Laptop accepteert geen PCMCIA-kaarten

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Evo N1020v laptop en had daar los bij een Conceptronic wireless kaartje gekocht. Software/drivers geïnstalleerd en uitgelogd. Daarna kaart erin gedaan en opnieuw ingelogd, helaas stopt ie in het zwarte scherm met XP-logo en dan stopt ook het draaiende statusbalkje. Verder gebeurt er niks, hoe lang ik ook wacht. Toen de stekker eruit getrokken en kaart eruit gehaald. Systeem opnieuw opgestart en toen pas weer de kaart erin gestoken, met als resultaat dat het systeem hangt/bevriest. Enige oplossing is dan stekker eruit.

Ik dacht dus dat die kaart niet deugde en daarom Linksys kaartje gekocht. Maar die doet precies hetzelfde! |:(

Heb al geprobeerd in de BIOS te zoeken naar een opte, maar kan daar ook niks vinden...

Help!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
neanderthaler schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:21:
Ik heb hier een Compaq Evo N1020v laptop en had daar los bij een Conceptronic wireless kaartje gekocht. Software/drivers geïnstalleerd en uitgelogd. Daarna kaart erin gedaan en opnieuw ingelogd, helaas stopt ie in het zwarte scherm met XP-logo en dan stopt ook het draaiende statusbalkje. Verder gebeurt er niks, hoe lang ik ook wacht. Toen de stekker eruit getrokken en kaart eruit gehaald. Systeem opnieuw opgestart en toen pas weer de kaart erin gestoken, met als resultaat dat het systeem hangt/bevriest. Enige oplossing is dan stekker eruit.

Ik dacht dus dat die kaart niet deugde en daarom Linksys kaartje gekocht. Maar die doet precies hetzelfde! |:(

Heb al geprobeerd in de BIOS te zoeken naar een opte, maar kan daar ook niks vinden...

Help!
Alle updates installeren die je tegenkomt op de HP site. Het probleem ligt 'm in de CardBus driver, die zorgt ervoor dat de bende freezed. Dit probleem is opgelost in een Softpaq, maar ik weet zo niet welke :). Ik geloof dat het een van de 'System Enhancements Disks' is, maar pin me er niet op vast.

En inderdaad, schijtirritant probleem is het als je er niet van weet :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-05-2006 21:26 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Japie_17 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:23:
[...]
Alle updates installeren die je tegenkomt op de HP site. Het probleem ligt 'm in de CardBus driver, die zorgt ervoor dat de bende freezed. Dit probleem is opgelost in een Softpaq, maar ik weet zo niet welke :). Ik geloof dat het een van de 'System Enhancements Disks' is, maar pin me er niet op vast.

En inderdaad, schijtirritant probleem is het als je er niet van weet :P.
idd, softpaqnr is iets van 1173 ofzo uit mn hoofd. De 1020v is een bitch als je t niet weet, heb me er ook al eens 3-dubbel-hoofdpijn van gekregen.

Je moet
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/download/14865.html
en
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/download/18904.html

installeren als ik t me goed herinner, voordat je je kaartje erin drukt.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2006 22:14 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Het is gelukt!

Driewerf hoera voor Japie_17 en DJSmiley!

[ Voor 62% gewijzigd door neanderthaler op 15-05-2006 22:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien dit heel erg laptopgerelateerd is, move ik even naar Complete Systemen & Laptops, dat scheelt met de search voor andere mensen. Iig chapeau :)

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!