller video capturen e.d. biedt?).

Daarna wil ik ongeveer 400 gb. Ik weet niet wat beter is, één hdd van 400 of 2 van 200.

Ook belangrijk is de monitor. Ik wil zo'n duidelijk mogelijk beeld omdat wat ik op mijn computer zie uiteindelijk op de TV komt en op anderman's computers. Ditzelfde geld voor kleuren en de weergave hiervan op internet e.d. Het zou relaxed zijn als er een flatscreen is voor een redelijke prijs, maar ik vind het niet erg om een 'normale' monitor op mijn bureau te hebben, mocht de prijs echt te gek worden.

Als iemand anders een heel ander beeld heeft van de ultieme video montage kast voor 1000 euro hoor ik dat natuurlijk graag, maar anders lijkt me dit duidelijk genoeg. ALvast bedankt iig.

Wat ik er nog vergeten ben bij te zeggen is dat ik graag de hdd uit mijn oude kast zou willen halen, scheelt weer geld en een hoop gedoe met bestanden over zetten. Misschien dat de grootte van de casing dan vergroot zou moeten worden, omdat deze ruimte zou moeten bieden voor 3 hdd's ofzo?
Hier een samenstelling,
Behuizing
13389 Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm € 89,92

Processor
14413 AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed € 243,70

Moederbord
18544 GigaByte GA-K8N51PVMT-9 € 65,55

Geheugen ( Is al 2x512 ivm Dual Channel )
22277 G.Skill DDR Value Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2 € 86,55

DVD Brander Met labelflash ( om op de bovenkant van de cd te kunnen branden )
18727 NEC ND-3551 Zwart, Labelflash € 29,41

Harde Schijven
10075 Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 146,22

Videokaart
21785 Asus VGA EN7600GT/2DHT 256 MB € 149,58

Scherm
20372 Samsung CRT SM997MB 19 Inch, Wit € 152,94

Totaal: € 1155,95
Dan heb je een aardig systeem alleen enkel zonder speakers en toetsenbord/muis. Deze vind ik namelijk per persoon verschillend. Iedereen wil anders.
Het kan zijn dat ik wat vergeten ben in de snelle vlucht.

Misschien wachten op de nieuwe Conroe processor? Of op de AM2 Socket? Zijn allemaal aspecten waar je naar moet kijken. ;)

Mail me anders even, heb misschien nog wel wat voor je. maikelschippers at home.nl

Tevens, UT2007 neem je ook meteen een game die het van zware performance moet hebben. Eigenlijk is de 7600GT niet de kaart voor die game, maar aangezien je een budget hebt kom je uit bij deze kaart. 1024*768 en niet alles op high word het dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 10:32 . Reden: Aanpassing voor de ts. ]

Verwijderd

Topicstarter
ut2007 is idd wel weer zo'n monstergame, maar het lijkt me wel leuk om hem te kunnen draaien, zeg maar.

en bedankt voor je post-- ik snap er alleen niet zoveel van.

(dit zit er wel goed uit)

(maar wat is dit?)

(en dit is geheugen? Ik las dat 2x 512 mb beter werkt bij een dual core, waarom heb je voor deze gekozen? Als dit geheugen is, natuurlijk)

(idem, wat is dit?)

10075 Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 146,22
(dit is 1 hdd van 250 gb? heb nog eentje meer nodig denk ik. Wordt wel snel weer duur)

(ik zal wel ff naar deze monitor kijken ergens op tweakers.net)

En je bent iemand die computers in elkaar zet? Voor de rest ziet dit er volgens mij goed uit, dingen als een tv kaart en zo'n flash reader e.d. hoef ik niet, ik wil een degelijke montage systeem, dat een aardig nieuw spel kan draaien (ut2007 hoeft dus niet op max idd, als ie maar draait. Ik neem dit spel als richtvoorbeeld).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:29:
ut2007 is idd wel weer zo'n monstergame, maar het lijkt me wel leuk om hem te kunnen draaien, zeg maar.

.........

En je bent iemand die computers in elkaar zet? Voor de rest ziet dit er volgens mij goed uit, dingen als een tv kaart en zo'n flash reader e.d. hoef ik niet, ik wil een degelijke montage systeem, dat een aardig nieuw spel kan draaien (ut2007 hoeft dus niet op max idd, als ie maar draait. Ik neem dit spel als richtvoorbeeld).
Ik ben idd iemand die heeft gewerkt op de Technische Dienst van een Computerwinkel. Maar nu niet meer, is puur mijn hobby nu. Maar zoals je kunt zien heb ik mijn post aangepast. Ik wou zeggen, voeg me even toe op msn. mail staat in mijn vorige post. Leg ik je even het een en ander uit. :D

Verwijderd

Het enige wat je nu nog moet hebben is dan die Capture kaart. Dat maakt het helemaal compleet, natuurlijk nog altijd wel zonder toetsenbord/muis en speakers.

