[W2K3SVR SBS] [ISA 2004] ISA installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 09:16

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Het volgende probleem:

Bij een klant van ons hebben we een Windows 2003 SBS Standaard SP1(OEM) server draaien waar we na aanraden van onze leverancier een Product upgrade Server 2003 SBS Premium op willen installeren ivm. een branche pakket wat gebruik maakt van MSSQL.

Als we de CD van de productupgrade starten krijgen we de mogelijkheid om MSSQL en ISA server 2004 te installeren. De installatie van MSSQL loopt perfect maar, de installatie van ISA zegt op de helft ongeveer dat er een fout is opgetreden in de installatie en dan stopt het.

Na lang zoeken heb ik uiteindelijk maar besloten om de server opnieuw te installeren met de nieuwste OEM versie van SBS standaard en direct na die installatie de ISA server te installeren, dit was dus weer zonder resultaat....

De server is een HP Proliant ML350 met 2 netwerkkaarten.

Iemand misschien een tip die leidt tot het oplossen van de misdaad? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Krijg je ook bepaalde foutmeldingen tijdens het installeren of zie je ook iets staan in je logboeken? Vaak kan je dan herleiden wat het probleem eigenlijk is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Nee, dat is juist het probleem, de enige fout in de eventviewer is 11078 dacht ik, een MSI fout en thats it...

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Nee, die eventid error bestaat niet (aldus eventid.net) ;)
Misschien is het wel een corrupt installatiebestand wat roet in het eten gooit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Oh sorry... het is event ID 11708 :Z k moet nog een beetje wakker worden denk ik

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Zou je dit eens kunnen uitproberen:
msiexec.exe /i product.msi /l* c:\log file name.txt

It will go through the installer as normal but will create a log file that you can look at.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik denk dat ik het al gevonden heb, ws een fout in het standaard installatiescript van de product upgrade :/
Pagina: 1