Voor de MX-5 Clubsite ben ik een pagina aan het maken waar leden zich online kunnen opgeven voor een clubrit. Afhankelijk van de keus voor de rit wordt een via een form automatisch een text/plain mailtje naar de organisator gestuurd en wordt het onderwerp van het mailtje aangepast. Nu zit ik met enkele handicaps vanuit de server/cms waardoor ik het in IE niet werkend krijg (in Firefox werkt het wel):
- scripts kunnen niet in de head staan
- het cms laat zelf aanhalingstekens weg tijdens het parsen
Ik heb zelf al een paar dagen rondgezocht op GoT, Google en W3Schools maar kom er niet achter waarom ik het in IE niet werkend kan krijgen.
Form:
De bijbehorende JavaScript die in de body wordt geladen. Het script splitst de data die in de form pull-downlist staat om zodoende automatisch de mailto en topic aan te passen.
In Firefox krijg ik dus mooi een mailtje voor me naar de organisator van de desbetreffende rit met als onderwerp zijn rit. In IE krijg ik geen mailto-adres en het standaard IE-onderwerp: 'Dit formulier is gepost met Microsoft Internet Explorer.' Moet voor IE het script persé in de head staan?
Wie kan me een duwtje in de goede richting geven?
- scripts kunnen niet in de head staan
- het cms laat zelf aanhalingstekens weg tijdens het parsen
Ik heb zelf al een paar dagen rondgezocht op GoT, Google en W3Schools maar kom er niet achter waarom ik het in IE niet werkend kan krijgen.
Form:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <FORM action="mailto:" method="post" enctype="text/plain" name="aanmelding"> <INPUT type=hidden value=" Dit formulier is verstuurd door onderstaande persoon vanaf de MX-5 Clubsite." name="Onderwerp "> <INPUT type=hidden value=" __________________________________________________________________" name="_________ "> <TABLE cellPadding=3 border=0> <TBODY> <TR> <TD>Naam :</TD> <TD><INPUT size=50 name="Naam " value=" "></TD></TR> <TR> <TD>Lidnummer:</TD> <TD><INPUT size=4 maxlength=4 name="Lidnummer "></TD></TR> <TR> <TD>Emailadres :</TD> <TD><INPUT size=50 name="Email " value=" "></TD> </TR> </TBODY> </TABLE><BR> Geeft zich op voor de <SELECT name="Ritnaam"> <OPTION selected value=""> </OPTION> <OPTION value=' Circuitdag | a1@b.c'>Circuitdag</OPTION> <OPTION value=' Beginnersrit | a2@b.c'>Beginnersrit</OPTION> </SELECT><BR><BR> <CENTER>Let op: Uw aanmelding is pas compleet en definitief<BR>als u het inschrijfgeld heeft overgemaakt.<BR><BR> <INPUT type=submit value=" Verzenden " onclick="javascript:navForm();"> <INPUT type=reset value=" Opnieuw "> </CENTER></FORM> |
De bijbehorende JavaScript die in de body wordt geladen. Het script splitst de data die in de form pull-downlist staat om zodoende automatisch de mailto en topic aan te passen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="javascript"> function navForm(){ if (document.aanmelding.Ritnaam.value != "") { var first_split = document.aanmelding.Ritnaam.value.split(" | "); var naam = (first_split[0]); var email = (first_split[1]); document.aanmelding.Ritnaam = naam; document.aanmelding.action = ('mailto:'+email+'?subject=(MX-5 Club) Online aanmelding voor'+naam); } } </script> |
In Firefox krijg ik dus mooi een mailtje voor me naar de organisator van de desbetreffende rit met als onderwerp zijn rit. In IE krijg ik geen mailto-adres en het standaard IE-onderwerp: 'Dit formulier is gepost met Microsoft Internet Explorer.' Moet voor IE het script persé in de head staan?
Wie kan me een duwtje in de goede richting geven?
[ Voor 15% gewijzigd door jfeelders op 28-06-2006 12:08 ]