Toon posts:

Activeringsprobleem xp home

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

ik heb over een paar weken een pc'tje thuis herdaan en er xp home opgezet. Het is een versie die ik al verschillende malen gebruikt heb en ik heb er nu problemen mee. Toen xp mijn activatie/registratie vroeg, heb ik m'n serial ingetikt, hij wachtte een beetje en gaf toen de melding: "Uw licentie heeft het maximum aantal geïnstalleerde pogingen overschreden' of iets in die aard. Elke half jaar doe ik wel es een pc opnieuw, kwestie van een schone lei. Ik probeer een tweede keer die code en hij is geactiveerd volgens xp............heel raar.

We gebruiken de pc terug volle bak. Plots bij het aanmeldingsscherm: "Uw activatiecode is ongeldig. Klik op nu activeren om windows te activeren". Als ik dat doe dan vlieg ik terug in mijn aanmeldingscherm. Ctrl alt delete werkt niet, heropstarten, GOT doorpluizen,....... . Is er een manier om toch de code in te tikken of om dit "te omzeilen". Misschien beetje illegaal, maar van een legale versie verwacht je toch dat hij goed werkt.

Microsoft verwijst me van de ene naar de andere nummer waar ik dan na minutenlang bellen te horen krijg dat ik waarschijnlijk een nieuwe licentie zal moeten kopen.... amaai mijn gat!!

Iemand met raad en daad?

Tim

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

Ik zou het toch nog eens proberen bij Microsoft. Denk dat hun de enigen zijn die precies weten hoe die shizzle in elkaar hangt

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Omzeilen van beveiligingen doen we hier niet aan.
Microsoft bellen dus.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
toch gewoon even met microsoft regelen lijkt me ...
omzeilen is illegaal en niet gewenst hier geloof ik

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:50:
hoihoi,

ik heb over een paar weken een pc'tje thuis herdaan en er xp home opgezet. Het is een versie die ik al verschillende malen gebruikt heb en ik heb er nu problemen mee. Toen xp mijn activatie/registratie vroeg, heb ik m'n serial ingetikt, hij wachtte een beetje en gaf toen de melding: "Uw licentie heeft het maximum aantal geïnstalleerde pogingen overschreden' of iets in die aard. Elke half jaar doe ik wel es een pc opnieuw, kwestie van een schone lei. Ik probeer een tweede keer die code en hij is geactiveerd volgens xp............heel raar.

Tim
Deze raad is in dit geval te laat, maar als je je systeem weer werkend hebt, maak dan een image van je verse installatie, dan hoef je je windows niet telkens weer te activeren en krijg je ook niet dit soort problemen. Daarnaast is het herstellen van je windows met een image veel makkelijker IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
ok,

bedankt voor de info. Ik ga heel de boel backuppen en alles herbeginnen. Microsoft terug eventjes voor welgeteld 42 minuten aan m'n been hebben doe ik niet, tegen dan staat er een andere xp versie erop.

Tim

klote xp

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij doet Microsoft hier helemaal niet zo moeilijk over en geven ze je zo een nieuwe code. Mijn pa had ook ns een niet werkende (legale) XP code en hij belde even met Microsoft en die genereerden zo even een nieuwe voor hem :)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-03 20:09
Ik denk wat doe je moeilijk, had gewoon die activatie lijn gebeld van Microsoft, je hebt toch een legale windows. Meestal vragen ze alleen even waarom je het opnieuw hebt geinstalleerd en of je het op meerdere pc's hebt geinstalleerd.

Antwoord op vraag 1: altijd BSOD's iod kon iig niet meer booten.
Antwoord op vraag 2: Nee, het draait maar op 1 PC.

Overigens nu opnieuw beginnen zal je waarschijnlijk op hetzelfde uitbrengen maar goed dat zie je dan wel.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jouw hele verhaal klinkt als een gepatchte Windows XP die mis gegaan is - in ieder geval heeft dit geen plaats op GoT omdat je de beveiligingen van Windows probeert te omzeilen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.