Verwijderd

Dit systeem ga ik misschien halen, misschien is het ook wel iets voor jou?

http://img81.imageshack.us/my.php?image=zercompc1ep.jpg

zie ook: Samengesteld systeem

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 13:33 ]

Verwijderd

Misschien kun je beter als richtlijn aan spel nemen wat al uit is .... bijv. ik wil BF 2 voluit kunnen spelen op 1280*1024, dat moet nog wel lukken in je budget.
UT 2007 is nog wel erg weinig over bekend en er gaan geruchten dat je een 1GB videokaart nodig hebt om het optimaal te spelen .... Als je 1000 euro uit te geven hebt zou je dus voor 500 euro de snelste kaart hebben die er te krijgen is en dan zou je nog niet zeker weten of die het zou trekken met alle instellingen op high :P
Als je niet zoveel gamed zou ik gewoon voor de 7600 GT gaan, kost je ongeveer 170 euro. Als UT 2007 dan uit is dan is er te zijner tijd vast wel een mid-range DX10 kaartje dat je voor nog is 200 euro kan kopen en UT 2007 prima zal draaien :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:29:

(dit zit er wel goed uit)

(maar wat is dit?)

(en dit is geheugen? Ik las dat 2x 512 mb beter werkt bij een dual core, waarom heb je voor deze gekozen? Als dit geheugen is, natuurlijk)

(idem, wat is dit?)

(dit is 1 hdd van 250 gb? heb nog eentje meer nodig denk ik. Wordt wel snel weer duur)

(ik zal wel ff naar deze monitor kijken ergens op tweakers.net)

de proc is een dual core, weet niet of je dat zag
dat zijn twee fysieke cores die meerdere programmas tegelijk draaien makkelijker is.

dat gigabyte ding een het moederbord, gigabyte is een prima merk

dat G.skill is idd geheugen
ook al raad ik twinmos aan, dat is goedkoper, en net zo goed
hij heeft het waarchijnlijk gekozen omdat het goedkoop is G.skill een prima merk is, met geheugen kan je weinig fout doen als je maar het goede soort neemt(geen DDR2 in een AMD mobo(nog niet)

dat NEC ding is een brander, NEC is prima :)

en je kan later er altijd nog een HD bij hangen, hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

Dual core heeft hij nodig ivm photosoep tegelijk met rendering van zijn video op hoge resolutie. Daarom vind ik persoonlijk dat de normale 3800+ afvalt. Als je meer geld zou hebben kom je bij een X1900XT ipv de 7600GT.

Dan zou je zeker helemaal op de toekomst voorbereid zijn. Natuurlijk afgezien van de Conroe processor, en de AM2 socket.

Verwijderd

die Intel dingen zijn tegenwoordig wel heel goedkoop, staar je dus niet blind op AMD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48:
die Intel dingen zijn tegenwoordig wel heel goedkoop, staar je dus niet blind op AMD.
Zoals ik dus al zei, of de conroe ( duo 2 core ) of amd x2 xxxx.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:
[...]

Zoals ik dus al zei, of de conroe ( duo 2 core ) of amd x2 xxxx.
Gewoon general remark hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
hey gasten, bedankt voor alle replies iig.

De AMD 64 X2 3800 lijkt me een redelijke processor, en dit is tegelijkertijd een X2 en een 64, dus ik zou er ook alle voordelen van windows xp 64 mee kunnen halen?

En weten jullie nog goeie video montage kaarten op de markt? En of hier nog alternatieven voor zijn ofzo?
Dual core heeft hij nodig ivm photosoep tegelijk met rendering van zijn video op hoge resolutie. Daarom vind ik persoonlijk dat de normale 3800+ afvalt. Als je meer geld zou hebben kom je bij een X1900XT ipv de 7600GT.
Wat is "meer geld"? Als het zo is dat ik voor 100 euro meer meteen een veel beter systeem kan hebben door iets meer geheugen, een betere processor, videokaart of meer HDD, dan kan ik daar nog wel geld voor uitgeven. Scheelt me weer wat tijd voor de pc daarna, zeg maar.

Maar waarom valt de 3800 af dan?

En scheelt het veel als ik 2GB dual core geheugen neem ipv 1GB dual core?

en als iemand nog een plek weet waar ik de samengestelde pc kan laten in elkaar zetten en bestellen (computermarkt -- zwarte markt beverwijk?)?

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
en wat vinden jullie trouwens hiervan?

http://www.matrox.com/video/products/rtx2/home.cfm
Pagina: 1