Wat doet nou een radiator?

Pagina: 1
Acties:

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat is het nut van een radiotor?
Om het water iets koeler te maken?

Is het slim om deze in de kast te bouwen of niet?

Greetz

Verwijderd

Een radiator laat het water door een lange buis met veel U bochten (vanwege het formaat)
lopen om het water zo af te koelen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Bovendien hebben die buizen allemaal lamellen, waardoor die buizen ook weer afgekoeld worden door de omringende lucht. Soort heat-sink voor water ipv een processor dus.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een radiator is een ding met veel oppervlak. veel oppervlak = veel warmtewisseling. het is niet slim om hem IN je kast te plaatsen want dan houdt je de warmte van je cpu in je kast. je kan hem beter buiten je kast zetten zodat de warmte weg kan

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En dus ook niet bij de kachel, maar misschien was je wel zo slim om dat te laten :D

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ja hier heb ik ook nog wel een vraagje over, voor ik voor fl 150,- tot 200,- een radiator ga kopen bij een overclockers shop.
Zou ik graag van een van de waterkoel helden hier hun ervaringen willen weten, met brommer en auto radiatoren, zijn deze ook in de kast te bouwen ( jaja, met fans naar buiten) ???
Ik ben benieuwd...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ja, geen probleem, het is even zoeken naar een geschikte (qua afmeting en richting waarin in-en uitgang staan) maar het is goed mogelijk. vraag even aan een autosloper of je met meetlint of desnoods met je kast even in de berg autoradiatoren mag graven. Komt altijd wel een geschikte naar voren.

Verwijderd

Maar blijf weg van brommerradiatoren. Wat ik tot nu toe gezien heb is best wel prut. Een kachelradiator van een auto is tot nu toe het beste (enigzins goedkope) wat ik gezien heb. Als je geld als water hebt, dan zou ik eens naar die DangerDen radiator kijken.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je handig genoeg bent, kun je ook zelf eentje maken.

Dat doe ik ook en die DangerDen radiator ga ik ook proberen zelf maken :)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Nah, ik ga volgende week eens kijken bij een autosloperij.
Ik denk dat het dan zo'n auto kachel radiator wordt.
Pagina: 1