Ik wil voor een klant van mij een zo stil maar ook klein systeem hebben.
Er staat nu een laptop en dat is geen probleem. Nou ik heb ook de keuze om een 17 inch scherm neer te zetten. Het systeem staat 24 uur per dag aan en moet echt bijna niets verbruiken.
Als ik een laptop neem is leuk en aardig maar 24 uur is zware slijtage voor de componenten en ben gewoon bang met de kwaliteit van tegenwoordig dat 24 uur aan niet te doen is en dat het een investering is voor 2 jaar en einde verhaal.
Dus ik laat de keuze voor de klant maar als desktopcomputer heb ik naar prijs/kwaliteit en stilte opgesteld.
1e optie
AMD Athlon 2800
Gigabyte K8N51GMF
Palo Alto 270 kast met 200w of een Antec Lifestyle 220W
2e optie
Intel Single Core T1400
Asus N4L-VM
3e optie
Barebone kast van A-Open MZ915-M of een A-Open Minicube
Intel Celeron M 370 (ergens die richting op)
Dit komt er standaard in:
256 mb ddr
80 gb s-ata
dvdromspeler
XP Pro
Het is een systeem die als een soort van terminal moet zijn. Als die pc maar 50w zou verbruiken dan is het super. Via ITX wil ik niet aanbieden want ik vertrouw Via niet zo (qua snelheid maar ook drivers en zo). Liefst wil ik een Intel 945 chipset.
Wat zouden jullie aanraden?? Ook qua optie voor pctjes.
Er staat nu een laptop en dat is geen probleem. Nou ik heb ook de keuze om een 17 inch scherm neer te zetten. Het systeem staat 24 uur per dag aan en moet echt bijna niets verbruiken.
Als ik een laptop neem is leuk en aardig maar 24 uur is zware slijtage voor de componenten en ben gewoon bang met de kwaliteit van tegenwoordig dat 24 uur aan niet te doen is en dat het een investering is voor 2 jaar en einde verhaal.
Dus ik laat de keuze voor de klant maar als desktopcomputer heb ik naar prijs/kwaliteit en stilte opgesteld.
1e optie
AMD Athlon 2800
Gigabyte K8N51GMF
2e optie
Intel Single Core T1400
Asus N4L-VM
3e optie
Barebone kast van A-Open MZ915-M of een A-Open Minicube
Intel Celeron M 370 (ergens die richting op)
Dit komt er standaard in:
256 mb ddr
80 gb s-ata
dvdromspeler
XP Pro
Het is een systeem die als een soort van terminal moet zijn. Als die pc maar 50w zou verbruiken dan is het super. Via ITX wil ik niet aanbieden want ik vertrouw Via niet zo (qua snelheid maar ook drivers en zo). Liefst wil ik een Intel 945 chipset.
Wat zouden jullie aanraden?? Ook qua optie voor pctjes.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!