Hoi,
Allereerst mijn systeem.
Asrock K8NF4G-SATA2 (BIOS 1.70)
AMD Sempron 2800+ (palermo)
2 x corsair ValueSelect 512MB DDR400
Maxtor Diamond 9 120 gig SATA
NEC 1300A dvdbrander
Voeding: Macron MPT 301P 300 Watt (zat bij coolermaster mediacenter behuizing)
Video: onboard 6100
Dit systeem is bedoeld als mediacenter om films te kunnen afspelen.
Het probleem
Nu het probleem. Ik had nog 2 geheugenrepen liggen die uit een ander systeem (AMD 2500XP)komen en daar altijd keurig op gewerkt hebben. Die wil ik nu plaatsen op dit Asrock moederbord.
Het probleem is dat als ik alletwee de modules plaats ik geen beeld meer heb. De fans gaan draaien, de schijf spint op en daar blijft het bij. Het mobo geeft geen pieptoon.
Als ik 1 geheugenmodule er in stop start het systeem op. Het maakt niet uit welke geheugenreep ik pak of in welke geheugenbank ik hem stop.
Wat al zelf gedaan
Elke geheugenmodule een nacht getest met memtest op het AsrockK8NF4G-SATA2 moederbord.
Geeft geen fouten.
De twee betreffende geheugenmodules getest op twee andere systemen. (op amd 2500XP, asus Nforce2 en amd opteron 148 op Asrock 939Dual-SATA2) werkt alletwee zonder problemen en op de opteron in dual channel.
Nieuwste BIOS erop gezet.
Timings van het geheugen verlaagd.
BIOS gereset.
Gezocht naar forums met overeenkomstige problemen, kon helaas niks vinden.
Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen proberen of nog beter een oplossing.
Allereerst mijn systeem.
Asrock K8NF4G-SATA2 (BIOS 1.70)
AMD Sempron 2800+ (palermo)
2 x corsair ValueSelect 512MB DDR400
Maxtor Diamond 9 120 gig SATA
NEC 1300A dvdbrander
Voeding: Macron MPT 301P 300 Watt (zat bij coolermaster mediacenter behuizing)
Video: onboard 6100
Dit systeem is bedoeld als mediacenter om films te kunnen afspelen.
Het probleem
Nu het probleem. Ik had nog 2 geheugenrepen liggen die uit een ander systeem (AMD 2500XP)komen en daar altijd keurig op gewerkt hebben. Die wil ik nu plaatsen op dit Asrock moederbord.
Het probleem is dat als ik alletwee de modules plaats ik geen beeld meer heb. De fans gaan draaien, de schijf spint op en daar blijft het bij. Het mobo geeft geen pieptoon.
Als ik 1 geheugenmodule er in stop start het systeem op. Het maakt niet uit welke geheugenreep ik pak of in welke geheugenbank ik hem stop.
Wat al zelf gedaan
Elke geheugenmodule een nacht getest met memtest op het AsrockK8NF4G-SATA2 moederbord.
Geeft geen fouten.
De twee betreffende geheugenmodules getest op twee andere systemen. (op amd 2500XP, asus Nforce2 en amd opteron 148 op Asrock 939Dual-SATA2) werkt alletwee zonder problemen en op de opteron in dual channel.
Nieuwste BIOS erop gezet.
Timings van het geheugen verlaagd.
BIOS gereset.
Gezocht naar forums met overeenkomstige problemen, kon helaas niks vinden.
Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen proberen of nog beter een oplossing.