[Delphi] Transparante form met png/alphablending.

Pagina: 1
Acties:

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 17:24
Hallo allemaal,

Heb even vraagje, ik heb een form met daarop een transparante png. Nou maakt ik de form ook transparant mbv TransparantColor. Dit werkt allemaal perfect, de form is transparant en werkt heel mooi met de afgeronde hoeken.
Maar nu wil ik graag een schaduw effect maken waarbij ik gebruik maak van een png die ge-alphablend is. Dit komt er jammer genoeg niet goed uit te zien, het deel wat ge-alphablend is word niet goed transparant.
Bestaat er een mogelijkheid om dit wel goed transparant te maken?

mvg, Cypher87

p.s. ik maak gebruik van de opensource png componenten voor delphi. (http://pngdelphi.sourceforge.net/)

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 09:48
Heeft niemand een idee hoe dit zou moeten, ik ben hier namelijk ook wel in geinteresseerd, en heb al uuuuren op i-net gezocht, zonder resultaat. ( alleen in c++, maar dat kan ik niet ).

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 16:28
heb probleem met TransparantColor is dat het elke kleur op een form transparant maakt, als je er dan een semi-transparant image op plaatst, zal het form op deze plek een andere kleur krijgen als de ingestelde kleur (eg. het plaatje wordt eerst op het form getekend, en daarna wordt een bepaalde kleur transparant gemaakt)
er stond een voorbeeltje op torry's delphi pagina, weet aleen niet meer hoe en waar