samsung 970p 'no signal'

Pagina: 1
Acties:

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-06 22:17
Bij het aansluiten van mijn monitor krijg ik een 'no signal', ik weet dat hier al eerdere topics over zijn geweest, maar die hebben tot nu toe nog niet geholpen.

configuratie:
antec 150p kast
xfx geforce 9700 GT kaart met DVI-I dual output
970p samsung 19' scherm met DVI-I output
WD caviar 250GB schijf
AMD X2 3800 processor

probleem:
Het samsung scherm probeer ik aan te sluiten meet een DVI-I kabel, mijn scherm zoekt na het opstarten van de computer wel naar een digitaal en analoog signaal, maar gaat na 30s op slaapstand. Met een D-SUB naar DVI kabel gaat wel alles goed en heb ik geen problemen.

wat heb ik al geprobeerd:
- samsung scherm op andere computer met DVI-I aansluiten, geen signaal
- samsung scherm op andere computer met D-SUB naar DVI, gaat goed.
- Dell 17' scherm aansluiten op systeem met D-SUB naar DVI kabel, gaat goed.
- samsung scherm op systeem met DVI-I en 10x herstarten en handmatig schakelen van scherm tussen analoog en digitaal, geen signaal.
- samsung scherm aangesloten op systeem met DVI-I en Dell scherm aangesloten met D-SUB naar DVI, (dual screen). Dell scherm geeft resulaat, Samsung scherm niet, De videokaart geeft wel aan dat mijn samsung scherm digitaal is aangesloten. Switchen van pimary scherm heeft ook geen resultaat, veranderen frequentie en resolutie ook niet. Bijgeleverde software (magictune van samsung) ziet het scherm wel met D-SUB en niet met DVI aansluiting.

wat ga ik nog proberen:
Nieuwe DVI-I kabel kopen en mischien een DVI-D kabel kopen, mijn aansluitingen van de videokaart en scherm kunnen dat aan (als ik naar de aansluitingen kijk)
Dual screen en dan Samsung met DVI aansluiting op primary zetten en dan terugzetten naar single screen.

Heeft iemand anders nog goede tips, (behalve hard met mijn hoofd tegen de muur aan te slaan).
Ik begin een beetje de moed te verliezen met dit verhaal en ik wil nu eindelijk een werkende digitale aansluiting, of is een digitale aansluiting niet veel beter als analoog en zit ik gewoon te ******.

Alvast bedankt als je de moeite neemt het topic door te lezen. O-)

• defiler1974
Overigens de DVI-I kabel die ik gebruik is een beetje typisch....

Op de kabel zelf staat duidelijk DVI-I geprint, maar de connector ziet er als een DVI-D uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ksi.at/online-kataloge/kat8C/8C-975A/DIV.gif

Ik zie duidelijk op mijn DVI-I kabel alleen een dwarsstuk???

Ik ga binnenkort even een kabel halen die er wel uitziet als een DVI-I connector.

Iemand met dezelfde ervaring hier?

Verwijderd

maar die DVI kabel zat er toch bijgelevert,bij je scherm en die werkt niet?

Bij mijn Samsung 930BF zat die kabel wel gewoon bijgelevert en het werkt perfect,je monitor kan volgens mij alleen DVI-D kabel aan.

Ik heb hier met een DVI-I aansluiting op mijn vga mijn 930 Bf ,aangesloten via een DVI-D kabel,geen probleem,en deze kabel was bij de 930 BF bijgevelert.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 14:57 ]

Verwijderd

Ik heb een Samsung 204Ts (20 inch) en de DVI input heeft het 1 avond gedaan. Toen heb ik Samsung opgebeld, zijn ze hem aan huis komen ophalen en kreeg ik een 19 inch voor in de tussentijd. Binnen een week had ik m'n eigen monitor weer terug, maar dan mét werkende DVI input. Ideetje voor jou :Y)

• defiler1974
tnx, voor de tip, ik ga eerste nog een dvi-i kabel proberen, lukt dat niet dan ga ik ff met smasung bellen.

overigens goeie support dan als ze hem komen halen en brengen!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
defiler1974 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:54:
tnx, voor de tip, ik ga eerste nog een dvi-i kabel proberen, lukt dat niet dan ga ik ff met smasung bellen.

overigens goeie support dan als ze hem komen halen en brengen!
Heb je het nou geprobeerd met de DVI kabel die bij de monitor werd geleverd? Die zou in ieder geval zeker moeten werken en als die niet werkt, is er òf iets met de kabel, òf iets met de monitor aan de hand en dan moet je gewoon Samsung bellen. Je hebt je garantie toch niet voor niets?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Ook al is de kabel kapot, dan nog willen ze hem ophalen. Ik heb dat ook uitdrukkelijk gevraagd: "En als de kabel nou eens kapot was die er bij zat?" hij: "Dat is geen probleem, die valt ook onder de pick-up garantie."

Ik weet zoals ik al zei niet wat ze er aan gedaan hebben, maar de kabels zaten nog exact zo in het zakje als ik ze erin had gedaan en het leek dat de monitor is open geweest. Nu ja, hij doet het weer en ik ben blij :)

• defiler1974
Ik heb het geprobeerd met de originele kabel die erbij zat, dat werkte dus niet. Is overigens wel een DVI-D kabel die erbij zat.

Als een nieuwe DVI-I kabel niet gaat werken dan ga ik zeker even samsung bellen en dan halen ze hem maar op. (mag ook wel voor de 479 euri die ik voor het scherm heb betaald).

Overigens schijnt dit probleem wel vaak voor te komen, als ik met google zoek kom ik hele fora tegen die vol zitten met deze problemen. Ik dacht dat DVI een stuk beter zou zijn als D-Sub?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je moet overigens eens proberen alle apparaten eens de stroom vanaf halen. Vervolgens de kabel loskoppelen en dan weer koppelenn, de pc opstarten en dan de monitor. Heeft bij mij wel eens geholpen als ik niks te zien kreeg. DVI is namelijk niet hotplug zoals VGA dat wel kan en er kan wel eens een spanning staan over de kabels.

Probeer trouwens ook eens de andere DVI poort. Der zit namelijk een verschil tussen hoe die aangestuurd worden (tijd terug was er een discussie over dat Nvidia zich niet helemaal aan de specificaties hield maar dat bleek per poort te verschillen).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik had een 930BF gekocht waarbij ik hetzelfde probleem had, aansluiten via DVI wilde niet werken, ook niet met de meegeleverde kabel terwijl D-sub probleem loos beeld gaf.
Bleek dat de DVI-ingang op t scherm kapot was ... teruggegaan naar de winkel, daar hebben ze hem heel ff getest maar hij was dus echt kapot :) En toen een nieuwe meegekregen .....
Gewoon teruggaan naar de winkel dus!

Verwijderd

Ik had hem bij een webwinkel. En om nu vanuit Doetinchem naar Azerty (Raalte) te gaan....

Ik had voor minder geld trouwens een 20 inch ;)
Pagina: 1