Zwart beeld bij video?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey!

Ik heb ns een probleempje, ik heb sinds kort, zonder enige reden, dat al mijn video playback op mijn primary display zwart is... op de secundaire display is echter wel gewoon beeld te zien in theater mode.
Heefd iemand enig idee welke setting dit veroorzaakt?

Ik heb een ATI kaart met standaart catalyst drivers (niet omega dus).

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 23:31

SiGNe

Ook hoi!

Overlay aanzetten

Niet?
[Specs]

• xentron
Staat ook aan.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Het kan ook zijn dat je juist iets uit moet zetten. Bij nVidia kaarten zit er namelijk een soort "overlay mode" in de driver. Als die aan staat, wordt de overlay automatisch naar het tweede scherm gestuurd. Dan wordt op de eerste dus niets weergegeven.
Welk programma gebruik je overigens voor het afspelen. In het geval van bijv. VLC of MPC kan je in het programma aangeven wat voor type overlay render je gebruikt. Dat wil ook nog wel eens effect hebben op de weergave.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Klinkt bekend. Ik denk dat ik het wel weet.

1) Ga naar 'eigenschappen' van je videokaart.

2) Ga dan naar 'weergaves' of 'displays'.

Hier zie je de schermen die aangesloten zijn op de PC. Ik kan het bij mezelf niet precies zien omdat ik maar 1 scherm heb. Bij de schermen staan van die blauwe knoppen (icoontjes die je kan aanklikken :P), bv 1 & 2.

Bij je primary display staat bv. icoon 1 aan en bij je secundaire icoon 2.
Als je dit omdraait, dus display 1 icoon 2 en scherm 2 icoon 1, zou het weer moeten zijn zoals het was. Dus dat je weer beeld hebt op je primary display :9

Ik hoop dat het werkt! suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Crijnn op 16-05-2006 03:29 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb een X800RX videokaart en had XP64 geinstalleerd en toen begon de ellende.
Uiteindelijk naar heel lang zoeken en proberen heb ik ZoomPlayer ingesteld op System Default (wat volgens ZoomPlayer zelf ongecofigureerd VMR7 is) en nu werkt het weer :)

Wat in ieder geval niet werkte bij mij waren VMR7 en VMR9 en de overlay mixer.

Je zou eventueel ook je tweede scherm een uitbreiding van je primaire kunnen laten zijn ipv een kloon en dan gewoon je videoplayer naar je 2e scherm slepen, maar ik vond dat verre van ideaal.

• xentron
Ik heb alles geprobeert, enige wat werkt is mijn 1ste monitor secundair te maken, maar dan werkt het alsnog alleen in theater overlay modus.
2de monitor ook uit te zetten in displays werkt ook niet.

Ik ga nog even die zoomplayer optie proberen, maar dat is al de zoveelste die ik probeer dan.
(Heb standaart VLC, BSPlayer, Coremediaplayer en MPC installed staan, geven allemaal dat zwarte beeld, hoewel VLC geeft dan een wit beeld)
Pagina: 1