Is dit plaatje nog ergens te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:50
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/CS-LX-6A19-back.jpg

Dit is een random afbeelding dus kijk niet naar de kast.

Wat ik dus zoek is zo'n I/O Shield wat LINKS op het bovenstaande plaatje zit, wat eigenlijk bij elk moederbord weer anders is zeg maar. Meestal word het geleverd bij je moederbord. Dat was bij mij volgens mij niet het geval, maar terug naar de winkel kan ik niet (2 jaar geleden gekocht).

Zo'n plaatje wat er voor zorgt dat er achterin geen stof naar binnen kan.

Is zo'n plaatje nog ergens te krijgen? Zo ja, waar dan? Ik heb zelf een MSI K8N Neo Platinum bord liggen, alleen bij MSI kom ik niet ver...

Alvast bedankt
Koen Kamphuis

[ Voor 4% gewijzigd door joke_name op 15-05-2006 23:05 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag mij nog steeds af wat de functie van die plaatjes is. Ik denk het estetische aspect namelijk.

Je schrijft dat er dan geen stof in de kast kan komen, maar al die ventilatie zuigen zoveel lucht aan dat de lucht echt wel in de PC komt.... en de stof dus ook. Daar helpt een gaatje niet echt tegen of voor.

Ik zou dat geld besparen iig.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

De naam van zo'n plaatje is een I/O Shield.
Wellicht is dat makkelijker zoeken :)
Ecteinascidin schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:49:
Ik vraag mij nog steeds af wat de functie van die plaatjes is. Ik denk het estetische aspect namelijk.

Je schrijft dat er dan geen stof in de kast kan komen, maar al die ventilatie zuigen zoveel lucht aan dat de lucht echt wel in de PC komt.... en de stof dus ook. Daar helpt een gaatje niet echt tegen of voor.

Voor de stof hoeft men het niet te doen nee. Mét shield ziet het er mooier uit en kan de airflow beter zijn. Uiteindelijk zal dat kleine verschil in airflow niet uit maken voor de meeste mensen. Misschien pakt het zelfs wel positief uit voor de airflow :o ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Thandor op 15-05-2006 22:51 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:32
Best verwarrend dat je het woord plaatje gebruikt in de zin van 'afbeelding' en in de zin van 'stukje metaal'. Wat je zoekt het een I/O-shield. :)

Edit: grrrrrrrwwwwwwwww ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Z-Dragon op 15-05-2006 22:51 ]

^ Wat hij zegt.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Idd, omcirkel dan even wat je bedoeld en upload de afbeelding ergens anders. Dan snapt iedereen wat je bedoelt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meeste pctokos hebben ze zo voor je liggen.
Zoek je precies dezelfde als op de foto, dan heb ik er evt nog wel de nodige voor je liggen (maar mail me daarvoor even mocht je hem willen)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Beugelfles

I love rusty spoons

Ecteinascidin schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:49:

ik dacht dat deze zogenaamde I/O Shields ervoor waren zodat er geen kortsluiting kan ontstaan bij bijvoorbeeld randapparatuur, USB dingetjes etc. Er zitten ook altijd van klemmetjes tegen de USB poorten en andere poorten van het moederbord aan.

Hierin kan ik me vergissen |:( dan hoor ik het graag.

Elke pc-boer heeft die dingetjes wel liggen, soms redelijk universeel waar je uitgangen uit kan drukken

[ Voor 7% gewijzigd door Beugelfles op 15-05-2006 22:55 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

grolschbeugel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:54:
[...]

ik dacht dat deze zogenaamde I/O Shields ervoor waren zodat er geen kortsluiting kan ontstaan bij bijvoorbeeld randapparatuur, USB dingetjes etc. Er zitten ook altijd van klemmetjes tegen de USB poorten en andere poorten van het moederbord aan.

Hierin kan ik me vergissen |:( dan hoor ik het graag.
Nee, de poorten zelf zijn wel geaard via het moederbord.
Overigens is er nog een functie voor het I/O shield: Als men een kabel in de PC wil prikken is het niet zo erg als er naast geprikt wordt. Nu zal dat over het algemeen wel mee vallen al kan het minder leuk uitpakken als de kabel in de PC zou vallen en kortsluiting maakt. (Worst scenario ;))
Elke pc-boer heeft die dingetjes wel liggen, soms redelijk universeel waar je uitgangen uit kan drukken
Veel PC-Boeren wel. Maar vaak zie je de standaard I/O Shields. Er zijn menig (vrijwel elk modern bord?) borden die een andere layout hebben.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• joke_name
Heel erg bedankt iedereen, en ook nog lekker snel antwoord 8)

• joke_name
Nou ik heb gemailed met MSI, en nu maar wachten. Soms zijn ze zo aardig om een shiel op te sturen :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja niet zo moeilijk op te lossen met een beetje inzet :o

Bel/mail de importeur en anders wat pc toko's :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.