[AOpen Barebone] Toetsenbord geen stroom in stand-by

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51
Sinds een week hebben we hier een AOpen EZ-661T barebone-systeem dat dienst doet als media center. Nu ondersteunt het bios wel 'wake up' via PS2KB (PS/2 Keyboard denk ik dan) vanuit S3. Het gekke is alleen dat als het systeem in S3 staat (S3 is diepe standby, waarbij alleen het geheugen nog aan staat en de netwerkkaart voor Wake-on-LAN) het toetsenbord geen stroom meer krijgt en het systeem dus helemaal niet kán reageren op wake-up pogingen vanaf het toetsenbord. Zowel met mijn draadloze toetsenbord gebeurd dit (ontvanger gaat uit, krijgt geen stroom meer) als met een 'gewoon' toetsenbord, als ik dat er even aan hang. Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat het systeem wel stroom blijft geven aan het toetsenbord en ik dus gewoon het systeem met mijn draadloze toetsenbord wakker kan maken? BIOS updates krijg ik niet gevonden, en het probleem lijkt niet al te bekend...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jumpertjes? Op mijn Asus mobo moeten bij de poorten ook nog jumpers goedgezet worden om power-on bij S3 mogelijk te maken.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

uhu.. op deze manier kan je USB- aan laten staan terwijl je computer op S3 staat, en voor PS2 geldt het zelfde... :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51
De handleiding er net even op nageslagen, en inderdaad, het gaat op jumper 28, die in de stand 'enable' (pinnetjes 2/3 verbonden, in plaats van standaard 1/2 of iets dergelijks) ervoor zorgt dat wake-up vanaf PS/2 mogelijk is :)