Exchange 5.5 <=> 2003 connectivity probleem

Pagina: 1
Acties:

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Een interessant probleem met Exchange 5.5 / 2003, de situatie:

Twee aparte Active Directory domains in een eigen forest, recent gemigreerd van een NT4 domain.
Er is altijd een Exchange 5.5 organisation geweest met sites in verschillende NT4 domains.

Beide Active Directory domains hebben nu naast de Exchange 5.5 servers ook Exchange 2003 servers die Site replication service draaien.
De Active Directory Connector draait op een Exchange 2003 servers in beide sites, de informatie tussen Exchange 5.5 en AD wordt goed uitgewisseld.

Als ik in de Exchange 5.5 admin kijk zie ik alle servers in de beide sites correct vermeld staan.
Kijk ik echter in de Exchange System Manager dan zie ik alle servers, behalve de Exchange 2003 servers in het andere domain.
Hierdoor kan ik ook geen connectors aanmaken tussen de 2003 servers in de verschillende domains.

In de logs verschijnen geheel geen foutmeldingen
Als ik naar de via de ADC gerepliceerde objects kijk zie ik onder de Exchange tabs wel dat ze een mailbox op de remote 2003 server hebben, maar verder kan ik er niets mee.

Ik loop hier nu behoorlijk klem mee, heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

Hoe wordt de Exchange 2003 server informatie nu in eerste instantie naar het andere domain gerepliceerd?

Nieuwe connectors kan ik nog niet opzetten als de servers niet in ESM verschijnen.
Ik wou dat ik er een duidelijker verhaal van kon maken, een verse 2003 site is toch eenvoudiger dan een 5.5 upgrade... :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

dit is geen problem, exchange2003 werkt simpelweg niet meer als 5.5 en je kan niet zomaar 2 exchange servers meer koppelen, ze moeten in dezelfde AD zitten.

(je hebt nu exch2k3-ADC-exch55-x.400-exch55-adc-exch2k3 als ik het goed begrijp)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 09:59 ]

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Inderdaad, dat heb je goed begrepen.

Duidelijk, dat maakt onze layout wel een stukje lastiger.
Het totale aantal sites blijft straks wel beperkt tot 3, dus er is wel wat voor te verzinnen.

Via standaard SMTP connectors krijg ik de mail routing wel aan de praat, maar public folders en de GAL zijn een ander verhaal.

Om de mensen hier voor te zijn: inderdaad een slechte voorbereiding van mijn kant!
Ik kan best overweg met Exchange, maar heb niet eerder Exchange 2003 in een multi-AD omgeving gebruikt.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

gal en public folders syncen met X400 connectors ? dat zal exchange2003 vast nog wel hebben the good old x400 connector :)

Verwijderd

nee volgens mij werkt dat allemaal niet. Je zit met 2 forests en dus 2 verschillende schema's.

Moeten op dezelfde machines dezelfde email addressen gebruikt worden en wil je de iedereen kunnen zien in de GAL op beide exchange organisaties, dan zal je met een relayserver en miis aan de slag moeten, denk ik.

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Die zit er zeker nog wel in, daar komen we denk ik nooit van af! ;)
Enkel in de Enterprise versie dacht ik, maar die gebruiken we toch al.

Dit maakt het er alleen niet eenvoudiger op, het tweede domain verplaatsen naar het andere forest zou eenvoudiger zijn, maar behoort ook niet direct tot de opties.
Leuk, uitdagingen!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Synchronizing Multiple Exchange 2003 Forests
http://www.microsoft.com/...d9d5bf5a0ba.mspx?mfr=true

Configuring the InterOrg Replication Tool
http://www.msexchange.org/pages/article_p.asp?id=670

NB: als je alleen de GAL wil syncen kun je ook een contact export/import job maken met een script

[ Voor 16% gewijzigd door paulhekje op 16-05-2006 13:59 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1